trays til en ibm5500
Fra : HKB

Dato : 09-07-02 13:46

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe disse hd-skuffer til
sådan en server? Jeg har haft kontakt til ibm der ikke kunne sige andet end
at man ikke kunne få skufferne uden at købe en hd også. Jeg fandt dog et
partnummer til til at købe skuffen uden en hd, men ikke nogle steder at
kunne købe sådan et par djævler. Maskinen har et typenr. der hedder
8662-4ry.
Mvh Heinrich

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-07-02 16:32

"HKB" <hkb@gavazzi.dk> wrote:

> [...]
> partnummer til til at købe skuffen uden en hd, men ikke nogle steder at
> kunne købe sådan et par djævler. Maskinen har et typenr. der hedder

Hvad er part nummeret på skufferne ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Janko (8382)

Dato : 09-07-02 18:01

On Tue, 9 Jul 2002 17:31:45 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

>end
>
>Hvad er part nummeret på skufferne ?

Jeg vil næsten tro at det drejer sig om det her : Tray only - 12J3276
Mvh Heinrich

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 11-07-02 20:13

"Janko (8382)" <jankoman@*nospam*hotmail.com> wrote:

> Jeg vil næsten tro at det drejer sig om det her : Tray only - 12J3276

Som jeg kan se det kan den kun købes som reservedele.

Fra : janko@*spam*get2net.~

Dato : 12-07-02 09:46

On Thu, 11 Jul 2002 21:13:11 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

>Som jeg kan se det kan den kun købes som reservedele.

Det er vel også det jeg mangler Jeg er blevet tilbudt nogle
skuffer men til den ret pebrede pris af 1000,-+moms pr.stk. Det er jo
nok prisen, men hold da op jeg syntes det er mange penge for den smule
skuffe. Man kunne jo blive helt fristet til at bygge et eller andet op
inde i maskinen og bare smide diskene direkte på det der backplane. Nu
er det jo ikke en server man smider rundt med sådan til dagligt, men
det må chefen afgøre, det er jo da ham der skal ind til direktøren for
at bede om penge.
Mvh Heinrich

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 13-07-02 08:53

<janko@*spam*get2net.dk> wrote:

> [...]
> er det jo ikke en server man smider rundt med sådan til dagligt, men
> det må chefen afgøre, det er jo da ham der skal ind til direktøren for

Jeg kan huske at ci design laver nogle kloner af HD skuffer, hvor du kan
købe dem ved jeg ikke.

http://www.cidesign.com/product_line_index.asp?line=Kits_and_Cables

Da de var på besøge hos os syntes jeg de var forholdsvis billige, men jeg
kan overhovedet ikke huske priserne.

Fra : Henning

Dato : 21-07-02 21:14

On Tue, 9 Jul 2002 14:45:44 +0200, "HKB" <hkb@gavazzi.dk> wrote:

> [...]
>partnummer til til at købe skuffen uden en hd, men ikke nogle steder at
>kunne købe sådan et par djævler. Maskinen har et typenr. der hedder

Der kom lige en ferie i mellem
Grunden til at du ikke kan købe løse skuffer er (lærte jeg på
IBM-kurset) at diskene er spændt med et bestemt moment(!), og IBM
derfor ikke kan garantere for diske og servere, som ikke er monteret
korrekt! Heldigvis kan den lille specielle torx med hul i midten købes
i enhver velassorteret byggemarked - eller hos Compaq For to år
siden var den umulig at opdrive!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk