Egen net-butik med ansat fra familien
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 09-07-02 12:34

Hej!

Jeg går med tanker om at lave min egen net-butik. Salgsemnet er i denne
sammenhæng uinteressant.
Vil der være noget i vejen for, at jeg opretter en butik, ansætter min
kæreste som et eller andet fornuftigt og udbetaler løn til hende?

Hvis det ikke er "ulovligt", hvilke fordele hhv. ulemper får jeg så ved
et sådan ansættelsesforhold?

Findes der materiale omkring omnet generelt (hvad skal være i orden,
hvordan udregnes løn, skat, moms, osv)?

På forhånd tak for svarene!

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Peter G C

Dato : 09-07-02 12:37

Thomas Rokamp <crax@mail.dk> skrev:

[klip]

> Vil der være noget i vejen for, at jeg opretter en butik, ansætter min
> kæreste som et eller andet fornuftigt og udbetaler løn til hende?

Det kan du godt.

> Hvis det ikke er "ulovligt", hvilke fordele hhv. ulemper får jeg så ved
> et sådan ansættelsesforhold?

Det er nok en fordel, at du ikke ansætter hende, men nok en fordel, at du i
stedet anvender den såkaldte virksomhedsskatteordning.

> Findes der materiale omkring omnet generelt (hvad skal være i orden,
> hvordan udregnes løn, skat, moms, osv)?

Ja - hos Told og Skat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 09-07-02 13:05

> Det er nok en fordel, at du ikke ansætter hende, men nok en fordel, at
> du i stedet anvender den såkaldte virksomhedsskatteordning.

Har du et link til forklaring af netop den ordning?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-07-02 21:40

"Thomas Rokamp" skrev:

> Har du et link til forklaring af netop den ordning?

Prøv http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=102795 -
virksomhedsordningen gøres måske ikke særlig forståelig på denne side, men
prøv at kigge på den og spørg hvis du er i tvivl om noget. Du kan evt. også
kigge i tråde fra dk.erhverv igennem, da viksomhedsordningen tit er oppe at
vende her.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end