Mohaa: streger på skærmen
Fra : Søren

Dato : 09-07-02 09:37

Mit problem består i at der kommer streger på skærmen og at hvis jeg står
tæt på kanter, feks en mur/væg eller dør så hakker det totalt vildt. Dette
sker når jeg bevæger mig eller kigge til siderne. Selv når jeg drejer meget
langsomt opstår disse streger/hakker.
Jeg har amd 1000 athlon, geforce3 (ikke 200), 512mb sdram.
Jeg har endog prøvet med gf4 4400 og amd1800 men det hjalp lige lidt.
Så vidt jeg lige kan se er det kun i Mohaa og et enkelt andet spil jeg har
problemet. Kører fint med max payne, unreal osv.

Det er uanset om jeg kører høje eller lave opløsninger.
Jeg synes jeg har prøvet alt:
Slået fast writes fra til
Slået vertical sync fra og til
Anisotropic filtering fra og til
Bruger NVrefresh da jeg kører XP
FSAA fra og til.

osv. osv.

Min monitor kan højest køre 75hz ved 1024*768, men det burde vel være ok ???
Jeg ved nogen ville sige mindst 100hz ved 1600*1200

Jeg har også prøvet forskellige drivere både Nvidias egne og krafikkort
fabrikanternes.

Håber andre har været ude for dette problem for de er sikkert de eneste der
har løsningen, men jeg er glad for alt respons da jeg spiller Mohaaa
meeeget.

Hilsen en desperat mand.

Fra : @ndersson

Dato : 09-07-02 11:33

Prøv at se om du har nogle SMÅ "nister"/"gnister"/"streger" i andre spil og
i Windows.. Jeg oplevede engang noget lignende og ringede og forklarede
problemet hvor jeg havde købt mit grafikkort.. (den gang et 4 mb sis3) de
sagde at jeg skulle komme ned og bytte kortet for det lød som om der var
fejl i Ram'en på grafikkortet... jeg byttede kortet og så var det problem
løst..

--
Hilsen Andy 2630

Når solen skinner er jeg helst ude at sejle www.brondbyhavn.dk/
Og når det regner spiller jeg DOD læs evt. www.dayofdefeat.dk

Fra : Søren

Dato : 09-07-02 12:38

Fra : Kasper

Dato : 10-07-02 21:39

On Tue, 9 Jul 2002 10:36:51 +0200, "Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>sker når jeg bevæger mig eller kigge til siderne. Selv når jeg drejer meget

Jeg vil tro det er den her du skal rode lidt mere med. Har du slået
den til inde i spillet, eller i Windows, eller begge?

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Søren

Dato : 11-07-02 05:04

"Kasper" <nospam@for.me> wrote in message

> Jeg vil tro det er den her du skal rode lidt mere med. Har du slået
> den til inde i spillet, eller i Windows, eller begge?

Kan ikke slå det til/fra i spillet kun i windows

Fra : M.C Andersen

Dato : 05-08-02 13:03

> "Kasper" <nospam@for.me> wrote in message

> Kan ikke slå det til/fra i spillet kun i windows

Hej.

Jeg har haft nøjagtigt samme problem, dog med et TNT2 kort med 32mb ram...
MIT problem viste sig at være fordi blæseren til 3d chippen ikke duede mere
(

Måske du har samme problem?

Michael C. Andersen

Fra : jakob

Dato : 11-07-02 21:29

In article <9p6piu049sifm0ujs6q5age1c64e45t4ot@4ax.com>, nospam@for.me
says...

Har stregerne form af "forskydninger" i de lodrette linier. Dette
problem har jeg og ikke kun i mohaa. Jeg har prøvet at slå vsync til og
fra men det gav ingen effekt...

Jakob

Fra : Søren

Dato : 12-07-02 05:49

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
> Har stregerne form af "forskydninger" i de lodrette linier. Dette
> problem har jeg og ikke kun i mohaa. Jeg har prøvet at slå vsync til og

Ja der er forskydning i de lodrette linier, det sker ikke på flader med
mindre der er store farve/lys forskelle.
Jeg har været så desperat at købe hurtigere grafikkort og cpu men det hjalp
kun meget lidt.

Fra : Søren

Dato : 12-07-02 06:23

> [...]

> Har stregerne form af "forskydninger" i de lodrette linier. Dette
> problem har jeg og ikke kun i mohaa. Jeg har prøvet at slå vsync til og

Jeg fik løst problemet i et andet spil med følgende indstillinger for
openGL:

der hvor der står : Indstillinger for ydeevne og kompatibilitet fjerners
alle flueben (uncheck), desuden sættes:
buffer-spejling = automatisk , Lodret synk = Aktiveret standard
Anistropic-filtering = Deaktiveret.

Håber der også kan hjælpe dig.

Fra : jakob

Dato : 12-07-02 19:45

> buffer-spejling = automatisk , Lodret synk = Aktiveret standard
> Anistropic-filtering = Deaktiveret.
>
> Håber der også kan hjælpe dig.

Det vil jeg lige prøve, tak for tippet

Jakob

Fra : Søren

Dato : 14-07-02 04:38

Langt om længe fandt jeg ud af at i Mohaa er Vsync slået fra med mindre man
tilføjer en lille sætning i newconfig.cfg, nemlig:

seta r_swapinterval 1.

Nu skal der bare games

--
Jeg repræsenterer ikke andre med dette indlæg, da jeg ikke bruger andres
internet opkobling. Jeg repræsenterer kun mig selv da det er min egen