/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Aldi kamera - er det billigt?
Fra : alienlover


Dato : 09-07-02 13:18

Kameraet kan ses her med specs:
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Ingen tvivl om at det er billigt, men er 1.3 Mpixels noget værd? Og er
kameraet generelt udemærket?

/AL



 
 
søren Christensen \(~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : søren Christensen \(~


Dato : 09-07-02 13:47


"alienlover" <not@avaiable.nope> skrev i en meddelelse
news:sxAW8.4$QP6.106@news010.worldonline.dk...
> Kameraet kan ses her med specs:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
>
> Ingen tvivl om at det er billigt, men er 1.3 Mpixels noget værd? Og er
> kameraet generelt udemærket?
>

En Cmos censor er da ikke særlig god??

Søren



Frank K. Jensen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-07-02 13:58

> En Cmos censor er da ikke særlig god??

Canons topmodel D60 bruger en CMOS sensor. Så det kan man ikke sige noget om
generelt. Men ja, der er vist nok visse problemmer ved at bruge en CMOS
sensor, men lad fabrikanterne om det.

mvh Frank



John (09-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 09-07-02 18:18


"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:oUAW8.12$QP6.3592@news010.worldonline.dk...
> En Cmos censor er da ikke særlig god??
>

Canon bruger CMOS på deres EOS D30 og D60. Og de er da vist udemærkede?
Hvorom alting er, er CMOS hurtigere end CCD...
--
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk



Lars Willum Christia~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Willum Christia~


Dato : 09-07-02 14:05

1,3 Mpixels er godt til hjemmesidebrug og ikke andet efter min mening. I de
forskellige fotoforretninger jeg har været inde i vil de anbefale at man
køber mindst et 2,1 Mpixels kamera, men hvis det er til hjemmesidebrug så er
det vel Ok.

Mvh. Lars.

"alienlover" <not@avaiable.nope> skrev i en meddelelse
news:sxAW8.4$QP6.106@news010.worldonline.dk...
> Kameraet kan ses her med specs:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
>
> Ingen tvivl om at det er billigt, men er 1.3 Mpixels noget værd? Og er
> kameraet generelt udemærket?
>
> /AL
>
>



Jan Vestergaard (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 09-07-02 14:39

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d2adf64$0$54723$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 1,3 Mpixels er godt til hjemmesidebrug og ikke andet efter min mening. I de
> forskellige fotoforretninger jeg har været inde i vil de anbefale at man
> køber mindst et 2,1 Mpixels kamera, men hvis det er til hjemmesidebrug så er
> det vel Ok.
>

1.3 mpixel rækker fint til 9x13 billeder - så hvis man er tilfreds med det,
så lyder det som et godt tilbud......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men news indlæg bør normalt besvares i gruppen !

>



Lars Willum Christia~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Willum Christia~


Dato : 09-07-02 15:28

Ja, men jeg synes det er for lidt hvis man gerne vil bruge det i stedet for
sit almindelige eller som supplementdertil. Billeder skal vel være i 10 X
15, som et almindeligt billed. Bare min mening.

Mvh. Lars.

"Jan Vestergaard" <jan@nospamjve.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2ae782$0$16784$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2adf64$0$54723$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > 1,3 Mpixels er godt til hjemmesidebrug og ikke andet efter min mening. I
de
> > forskellige fotoforretninger jeg har været inde i vil de anbefale at man
> > køber mindst et 2,1 Mpixels kamera, men hvis det er til hjemmesidebrug
så er
> > det vel Ok.
> >
>
> 1.3 mpixel rækker fint til 9x13 billeder - så hvis man er tilfreds med
det,
> så lyder det som et godt tilbud......
>
> --
>
> Jan Vestergaard
> jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
> Ved mail fjern NOSPAM - men news indlæg bør normalt besvares i gruppen !
>
> >
>
>



max (09-07-2002)
Kommentar
Fra : max


Dato : 09-07-02 17:10

> Ja, men jeg synes det er for lidt hvis man gerne vil bruge det i stedet for
> sit almindelige eller som supplementdertil. Billeder skal vel være i 10 X
> 15, som et almindeligt billed. Bare min mening.
>
> Mvh. Lars.

Det er lykkes mig at lave fantastisk flotte A4 udprint fra et 1,3Mpx.
kamera fixfocus og uden zoom.. Både hyggelige familiebilleder og
billeder med kreative filtreringer i photoshop.. Såe det er op til
fotografen ikke udstyret... Men ok.. hvis men er til zonesystem
og ultimativ tegning i højlys og skygger, så er det ikke den gade
man skal ned af.. Til prisen ville jeg godt hoppe på tilbuddet fra Aldi,
tror billederne nemt kan konkurrere med det vi er vandt til fra de
små "almindelige" lommekameraer vi har rendt rundt med i årevis og
fået kopier fra for en 50er.. mvh max





Lars Willum Christia~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Willum Christia~


Dato : 09-07-02 17:32

Ok. Selvfølgelig, hvis man gerne vil bruge tid bagefter på at få billedet
til at blive godt, så er det sikkert ok med et 1,3 Mpixels.

Mvh. Lars.

Ps. Hvilket mærke er det fra Aldi egentligt?

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eNDW8.97$QP6.27342@news010.worldonline.dk...

> Det er lykkes mig at lave fantastisk flotte A4 udprint fra et 1,3Mpx.
> kamera fixfocus og uden zoom.. Både hyggelige familiebilleder og
> billeder med kreative filtreringer i photoshop.. Såe det er op til
> fotografen ikke udstyret... Men ok.. hvis men er til zonesystem
> og ultimativ tegning i højlys og skygger, så er det ikke den gade
> man skal ned af.. Til prisen ville jeg godt hoppe på tilbuddet fra Aldi,
> tror billederne nemt kan konkurrere med det vi er vandt til fra de
> små "almindelige" lommekameraer vi har rendt rundt med i årevis og
> fået kopier fra for en 50er.. mvh max
>
>
>
>



Olsen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Olsen


Dato : 09-07-02 21:23


"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2b0fd0$0$41352$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ok. Selvfølgelig, hvis man gerne vil bruge tid bagefter på at få billedet
> til at blive godt, så er det sikkert ok med et 1,3 Mpixels.
>

...som om antallet af pixels var alt.
Et 1.3 megapixel camera kan sagtens ta'
teknisk flottere billeder end et med 2.3 megapixel.

MVH




John (09-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 09-07-02 18:21


"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eNDW8.97$QP6.27342@news010.worldonline.dk...
[klip] tror billederne nemt kan konkurrere med det vi er vandt til fra de
> små "almindelige" lommekameraer vi har rendt rundt med i årevis og
> fået kopier fra for en 50er..

Nemlig.....har et Olympus snapshot kamera, og det tager dælme ikke særlig
gode billeder!!! Og det kostede væsentligt mere end det her nævnte digital
kamera.
--
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk



TheMan (09-07-2002)
Kommentar
Fra : TheMan


Dato : 09-07-02 19:55

Jeg er ikke særligt foto interesseret, men kan sagtens se det smarte i et
digital kamera.

Jeg har et par sprg. til kameraet i Aldi som jeg håber nogle kan svare på:

1: Hvor mange billeder kan man forvente der kan være på de 16 mb. i højeste
kvalitet den kan præstere?
2: Kan man udvide kortet til fx. 64 mb?
3: Er der nogle der har kunne finde noget på nettet om kameraet? Jeg tænker
især på om den har et display på bagsiden.



"alienlover" <not@avaiable.nope> wrote in message
news:sxAW8.4$QP6.106@news010.worldonline.dk...
> Kameraet kan ses her med specs:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
>
> Ingen tvivl om at det er billigt, men er 1.3 Mpixels noget værd? Og er
> kameraet generelt udemærket?
>
> /AL
>
>


Lars Willum Christia~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Willum Christia~


Dato : 09-07-02 20:31

1. Omkring 28
2. Ja du køber bare et Compact Flash kort på 64 mb.
3. Det er hvad jeg har kunnet finde.Digital camera 1,3 megapixel

3-i-1: Movie mode, PC/Web camera, TV-output. CMOS sensor, 1280 x 1024
pixel opløsning. LC display, 3 indstillinger: 28-140 billeder. Selvudløser,
on/off auto blitz, 2x digital zoom, fokus 0,8 m - , auto hvidbalance, slot
til eksternt compact flash kort, indbygget 16 MB hukommelse. Der medfølger
USB-kabel, batterier, bærerem, software, dansksproget brugsanvisning med
support telefonnummer.

Mvh. Lars.


"TheMan" <TheMan@wert.dk> skrev i en meddelelse
news:jjGW8.154$QP6.51931@news010.worldonline.dk...
> Jeg er ikke særligt foto interesseret, men kan sagtens se det smarte i et
> digital kamera.
>
> Jeg har et par sprg. til kameraet i Aldi som jeg håber nogle kan svare på:
>
> 1: Hvor mange billeder kan man forvente der kan være på de 16 mb. i
højeste
> kvalitet den kan præstere?
> 2: Kan man udvide kortet til fx. 64 mb?
> 3: Er der nogle der har kunne finde noget på nettet om kameraet? Jeg
tænker
> især på om den har et display på bagsiden.
>
>
>
> "alienlover" <not@avaiable.nope> wrote in message
> news:sxAW8.4$QP6.106@news010.worldonline.dk...
> > Kameraet kan ses her med specs:
> > http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
> >
> > Ingen tvivl om at det er billigt, men er 1.3 Mpixels noget værd? Og er
> > kameraet generelt udemærket?
> >
> > /AL
> >
> >
>



[5000] Jesper Brunho~ (10-07-2002)
Kommentar
Fra : [5000] Jesper Brunho~


Dato : 10-07-02 10:16

TheMan wrote:
> Jeg har et par sprg. til kameraet i Aldi som jeg håber nogle kan svare på:
> 2: Kan man udvide kortet til fx. 64 mb?

som nævnt kan man købe kort og sætte i, pt findes kort af den type som
du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
omegnen af 500-700 kr. Du beholder så de 16 mb samtidig, da de jo er
interne (det er lidt fikst)

> 3: Er der nogle der har kunne finde noget på nettet om kameraet? Jeg tænker
> især på om den har et display på bagsiden.

Nej - og jeg har faktisk ledt en del...


Tom Wagner (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Tom Wagner


Dato : 10-07-02 10:26

On Wed, 10 Jul 2002 11:15:49 +0200, "[5000] Jesper Brunholm"
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

[...]
> pt findes kort af den type som
>du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
>omegnen af 500-700 kr.

CF kort fås større end 128 mb!

Tom

John (10-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 10-07-02 10:42


"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:o2vniu491tqkb5uhd6lkbhup22tbgl6976@4ax.com...
> On Wed, 10 Jul 2002 11:15:49 +0200, "[5000] Jesper Brunholm"
> <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:
>
> [...]
> > pt findes kort af den type som
> >du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
> >omegnen af 500-700 kr.
>
> CF kort fås større end 128 mb!

Da ikke CF 1...eller hur?
--
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk



Martin Kaltoft (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 10-07-02 11:36

> CF kort fås større end 128 mb!

Op til 512 mb så vidt jeg ved, skal man have mere må man have CF type II
kort.

--
Martin Kaltoft



John (10-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 10-07-02 11:02


"Martin Kaltoft" <martin-nospam@nospam-nitro.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2c031e$0$16825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > CF kort fås større end 128 mb!
>
> Op til 512 mb så vidt jeg ved, skal man have mere må man have CF type II
> kort.
>
Javel, det vidste jeg ikke. Tak!
--
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk



max (10-07-2002)
Kommentar
Fra : max


Dato : 10-07-02 12:20

> "Martin Kaltoft" <martin-nospam@nospam-nitro.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2c031e$0$16825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > CF kort fås større end 128 mb!
> >
> > Op til 512 mb så vidt jeg ved, skal man have mere må man have CF type II
> > kort.
> >
> Javel, det vidste jeg ikke. Tak!
> --
> MVH
> John K Hansen

Jeg vil ikke anbefale dig at putte mere end 64mb cf kort i det
kamera.. Da det er min oplevelse at større kort æder meget
mere strøm - og jeg mener meget mere.. Det er muligt det er
forskelligt fra mærke til mærke, men i dette tilfælde er 64mb
rigeligt... mvh max



Jesper Brunholm (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 10-07-02 11:15

Tom Wagner wrote:
>>pt findes kort af den type som
>>du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
>>omegnen af 500-700 kr.
>
> CF kort fås større end 128 mb!

Sure - og hvis du havde skrevet lidt mere detaljeret så havde vi sluppet
for at finde din viden på nettet.

Denne side
<http://www.mobtech.co.uk/ecbmob/itmidx17.htm>
hævder at have SanDisk kort op til 1 GB til type 1, det passer dårligt
med det jeg har hørt og læst andre steder (og ikke engang sandisk kan
finde ud af at deklarere deres produkter seriøst på det punkt).

Jeg har dog fået bekræftet fra en bekendt i et edb-firma at de fås op
til 1 GB (kender i det, når man bare _vil_ nå til bunds i et problem ? )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk


Peter Loumann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-07-02 12:00

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

>Tom Wagner wrote:

>> CF kort fås større end 128 mb!

>Sure - og hvis du havde skrevet lidt mere detaljeret så havde vi sluppet
>for at finde din viden på nettet.

Hmm - nu er det jo ikke Toms opgave at gætte, hvilken viden, du har
brug for, og forsyne dig med den. Han giver en oplysning, du kan bruge
den, som du vil.

Jeg er noget træt af dine tilbagevendende irettelsættelser her. Denne
er den tredje, jeg har bemærket, på god et døgn. Her
3D2A933D.6030503@brunholm-scharff.dk
futter du et on-topic indlæg,
Her
3D2BF8B9.7070800@brunholm-scharff.dk
anklager du en for "nedgørelse af en person" "helt ude af proportion",
selv om det citat, du belægger det med, bare er noget udiplomatisk. Du
dramatiserer yderligere ved på en andens vegne at kræve undskyldning
og true med kill-filter.

Det er nok ikke her i gruppen, du skal vælge at udleve dine
aggressioner.

fut: news:dk.admin.netikette

--
hilsen pl
se mine fotos
http://huse-i-naestved.dk

Peter Loumann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-07-02 12:07

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev:

>fut: news:dk.admin.netikette

Ups! Den smuttede, inden jeg fik sat fut'en. Beklager! Som nødløsning
kommer den på det her indlæg.

--
hilsen pl
se mine fotos
http://huse-i-naestved.dk

Tom Wagner (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Tom Wagner


Dato : 10-07-02 16:05

On Wed, 10 Jul 2002 12:15:14 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>>>pt findes kort af den type som
>>>du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
>>>omegnen af 500-700 kr.

>> CF kort fås større end 128 mb!

>Sure - og hvis du havde skrevet lidt mere detaljeret så havde vi sluppet
>for at finde din viden på nettet.

I det indlæg, som jeg svarede på, skrev du: "... pt findes kort af den
type som du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb".

På almindeligt dansk betyder det, at du tror, at CF-kort type 1 findes
i størrelser til 128 mb, men er usikker på, om de findes større.

Da der i mit kamera sidder et kort på 256 mb fortæller jeg, at de
faktisk fås større. Jeg har svært ved at se at min viden på dette
punkt skulle være irrelevant.

Da du åbenbart er ivrig efter at få mere at vide om CF-kort, var det
måske en god idé, om du læste lidt her, så slap du for min viden:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Hilsen Tom

Peter Loumann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-07-02 16:14

Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> skrev:

>Compact Flash type 1
>der i mit kamera sidder et kort på 256 mb

Wabba!? Bruger du ikke Oympus? Kan de nu tage cf-kort?

--
hilsen pl
se mine fotos
http://huse-i-naestved.dk

Tom Wagner (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Tom Wagner


Dato : 10-07-02 16:22

On Wed, 10 Jul 2002 17:14:22 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> skrev:
>
>>Compact Flash type 1
>>der i mit kamera sidder et kort på 256 mb
>
>Wabba!? Bruger du ikke Oympus? Kan de nu tage cf-kort?

Jo, jeg har solgt mit C3030Z (som jeg alligevel savner lidt
indimellem) og bruger nu et Olympus e10, som jeg er meget glad for.
Det kan tage både SmartMedia og CompactFlash. Man kan proppe to kort
ind og skifte mellem dem med en knap på kameraet. Man kan også kopiere
fra det ene kort til det andet, hvis man har lyst.
Mine billeder er ikke blevet spor bedre, men det er et dejligt kamera
at bruge.

Hilsen Tom
http://www.pbase.com/tomwag

Peter Loumann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-07-02 17:02

Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> skrev:

>Olympus e10 [...]
>Det kan tage både SmartMedia og CompactFlash. Man kan proppe to kort
>ind og skifte mellem dem med en knap på kameraet. Man kan også kopiere
>fra det ene kort til det andet, hvis man har lyst.

Troede eller, oly og smart media var næsten to sider af samme sag. Det
trick har jeg aldrig hørt om før. Smart!

>Mine billeder er ikke blevet spor bedre
>[...]
>http://www.pbase.com/tomwag

Det ville vist også være et urimeligt forlangende

--
hilsen pl
se mine fotos
http://huse-i-naestved.dk

[5000] Jesper Brunho~ (10-07-2002)
Kommentar
Fra : [5000] Jesper Brunho~


Dato : 10-07-02 17:04

Tom Wagner wrote:
>Jesper Brunholm skrev
>>Sure - og hvis du havde skrevet lidt mere detaljeret så havde vi sluppet
>>for at finde din viden på nettet.

undskyld! - mit "sure" var ment som "afgjort" - på engelsk - og det kan
man ikke se hvis ikke man ved det...

> I det indlæg, som jeg svarede på, skrev du: "... pt findes kort af den
> type som du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb".
>
> På almindeligt dansk betyder det, at du tror, at CF-kort type 1 findes
> i størrelser til 128 mb, men er usikker på, om de findes større.
>
> Da der i mit kamera sidder et kort på 256 mb fortæller jeg, at de
> faktisk fås større. Jeg har svært ved at se at min viden på dette
> punkt skulle være irrelevant.
>
> Da du åbenbart er ivrig efter at få mere at vide om CF-kort, var det
> måske en god idé, om du læste lidt her, så slap du for min viden:
> http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/


Derudover så kom mit indlæg vist forkert ud, jeg efterspurgte bare at vi
fik den lidt mere detaljerede information som du jo har, da det hjælper
spørgeren og mig meget mere end den ret korte form.

Det kom bare ikke pænt nok ud - undskyld.

venlig hilsen

Jesper Brunholm


Lars Willum Christia~ (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Willum Christia~


Dato : 10-07-02 15:46

Ja helt op til 512 mb.

Mvh. Lars.

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:o2vniu491tqkb5uhd6lkbhup22tbgl6976@4ax.com...
> On Wed, 10 Jul 2002 11:15:49 +0200, "[5000] Jesper Brunholm"
> <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:
>
> [...]
> > pt findes kort af den type som
> >du har brug for (Compact Flash type 1) vist op til 128 mb, som koster i
> >omegnen af 500-700 kr.
>
> CF kort fås større end 128 mb!
>
> Tom



sharkandk (10-07-2002)
Kommentar
Fra : sharkandk


Dato : 10-07-02 12:23

Er der ikke nogen som har købt det som har lyst til at lægge et billede i
dk.binaer ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste