en sidste bemærkning..
Fra : thomas schreiber

Dato : 09-07-02 08:30

Ja... ved ikke hvad jeg skal sige... Troede ikke størstedelen af jer var SÅ
miljøskadede/religiøse, men det er åbenbart tilfældet. Sikke en masse bull.
Når jeg siger nogle ting, siger jeg dem ud fra faktiske erfaringer. Alle kan
læse en tilfældig artikkel på internettet, og så bare sige at sådan er
verden nu engang.

Jeg kender masser der har mac, og de har sku lige så mange problemer som PC
brugerne. Mange macfolk vil bare ikke indrømme det, for så dør den illusion
de lever i, og har betalt meget dyr for vel og mærke. Inkompatibel HW,

Men nok om det. Man skal købe det man skal bruge, uanset mærke. Min wintel
kører perfekt, og så lænde den gør det, kan jeg ikke se hvorfor jeg skal
betale 4 gang prisen for noget som jeg har haft meget dårlig erfaring med.
Både personligt og professionelt. I er glade med for apple, og jeg er glad
for wintel.

Hele min point med denne diskussion var at apple ikke er så hellige som
de/(i) går rundt og prædiker. MS er den store skurk, og alle apple brugere
er små hellige kid der græsser lystigt på marken af skindhelligehed.

Jeg har ikke tænkt mig at svare på eventuelle indlæg på denne tråd, dog vil
jeg lige gøre opmærksom på min pointe:

At apple(eller MS for den sags skyld) køber et software firma, og udelukker
den ene platform er skadeligt for alle. For det første givet det apple et
meget dårligt ry, og for det andet mister emagic deres troværdighed.

Det var ordene.

mvh
Thomas Schreiber

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-07-02 09:37

On 9.7.2002 9:30, in article age3c1$l1t$1@sunsite.dk, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
> den ene platform er skadeligt for alle. For det første givet det apple et
> meget dårligt ry, og for det andet mister emagic deres troværdighed.

Og jeg synes, at det er skide irriterende, at der her på dk.edb.mac kører en
omvendt Apple Switch kampagne: Jeg er også gået over til pc. Bruger du pc,
så gå "#¤%& over i en newsgroup, hvor _det_ hører hjemme!
Og lad være med at skifte adresse, så du ryger uden om mit killfilter!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-07-02 10:54

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> så gå "#¤%& over i en newsgroup, hvor _det_ hører hjemme!
> Og lad være med at skifte adresse, så du ryger uden om mit killfilter!

Come on, David. The holy church of Apple er vel ikke kun for medlemmer!
Og vi kan vel godt tåle at høre at der findes mennesker der rent faktisk
er krydset over "den forkerte vej". Manden må da have lov til at
delagtiggøre os i sin erfaring, og han skriver jo udtrykkeligt at han
ikke vil starte en ny debat. Hva' pokker, et lille udråb i ny og næ må
vel ku tillades ...
Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-07-02 11:28

On 9.7.2002 11:54, in article
1ff1y3s.1mriih2p5o0h4N%martinmarius@petersen.mail.dk, "Martin Petersen"
<martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> delagtiggøre os i sin erfaring, og han skriver jo udtrykkeligt at han
> ikke vil starte en ny debat. Hva' pokker, et lille udråb i ny og næ må

Ja, ja, helt olympisk æblet er man vel ikke (eller også er man). Jeg mener
dem, der _bliver_ her efter at have fortalt om deres (dyyyyt) erfaringer med
at gå over til pc.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-02 12:40

> [...]

> så gå "#¤%& over i en newsgroup, hvor _det_ hører hjemme!
> Og lad være med at skifte adresse, så du ryger uden om mit killfilter!

Rolig nu David.... jeg er enig med dig. Jeg er også ed at være træt af
Thomas Schreibers indlæg. Han må have været ualmindelig uheldig eller
også er det manglende evner fra hans side.......

Jeg tror bare at Thomas savner os - PC grupperne har slet ikke samme
sammenhold og hygge.........

Peace.
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-07-02 12:59

On 9.7.2002 13:39, in article 1ff236w.1capu2m1m3lph4N%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> [...]
> også er det manglende evner fra hans side.......
>
> Jeg tror bare at Thomas savner os - PC grupperne har slet ikke samme

Jeg mente nu slet ikke Thomas

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-02 03:01

Hej David

Slap lige lidt af! - Det her er ganske enkel resultatet af det, jeg tidligere har
sagt, - at hvis Thomas havde fået en ordentlig hjælp - dels her i gruppen, men da
også fra de firmaer, der har solgt ham det famøse maskinel, så ville sagen nok
have stillet sig temmelig meget anderledes.

Og det er altid lettest at råbe op - især bagefter!

- Prøv også lige at tage et kig ind i div. Win-grupper og se, hvordan de
behandler folk, der er så flabede at skifte til Mac.... - Med den udtalelse, du
her kommer med, er du ikke spor bedre selv...

mvh. Erik Richard

David Blangstrup wrote:

> [...]
> så gå "#€%& over i en newsgroup, hvor _det_ hører hjemme!
> Og lad være med at skifte adresse, så du ryger uden om mit killfilter!

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jesper

Dato : 09-07-02 17:17

> [...]

> de lever i, og har betalt meget dyr for vel og mærke. Inkompatibel HW,

Da min lillebror købte ny PC kunne han ikke få billede på skærmen. Pga
hardwarekonflikt med skræmkortetinvolveret.

Da min far skulle have nu HD i sin PC, hjalp min lillebror ham. Det var
en 18GB IDE disk min lillebror satte i, disken dukkende ikke frem. Det
viste sig at computer BIOS'en ikke kunne lave Large Sector Convertion.
Efter samtale med supporten hentede han et testprogram der fortalte
præcist hvilken undermodel der var tale om og så hentede han en BIOS
update til den som så skulle installeres.

En af mine venner fik for et år siden en mystisk telefonregning på 1000
kr for udlandssamtaler til Saint Helena, han mistænkte først en sine
børn for at have ringet dertil, dernæst de 2 iMac'erne han har for at
have ringet op, men de var på ADSL og havde ikke tlf. adgang, så det
viste sig at han fik downloaded en trojaner da han hentede nogle mobil
ringetoner til sine børn på sin PC der ikke havde netkort og derfor
koblede op via modem.

En af mine venner købte en ny PC med XP, han regnede med at kunne bruge
den gamle skærm, men nej, den ville XP ikke æde, så det var ny skærm.

En af mine venner i Israel har opgraderet til XP, siden da har han ikke
kunne printe på sin Canon printer, fordi der ikke findes XP driver til
den.

--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-02 04:09

Hej Jesper

- Og sådan kunne man blive ved....

Jesper wrote:

> En af mine venner i Israel har opgraderet til XP, siden da har han ikke
> kunne printe på sin Canon printer, fordi der ikke findes XP driver til
> den.

Desuden kan han heller ikke skrive korrekt hebraisk, hvis han ikke har det
hebraiske modul med, - og det er en tilkøbspakke til std. udg..... - og han kan
heller ikke bruge ret mange af de israelske netudbydere med T1, DSL og ADSL,
fordi de ikke understøttes af XP. o.m.m....

mvh. Erik Richard

Fra : thomas schreiber

Dato : 10-07-02 09:40

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Jesper

- Og sådan kunne man blive ved....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-02 14:53

Hej Thomas

Nemlig! - Men jeg glemte lige at tilføje til Jesper, - at det kunne han heller
ikke, hvis han ikke har HLK - Hebrew Language Kit installeret på en Mac - ikke
engang under OS X...!

mvh. Erik Richard

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-07-02 22:04

In article <1ff2fkr.otyi3k1q4xfkuN%spam@supressor.invalid>,
spam@supressor.invalid says...
> En af mine venner i Israel har opgraderet til XP, siden da har han ikke
> kunne printe på sin Canon printer, fordi der ikke findes XP driver til
> den.

Til den vil jeg lige nævne, jeg kunne ikke tilslutte min eksterne brænder
til min G4, den have ikke SCSI port. I mit tidligere job kunne vi ikke
brænde vores backup cd'er korrekt, Sun's solaris driver til brænderen havde
et problem med for lange stier. Jeg kan komme med mange eksempler på ting
som ikke virker på mac, windows, solaris, linux og med lidt held AIX, men
hvad gør en platform god? For dig lader det til at være få problemer med
hardware, andre vil sige stabilt OS (det kunne evt. være Solaris brugerne)
og endnu andre vil sige kompabilitet med verden generelt. Sidstnævnte kunne
nemt være en Windows bruger. At stille fejllister op er trivielt og
intetsigende.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-07-02 22:07

In article <MPG.17996295f5ca60e19896d3@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Sun's solaris driver til brænderen havde et problem med for lange stier.

Hvorfor havde i så lange stier til serverrummet?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-07-02 02:30

In article <newsspam4-2DCC38.23065312072002@dtext.news.tele.dk>, newsspam4
@mail.edlich.dk says...
> Hvorfor havde i så lange stier til serverrummet?

Det var en backup server med komplette systemer på, dvs. vores komplette
software proppet ned under et /root-til-backup/release/top-version/sub-
version/osv, hvorefter en komplet udgave kom frem. Strukturen derunder var
også lang. Det gode ved denne ordning var, at udviklere nemt kunne skifte
over og via div. links og mounts have et system identisk med en given
kundes. En given udgave kunne dog altid fremstilles på basis af
kildeteksten, hvilken altid ville kunne fremskaffes i korrekte versioner
for den enkelte fil. Oversættelse af denne ville for en Windows version på
en hurtig maskine tage ca. 10 timer, derfor blev oversatte versioner gemt i
nævnte struktur. Udover dette var der også potentielt Solaris, AIX og
(lidt) PC Solaris at tage hensyn til.

Det var fint nok, men da de komplette systemer røg i vejret med 1GB+ i
størrelse, så måtte nogle af de ældre komme på CD, for derfor enten at
sætte den rigtige binære version i et CD drev, eller hurtigt (i forhold til
DAT) at kunne kopiere versionen ind igen. Tro mig når jeg siger, at det
ikke var nemt at holde styr på, men systemet omkring versionsstyringen
havde også været under opbygning/lap-på-lap over 20 år

Fra : Jesper

Dato : 12-07-02 22:22

> [...]

> og endnu andre vil sige kompabilitet med verden generelt. Sidstnævnte kunne
> nemt være en Windows bruger. At stille fejllister op er trivielt og

Det er ikke G4'erens skyld og endnu mindre operativsystemets skyld at du
ikke kan kan benytte en SCSI brænder sammen med den, den er nemlig ikke
født med SCSI. Derimod er der flere udmærkede 3ie parts SCSI kort, jeg
brænder uden problemer på en SCSI brænder fra min G4 via et Adaptec
2930U kort.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-07-02 02:33

In article <1ff8dy0.1wx4styib1zigN%spam@supressor.invalid>,
spam@supressor.invalid says...
> Det er ikke G4'erens skyld og endnu mindre operativsystemets skyld at du
> ikke kan kan benytte en SCSI brænder sammen med den, den er nemlig ikke
> født med SCSI.

Men det ses gerne at der er XP's (MS') skyld, at der ikke findes driver til
printeren. Underligt.