Hvilket format når jeg formatere???
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 09-07-02 08:03

Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål.

Hvilket format skal jeg formatere min 6gb ide hardisk i min B&W g3'er??

Nogle snakker om MacOS, andre om MacOS Extended, HFS og HFS+.

Hvad er forskellen, og hvad er bedst til min hardisk??

--
Kristoffer Jensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-07-02 10:01

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> Hvilket format skal jeg formatere min 6gb ide hardisk i min B&W g3'er??
>
> Nogle snakker om MacOS, andre om MacOS Extended, HFS og HFS+.
>
> Hvad er forskellen, og hvad er bedst til min hardisk??

I dette tilfælde er MacOS og HFS det samme og MacOS Extended og HFS+
ligeså. HFS+ er som man jo nok kan udlede en udvidelse af HFS.
Forskellen er bl.a. blokstørrelsen som for HFS+ er fast og for HFS
proportionalt for størrelsen af disken.

Brug HFS+.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-07-02 16:28

On Tue, 9 Jul 2002 11:01:28 +0200, Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Forskellen er bl.a. blokstørrelsen som for HFS+ er fast og for HFS
> proportionalt for størrelsen af disken.

af andre fordele kan nævnes at HFS+ desuden tillader filnavne længere
end 32 tegn og bruger rettigheder - begge dele kan dog kun udnyttes på
Mac OS X (det er rent faktisk iet krav for at Mac OS X kan boote)

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?