The Believer
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-02 08:49

Så lige subject i går - har en del paraller til American History X......

Et virkelig godt DVD valg hos den lokale Blockbuster.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : izeqb

Dato : 09-07-02 09:43

On Tue, 9 Jul 2002 09:48:44 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Så lige subject i går - har en del paraller til American History X......

Har den det?
Jeg så den også igår, og så faktisk AHX forleden dag.
HVilke paraleller er det du tænker på?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-02 09:57

izeqb <isak@city.dk> wrote:

> Har den det?
> Jeg så den også igår, og så faktisk AHX forleden dag.
> HVilke paraleller er det du tænker på?

Nu tænkte jeg mest på det nazistiske tema og det at man følger unge
mennesker som fascineres af nyzismen.

Det er efterhånden længe siden jeg har set AHX, men dén er mere
skræmmende synes jeg.

Hvad synes du om The Believer ? Tolker du slutningen som om at han dør
(han går op af trappen - symbolsk op til Gud) eller ........

Ham der anbringer bomben siger jo at den ikke er kraftfuld nok til at
gøre skade.

Jeg synes at Daniel spiller vildt godt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : N/A

Dato : 09-07-02 23:27

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-02 23:27

Jebir <jebir@dayofdefeat.dk> wrote:

> TAK! Nu har jeg virkelig lyst til at se denne film...........

Hvad fanden brokker du dig over ? Der stod sgu da SPOILER i subject.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-07-02 19:32

"[2900] Jesper Haaber Gylling"

> Hvad fanden brokker du dig over ? Der stod sgu da SPOILER i subject.

Ingen grund til at svovle, blot fordi en anden begik en fejl (og ja,
det var hans egen fejl).

Jeg var meget betaget af The Believer. Det er altid beundrings-
værdigt, når film formår at være reelt gode film og samtidig være
så relativt meget anderledes i emne end andre film, vi ser.

Mere end noget andet var det ganske rigtigt Ryan Goslings spil,
der var godt - det var faktisk det, der bar filmen.

SPOILER FØLGER OM SLUTNINGEN

Jesper skrev også:

>Tolker du slutningen som om at han dør
>(han går op af trappen - symbolsk op til Gud) eller ........

Han vælger og ønsker at dø. Men jævnfør at bomben ikke er
særlig kraftig, mener jeg ikke, han rent faktisk dør. Dét er jo noget
af en slutning at komme med, men det er jo ganske godt fundet
på: Man kan f.eks. som seer vælge at fokusere på, at det - hvis
han ikke dør - er en slutning med håb, samtidig med at det alligevel
er det modsatte af en Hollywood-slutning.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-07-02 19:48

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> han ikke dør - er en slutning med håb, samtidig med at det alligevel
> er det modsatte af en Hollywood-slutning.

Ja, det var en god film. Jeg kan godt lide når man falder over en film,
som er anderledes og en man tænker over bagefter.

Jeg kommer lige i tanke om Arlington Road og En verden udenfor.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/