Bagfjeder justering!?
Fra : D@lby

Dato : 08-07-02 23:00

Hej med jer,

Jeg fulgte lidt med i en tråd om justering på bagdæmperen - trin 1 til 7
osv.!
Jeg står ligepludselig selv i den situation!
Jeg tror nok at min står i trin 4, som den gør fra fabrikken, og jeg vil
gerne have den på trin 7, da vi køre meget 2 på. For det første kan jeg
ikke se hvad trin den står i, hvor kan jeg se det henne? Der står godt nok
tal fra 1 til 7 på "ringen" men ikke nogen pil eller sådan noget for at
fortælle hvilket trin den er i!
Og så er jeg måske ikke den største mekker på det her område, men der følger
jo et standard værktøj med til at justere fjederen med, men hvord'n faen
kommer man ind med sådan en dims? Man skal vel ikke afmontere alt mulig bare
for det, vel?
--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 16:08

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo et standard værktøj med til at justere fjederen med, men hvord'n faen
> kommer man ind med sådan en dims? Man skal vel ikke afmontere alt mulig

Du skal ikke skille noget ad, du skal bare prøve, holde pause og bande lidt,
tørre sveden af panden, prøve igen, holde pause og bande lidt, prøve igen,
klemme en finger, bande lidt, prøve igen...
På en GS500E er det ret svært at komme til, men det gør nu ikke så meget,
for man justerer den kun een gang: Den fjeder er så slatten at den SKAL stå
i strammeste position uanset om man har passager med eller kører solo.

Rittig
GS500E

Fra : D@lby

Dato : 09-07-02 21:18

Ok, jeg vil gå igang med at bande i morgen! Tak Rittig!

(oO hvilken side er mon lettest)

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98