Debitel SUCKS !
Fra : Nils Thorsted

Dato : 09-07-02 10:42

Min brors Nokia 3210 er åbenbart stadig simlåst efter 2 år hos Debitel! Han
ønsker at skifte til Telmore. Han har kontaktet Debitel, de siger at han
skal sende telefonen ind til dem så de kan unlocke den! Kan de passe at man
skal vente i en uge, eller er der en smartere måde at gøre det på hjemmefra?

Mvh
Nils Thorsted

Fra : Fischer

Dato : 09-07-02 09:52

> Min brors Nokia 3210 er åbenbart stadig simlåst efter 2 år hos Debitel!

Ja, den låser sig jo ikke op af sig selv.

> [...]
> så de kan unlocke den! Kan de passe at man skal vente i en uge, eller er
> der en smartere måde at gøre det på hjemmefra?

Ja, Debitel har valgt at gøre det så besværligt som muligt for deres kunder
at slippe væk!

Men den kan låses op med et kabel og noget software. Der er masser der
tilbyder at gøre dette mod betaling. Prøv evt. i

*Fischer

Fra : Nils Thorsted

Dato : 09-07-02 11:05

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men den kan låses op med et kabel og noget software. Der er masser der
> tilbyder at gøre dette mod betaling. Prøv evt. i

Ok tak for det...

Fra : Erik Klausen

Dato : 09-07-02 16:45

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in

> dem
>
> Ja, Debitel har valgt at gøre det så besværligt som muligt for deres
> kunder at slippe væk!

Det passer nu ikke. Jeg fik en Ericsson 2628 låst op ved at sende en e-mail
til Debitels support. De skrev tilbage at de skulle bruge den og den
oplysning. Dem sendte jeg, og så fik jeg en e-mail med kode og procedure.
Altsammen blev ordnet over e-mail i løbet af 2-3 dage.

De skrev så samtidig at hvis telefonen er en Nokia 3210 skal den sendes
ind. Så Nils' kammreat har tilsyneladende et telefon-problem, ikke et
problem med udbyderen.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Fischer

Dato : 09-07-02 22:01

> De skrev så samtidig at hvis telefonen er en Nokia 3210 skal den sendes
> ind. Så Nils' kammreat har tilsyneladende et telefon-problem, ikke et
> problem med udbyderen.

Kan du så give nogen logisk forklaring på hvorfor andre udbydere kan finde
ud af at give deres kunder en kode til at låse deres Nokia telefoner op med?
Så vidt jeg ved, er Debil-betal de eneste der forlanger at telefonerne skal
sendes ind.

*Fischer

Fra : Kent Christensen

Dato : 09-07-02 23:04

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:ZeIW8.126$Sa.2984@news.get2net.dk...

> [...]
> Så vidt jeg ved, er Debil-betal de eneste der forlanger at telefonerne skal

Kan andre udbydere låse en Nokia 3210 op, uden at den skal sendes ind?
Det tror jeg ikke helt på. Jeg har hørt, at lige netop 3210'eren SKAL sendes
ind, for at låsen kan fjernes. Der er ikke bare en kode, man kan taste ind.

Vh
Kent

Fra : Michael Hjorth

Dato : 10-07-02 00:59

Kent Christensen wrote:

> [...]

> ind, for at låsen kan fjernes. Der er ikke bare en kode, man kan taste ind.

Jeg har selv åbnet en 3210 som jeg havde købt med Telia abonnement. Jeg
sendte en e-mail til Telia hvorefter de svarede med unlock-koden som jeg
bare kunne taste ind efter den vejledning som de også sendte med. Så
nemt er det.

Michael.

Fra : Kent Christensen

Dato : 10-07-02 01:48

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> skrev i en meddelelse news:3D2B78AD.B2ED2E@netscape.net...

> [...]
> sendte en e-mail til Telia hvorefter de svarede med unlock-koden som jeg
> bare kunne taste ind efter den vejledning som de også sendte med. Så

Hmmmm - nu er jeg pludselig også vred på Debitel . Da jeg for et par år
siden ville skifte fra mit daværende Debitel-abb. til mit nuværende Telmore-abb.,
fik jeg den besked fra Debitel, at jeg skulle sende min Nokia 3210 ind. Ellers
kunne de ikke fjerne låsen. Jeg protesterede en hel del - men det hjalp ikke
noget, og den blev sendt ind. Jeg fik den først tilbage 3 uger senere.

(- skære tænder - skumle, skumle - pruste)

Vh
Kent

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-07-02 20:36

Wed, 10 Jul 2002 02:47:49 +0200, skrev Kent Christensen, på 24 linier,
i <3d2b8367$0$12687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

> [...]
>noget, og den blev sendt ind. Jeg fik den først tilbage 3 uger senere.

Grunden er Debitel har samme kode i alle 3210 telefoner.
Hvis en får den har alle den jo

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433