kein farbangabe ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-07-02 10:00

Hejsa

Jeg er ved at kigge lidt efter en Honda CBR1000 , og har nu tænkt på at
hente en i Tyskland, men mit skoletysk står ikke helt til, på nogle
salgsannoncerne står der "kein farbangabe" hvad dælen betynder det

også til lidt tillægs spørgsmål

kan man sikrer sig mon restgæld i en import MC, eller har det ingen betyding
?

er der nogle som kender et billigt firma som kan fragte en MC til DK fra
Tyskland billigt, eller skal jeg have en trailer på bilen ?

den med de 65% af prisen idag er lig med afgiften, holder den vand, og er
det prisen i DBA eller ved forhandler ?

Er der evt nogle MC forhandler i Tyskland som gør i salg til Export ?

Mvh Jesper, CB750F
(som måske snart er til salg)

Fra : Biker

Dato : 09-07-02 10:17

> Jeg er ved at kigge lidt efter en Honda CBR1000 , og har nu tænkt på at
> hente en i Tyskland, men mit skoletysk står ikke helt til, på nogle
> salgsannoncerne står der "kein farbangabe" hvad dælen betynder det

Det betyder at der ikke er angivet nogen farve - du har sikkert fundet den i
en database, hvor sælgeren fylder diverse felter ud og ersprunget over
farven.

> også til lidt tillægs spørgsmål
>
> kan man sikrer sig mon restgæld i en import MC, eller har det ingen
betyding

Fra Tyskland - Fahrzeugbrief. Panthaver har original!

> [...]
> Tyskland billigt, eller skal jeg have en trailer på bilen ?
>
> den med de 65% af prisen idag er lig med afgiften, holder den vand, og er

Forhandler - så regn på de dyreste. Så bliver du ikke overrasket.

Mvh Jan Petersen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-07-02 10:18

"Jesper Pedersen" <duval@grov.dkFJERN_DETTE> wrote in message
> Jeg er ved at kigge lidt efter en Honda CBR1000 , og har nu tænkt på at
> hente en i Tyskland, men mit skoletysk står ikke helt til, på nogle
> salgsannoncerne står der "kein farbangabe" hvad dælen betynder det

At annoncøren ikke har tastet ind, hvilken farve køretøjet har!

> kan man sikrer sig mon restgæld i en import MC, eller har det ingen
betyding
> ?

I Tyskland kan man ikke optage lån med pant i en motorcykel. Så hvis blot
cyklen er eller har været tysk indregistreret, skulle der ikke være noget
problem. Hvis der er tale om en maskine, der er hentet til Tyskland fra et
andet land, f.eks. England, kan sagen evt. stille sig anderledes.

> er der nogle som kender et billigt firma som kan fragte en MC til DK fra
> Tyskland billigt, eller skal jeg have en trailer på bilen ?

Du kan sætte en trailer på, putte motorcyklen ind i en varebil, få den
fragtet eller selv køre den hjem på prøveplader.

De fleste speditionsfirmaer kan arrangere en transport, men så skal mc'en
typisk være pakket pænt ind, tømt for olie og benzin og sættes på en palle,
og det er jo ikke sikket, du kan få sælgeren til dét. Om der er noget fragt-
eller speditionsfirma, der vil gøre disse ting selv, ved jeg ikke.

> den med de 65% af prisen idag er lig med afgiften, holder den vand, og er
> det prisen i DBA eller ved forhandler ?

Det er prisen hos en forhandler. Og jeg synes, at der er en tendens til at
T&S forsøger at skrue depositum-beløbet ret højt op. Til gengæld får man så
i de fleste tilfælde (vil jeg tro) penge tilbage ved den endelige vurdering.

--
Jørgen

Fra : RacingBabe

Dato : 09-07-02 10:35

> er der nogle som kender et billigt firma som kan fragte en MC til DK fra
> Tyskland billigt, eller skal jeg have en trailer på bilen ?
--------
Hej Jesper!

Du kan prøve at kontakte min far, han er jævnligt i Tyskland med sin
MC-trailer for at hente brugte mcér.

Du kan fange ham på mobilos 40 46 09 88.

De andre spørgsmål kan han højst sandsynligt også hjælpe dig med.

--
Jeanne Maria Fjorback
SV650S

www.mc-logo.dk