2M invest?!
Fra : Michael Boysen

Dato : 08-07-02 23:18

Hej .....

Jeg har netop købt 2M invest aktier, da jeg alligevel aldrig vinder i lotto

Er det for risikabelt eller er det chancen værd?

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Jørgen Rasmussen - R~

Dato : 09-07-02 08:21

Umiddelbart vil jeg mener, at dine chancer for gevinst er lidt mindre
end ved en lottokupon. Så længe kreditorerne ikke får alle deres
penge, får aktionærerne i hvert fald heller ikke nogen.

Fra : Michael Boysen

Dato : 09-07-02 16:37

Jørgen Rasmussen skrev:
> Umiddelbart vil jeg mener, at dine chancer for gevinst er lidt mindre
> end ved en lottokupon.

Ikke just opmuntrende, men lad os nu se

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Jens Nielsen

Dato : 10-07-02 05:54

Hvis firmaet går konkurs, kan man så "udnytte" det tab man har på disse
aktier til modregning af gevinst på andre aktier, således at man ikke skal
betale skat på sådanne aktiegevinster??

mvh
Jens

"Jørgen Rasmussen - Roskilde" <jomura@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2a8e8f.1082376@news.inet.tele.dk...

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 09-07-02 13:17

Risikoen for tab er 100%. Prøv I-data - de har dog stadig en chance for
at overleve, og i så fald kan kursen stige drastisk.

Mvh. Jørn

Fra : Michael Boysen

Dato : 09-07-02 16:35

Jørn Ibsen skrev:
> Risikoen for tab er 100%.

En lækker oplysning når man allerede har købt

> Prøv I-data - de har dog stadig en chance for
> at overleve, og i så fald kan kursen stige drastisk.

Jeg klapper nok lige hesten inden jeg kaster flere penge i vasken.
Og dog.....................

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : KH

Dato : 09-07-02 18:39

"Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> En lækker oplysning når man allerede har købt

> Jeg klapper nok lige hesten inden jeg kaster flere penge i vasken.
> Og dog.....................

Hej Michael.
Du vil kunne få mange informationer ved at læse debatten i
www.euroinvestor.dk
Ligeledes får du alle børsnyheder på siden.
Jeg har brugt siden de sidste 3 år, hvor jeg har handlet aktier.
Jeg ville ikke sætte så meget som en 25øre i 2M.
Kun folk med særlig viden og indsigt i TA (teknisk analyse) bevæger sig ind
i 2M.
Jeg vil satse på sikre papirer, som kan være forbrug og energi.
2 ting, der altid vil være brug for.
Der er stong buy på Westas og buy på NEG, men læs selv mere på
Euroinvestor.
Og med hensyn til I-data, så ville jeg også holde fingrene væk, til der er
en sikker kapital til at sikre formaets fortsatte drift.
Lige nu er der risiko for en konkursbegæring.

Mvh. KH.

Fra : Michael Boysen

Dato : 09-07-02 18:53

KH skrev:
> Hej Michael.
> Du vil kunne få mange informationer ved at læse debatten i
> www.euroinvestor.dk

Kiggede lige kort på siden, men da jeg ikke just er tilhænger af Jubii, er
jeg meget interesseret i at finde en lign. side med mere seriøse/kompetente
bagmænd. - (Jeg er bl.a. blevet "anti-Jubii" pgr. af deres udmeldinger om
overholdelse af HTML standarder, og pgr. af en decideret ringe side.)

> Ligeledes får du alle børsnyheder på siden.

Interessant

> [...]
> Jeg ville ikke sætte så meget som en 25øre i 2M.
> Kun folk med særlig viden og indsigt i TA (teknisk analyse) bevæger sig

Jeg har løbende fulgt 2M invest (ikke specielt nøje), og har ene og alene
købt fordi jeg tror at både Lars Kolind og Michael Mathiesen har en navn og
renomme at redde.

> Jeg vil satse på sikre papirer, som kan være forbrug og energi.
> 2 ting, der altid vil være brug for.
> Der er stong buy på Westas og buy på NEG, men læs selv mere på
> Euroinvestor.

Kigger lidt mere på siden (indtil et bedre alternativ viser sig).

> Og med hensyn til I-data, så ville jeg også holde fingrene væk, til der er
> en sikker kapital til at sikre formaets fortsatte drift.
> Lige nu er der risiko for en konkursbegæring.

Også den besked jeg fik, da jeg forhørte mig jvf. Jørn´s indlæg.

Mange tak for et godt indlæg.

Bedste hilsner
/Michael Boysen

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-07-02 07:07

>En lækker oplysning når man allerede har købt

Yep. Men du spurgte jo først efter du havde købt....

Med dit køb af 2M formodede jeg, at du gik efter en kæmpegevinst...??
Dvs. en lille investering, der bliver til en stor hvis firmaet kommer på
benene igen.
Desværre er der vist intet at stille op her.

Når jeg foreslog I-data er situationen den, at der ikke er fundet en
løsning på den økonomiske knibe, men konkursbegæringen er dog heller
ikke kommet (endnu). Chancerne her er også minimale - det mest
sandsynlige er et tab.
Jeg har selv investeret et lille beløb, som jeg på nuværende tidspunkt
forventer at miste.
Skulle det alligevel lykkes for dem at finde en investor, kan selskabet
- som trods alt omsætter for en lille milliard på årsbasis - måske gøre
de røde tal sorte. Og så kan en lille investering pludselig blive et
stort beløb.
Men indrømmet - med den seneste udmelding lyder det ikke sandsynligt.

Mvh. Jørn

Fra : smølf

Dato : 15-08-02 13:42

hvorfor spørger du? du har jo allerede købt! *g*

Fra : Peter Sørensen

Dato : 17-08-02 15:53

In article <3d5ba0e3$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
bamsefarogkyllingen@mailer.dk says...
> hvorfor spørger du? du har jo allerede købt! *g*
>

> "Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> wrote in message

> lotto

Og altså heller ikke den gang...

--