Bagskærme og lovkrav... - Link??
Fra : Lars Nielsen

Dato : 09-07-02 11:28

- Synes engang jeg så en side om lovkravene til bagskærme. - Er der nogen
som kan huske hvor henne - Eller ved hvor man kan finde disse??
Eller blot ved hvad kravene er, og gider poste dem her?
Syn's ikk' lige jeg ku finde dem med google.

RadioMan

--
Havelåger til salg...: *SS
Honda CB750K7 77' - 20Kkr.

Fra : Mike Speed

Dato : 09-07-02 23:54

"Lars Nielsen" <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller blot ved hvad kravene er, og gider poste dem her?
> Syn's ikk' lige jeg ku finde dem med google.

Hej Lars
Du kan se under linke her :
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20011189505REGL
9.01.030
MOTORCYKEL

(1)
Motorcykel skal være forsynet med hjulafskærmning efter reglerne for
personbil M1. Dog kan vinklen foran det øverste, lodrette radialplan gennem
hjulets centrum nedsættes til 0° .

9.01.021
PERSONBIL M1

(1)
Hjulafskærmning:

a)
Skal have hvælvet eller U-formet tværsnit, hvis konkave side vender nedad
og indad mod dækket, med en tværsnitdybde på mindst 30 mm på det dybeste
sted over dækkets slidbane.
Tværsnitdybden måles i det øverste, lodrette radialplan gennem hjulets
centrum, og kan i øvrigt gradvis aftage til 0 mm ved 30° foran for og ved
50° bagud for dette radialplan.

b)
Skal i dækkets bredde dække hjulets øverste del mindst 30° foran for og
mindst 50° bagud for det øverste, lodrette radialplan gennem hjulets
centrum. Dækkets bredde måles i det nævnte radialplan, idet der dog ses bort
fra indstøbt tekst og prydmønster samt vulst og lignende til beskyttelse af
dæksiden.

c)
Skal være således udformet, at afstanden fra afskærmningens kanter til
hjulets centerlinie ikke overstiger 2,0 gange dækkets radius indenfor det
krævede dækningsområde (fra 30° foran for til 50° bagved for det øverste,
lodrette radialplan).
Dækkets radius måles på midten af slidbanen i det øverste lodrette
radialplan gennem hjulets centrum.

d)
Skal dække hjulets bageste del fra et vandret plan beliggende højst 150 mm
over dækkets centrum på en sådan måde, at skæringspunktet mellem
hjulafskærmningens kant og det nævnte vandrette plan ikke ligger indenfor
dækkets langsgående midterplan. Ved dobbelt-monterede hjul regnes med det
yderste dæks midterplan i længderetningen.

Michael Kristiansen
michaelkrx@mail.dk
Ham der komme på Yamaha 600Fzs til Skagen på Fredag Jubiii
Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig