anlæg til genladning?
Fra : Buck

Dato : 09-07-02 14:46

Hej,
når man snakker anlæg til genladning støder man hurtigt på RCBS,
men er der nogen der har erfaringer med de billigere anlæg som Lyman, Lee,
Dillon og alle de andre?

Det skal bruges til at lade 6.5x55 sportsammunition.

--
/Buck

Fra : Andy P.

Dato : 09-07-02 18:48

Nope, for der er ingen grund til at gøre sig andre erfaringer så længe RCBS
er på markedet
Hilsen Andy

Fra : Erik Prestmo

Dato : 10-07-02 00:50

Jeg har dier fra Lee, RCBS, Hornady og Lyman. Ingen forskjell. Kjøp Lee.
Like bra og billigst.

Jeg har ladepresser fra Lee og RCBS, både O-presser og progressive. Ingen
forskjell. Kjøp Lee. Billigst og gir samme resultat....

ep

Buck <buck@sol.dk> skrev i

Fra : Henrik Nilsson

Dato : 11-07-02 07:17

Jeg bruger Lee til at lade 30-06, og det har jeg de bedste erfaringer med.
Med Lee's die-sæt (det gule) har jeg genladet de samme hylstre i snart tre
år, og de viser endnu ikke tegn på at være færdige. Dette die-sæt rekalibrer
heller ikke hylsteret til standard størrelse, hvorved hylsteret ikke bliver
genstand for evindelige sammenpresninger og udvidelser.

Fra : Claus Espeholt

Dato : 13-07-02 13:33

Jeg har et ubrugt die-sæt i 6,5 x 55 (RCBS) 200 kr.
MvH
Claus

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 30-07-02 00:07

> [...]
> Dillon og alle de andre?
>
> Det skal bruges til at lade 6.5x55 sportsammunition.

Dillon er bestemt ikke billigt!
De laver kun progressive presser i en meget høj kvalitet. De bedste efter
min ydmyge mening.

Progressive presser er for de fleste jægere et overkill (medmindre man også
er sportsskytte)
Jeg har selv en Dillon XL650. Med den kan man lade mere end 600 patroner i
timen.

Hvis du er meget aktiv (riffel) sportskytte kan det godt være du vil have
glæde af en progressiv presse.
En Dillon RL550 kan anbefales. Med den kan man lade op til 400 patroner i
timen.
Jeg vil ikke anbefale Lee's progressive presser. Jeg har flere
skyttekammerater som har købt store Lee apparater og har døjet frygteligt
med dem, for til sidst at skifte dem ud (med Dillon for øvrigt)

Til at lave jagtpatroner benytter jeg dog oftest den mindste RCBS presse
(omkring 600 kr)
Det er forholdvis få jagt-patroner man (jeg) har behov.

--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg