Pan fløjte...
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 08-07-02 22:34

Hejsa!

Jeg gik forleden dag forbi en mand på gaden der spillede på panfløjte, og
jeg fik lige opfrisket hvor skønt det egentligt lyder... Er der nogen af jer
der kender en god cd, hvor panfløjten er det eneste instrument, eller i
hvert fald meget fremtrædende? Det må gerne være med lidt romantiske
undertoner ;)

--
Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-07-02 22:44

Anders Jacobsen wrote:
> [...]
> det eneste instrument, eller i hvert fald meget fremtrædende? Det må
> gerne være med lidt romantiske undertoner ;)

George Zamfir? Den bør være til at opdrive et eller andet sted. Ellers kan
du da prøve at købe de dersens peruvianske bjergbønders cd, hvis du støder
på dem.

/Nikolaj

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-07-02 23:28

eller Jethro Tull ... hehe

ras

Fra : Max

Dato : 08-07-02 23:41

Hej Rasmus

> eller Jethro Tull ... hehe

Øhhh, det er altså en tværfløjte.

Mvh Max

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-07-02 00:37

"Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rasmus

> Øhhh, det er altså en tværfløjte.

nååh jo ...deter der sq da oxo ... men til gengæld står han på et ben ...

ras

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-07-02 02:24

rasmus carlsen wrote:
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> nååh jo ...deter der sq da oxo ... men til gengæld står han på et ben ...

Yep, Ian Anderson er gud. Jethro Tull bestemmer.

/David

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-07-02 11:29

> Yep, Ian Anderson er gud. Jethro Tull bestemmer.

jeg så ham på vega i efteråret ... det var en fin koncert, men de spillede
ikke særlig højt, og han var blevet for gammel til at stå på et ben ....

ras

Fra : Max

Dato : 09-07-02 22:42

Hej David

> Yep, Ian Anderson er gud. Jethro Tull bestemmer.

Enig.

Mvh Max

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 00:00

Nikolaj Borg wrote:

> George Zamfir? Den bør være til at opdrive et eller andet sted.
> Ellers kan du da prøve at købe de dersens peruvianske bjergbønders
> cd, hvis du støder på dem.

Åh nej ikke *DEM*. Få dem væk fra min by.

-Sune

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-07-02 00:23

"Sune Mika Salminen" <salminen@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Åh nej ikke *DEM*. Få dem væk fra min by.

Ja de må være trætte af at rejse så meget. Jeg har set dem spille både
i København og i Jylland. Og her i foråret var jeg på studietur i
Budapest, og søreme så om de ikke også stod der og spillede *gg*. De
er fandeme hurtige! :)

/ / dentro / /

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 01:01

/ / dentro / / wrote:
> [...]
> i København og i Jylland. Og her i foråret var jeg på studietur i
> Budapest, og søreme så om de ikke også stod der og spillede *gg*. De

Argh jeg tør slet ikke gå i seng nu, jeg tror jeg får mareridt om det
OMNIPRESENTE peruvianske orkester!!!
Måske har de klonet sig selv for at kunne sprede deres hypnotiske lydbølger
til et bredere udsnit af verdens befolkning.. Er du sikker på at de ikke
spillede i København SAMTIDIGT med at du så dem i Budapest?

-Sune

Fra : Astrid

Dato : 09-07-02 01:41

"Sune Mika Salminen" <salminen@doktor.dk> wrote in message

> [...]
> til et bredere udsnit af verdens befolkning.. Er du sikker på at de ikke
> spillede i København SAMTIDIGT med at du så dem i Budapest?

Det er yderst belastende at arbejde på et kontor der ligger lige op ad
Rådhuspladsen og Vesterbrogade. Forestil dig at sidde der en hel varm
sommerdag med åbne vinduer og høre Eduardo & Co. spille "The Sound of
Silence" og "El Condor Pasa" samt de andre tre sange de kan om og om igen
.... og pokkerme om de ikke også har fået et lille PA-anlæg! Forestil dig så
ydermere, at alt dette blandes op med Saxofondamen der sidder og trutter i
sit elendige blikrør hele dagen foran Matas og ikke kan spille fem
sammenhængende toner selvom hun har haft otte år til at øve sig. Man bør
faktisk indberette det til Arbejdstilsynet for det går ret hårdt ud over det
psykiske arbejdsmiljø ...

/astrid

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 02:07

Astrid wrote:
> [...]
> Silence" og "El Condor Pasa" samt de andre tre sange de kan om og om
> igen ... og pokkerme om de ikke også har fået et lille PA-anlæg!

Du ved oven i købet hvad han hedder?! Argh det er en sammensværgelse )

> [...]
> der sidder og trutter i sit elendige blikrør hele dagen foran Matas
> og ikke kan spille fem sammenhængende toner selvom hun har haft otte

Ja hun tar' godtnok prisen. Du har forhåbentlig ikke hørt på hende i otte
år...?!

Man bør faktisk indberette det til Arbejdstilsynet
> for det går ret hårdt ud over det psykiske arbejdsmiljø ...
>
> /astrid

Du er hårdt ramt og jeg tilbyder hermed min dybeste medfølelse og sympati.

Jeg_vidste_der var noget godt ved at bo i Valby!!!

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-02 08:17

Kører det for jer her?, eller er jeres hørelse blevet skadet af
kompressorpop - George Zamfir er musik af høj kvalitet.
______________________

Sune Mika Salminen <salminen@doktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agdcml$2e18$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-07-02 10:36

> Kører det for jer her?, eller er jeres hørelse blevet skadet af
> kompressorpop - George Zamfir er musik af høj kvalitet.

Og du har som sædvanlig ikke fattet hvad debatten handler om.....

- Martin

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-07-02 14:06

Jeg må helt klart tilslutte mig koret af panfløjtehadere.

Af uforklarlige årsager (måske pga. ham der Slamfir) er instrumentet
blevet vanvittigt populært i den senere tid. Hvor man tidligere godt
kunne standse en sjælden gang på Rådhuspladsen og lytte til et enkelt
Peruviansk musikstykke (!), spæner man i dag helst forbi med fingrene
proppet dybt ind i øregangene.

Ethvert supermarked med respekt for sig selv sørger for at spille
panfløjtemuzak dagligt - og helst hele tiden. Flere poporkestre føler
trang til at panfløjte undervejs i deres tophits. Og så også
peruvianerne, som åbenbart har klonet sig i alle Europas storbyer (jeg
har ofte mødt dem i Paris' metrogange).

TV2 reklamerer ufatteligt meget for disse
"enkeltinstruments-opsamlingscd'er" - hvorfor er det egentlig blevet så
populært at lytte til 1,5 times gamle numre spillet på panfløjte (Zamfir
m.fl.), violin (Sjøgren), guitar (blandet), klaver (Clayderman) osv osv.
?? Selv ville jeg få noget så eftertrykkeligt spat af sådan en cd efter
ca. 8 minutter.

Mvh. Jørn

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 14:04

Åge Halldorsson wrote:
> Kører det for jer her?, eller er jeres hørelse blevet skadet af
> kompressorpop - George Zamfir er musik af høj kvalitet.

Vi taler slet ikke om Zamfir.

-Sune

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-07-02 09:44

Åge Halldorsson wrote:
> Kører det for jer her?, eller er jeres hørelse blevet skadet af
> kompressorpop - George Zamfir er musik af høj kvalitet.

KOMPRESSOR DOES NOT DANCE!

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Astrid

Dato : 09-07-02 12:31

> Du ved oven i købet hvad han hedder?! Argh det er en sammensværgelse )

Nej, men bladet Nat & Dag kom for et par år siden med deres version af hvad
der skete siden København blev invaderet af peruvianske folkemusikere. Den
lød nogenlunde sådan her: "Nå, Eduardo, har du fået dårlig ryg af at plukke
kaffebønner? Nu skal du se, her er en poncho og en panfløjte og en
enkeltbillet til Kønehvan, så skal du nok klare den."

Siden da har de hedder Eduardo & Co. i min bevidsthed.

/astrid

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-07-02 14:03

Astrid wrote:
> [...]
> nok klare den."
>
> Siden da har de hedder Eduardo & Co. i min bevidsthed.

Ha ha.. det er godt.. Rigtig godt

-Sune

Fra : Lars B.

Dato : 09-07-02 22:02

In article <QFnW8.507$s76.84285@news010.worldonline.dk>,
nikol@jSbPoArMg.dk says...

> [...]
> du da prøve at købe de dersens peruvianske bjergbønders cd, hvis du støder

Blev der ikke lavet et album der hed panfløjte greatest eller noget i den
stil for et par år siden... eller var det bare en opsamling med George
Zamfir?
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-02 14:08

halldorsson@post.tele.dk writes:
>Kører det for jer her?, eller er jeres hørelse blevet skadet af
>kompressorpop - George Zamfir er musik af høj kvalitet.

Jaja, og paven har rabat i Rema 1000

Mvh Ben

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-02 14:07

salminen@doktor.dk writes:
> [...]
>til et bredere udsnit af verdens befolkning.. Er du sikker på at de ikke
>spillede i København SAMTIDIGT med at du så dem i Budapest?

Personligt har jeg set dem i Krakow i Polen (jo, sgu!), i Barcelona,
Geneve... Den eneste forandring, de synes at undergå med tiden, er at
deres forstærkeranlæg bliver større og mere truende. De gør mig virkelig
angst.

Mvh Ben

Fra : dumdum

Dato : 09-07-02 19:07

Hejsa!

> [...]
>der kender en god cd, hvor panfløjten er det eneste instrument, eller i
>hvert fald meget fremtrædende? Det må gerne være med lidt romantiske

Hvis du nu tager et job i en blomsterforretning så kan du komme til at høre
panfløjte og Lene Siel fra 10-18...

Det er med stor sorg at jeg kan erklære at de Peruvianske folkemusikere nu
også har fundet frem til Esbjerg med deres store klamme bamse lama og
støvede ponchoer. *hulk*

Snart kan vi se dem i en musikvideo på MTV... det skulle i hvert fald ikke
undre mig.

Mvh. Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 09-07-02 22:01

Jeg vil gerne opfordre jer allesammen til at flytte denne diskution over i
dk.snak.vittigheder da den har udviklet sig i en ret vittig retning!

Fra : Max

Dato : 09-07-02 22:47

Hej Anders

> Jeg vil gerne opfordre jer allesammen til at flytte denne diskution over i
> dk.snak.vittigheder da den har udviklet sig i en ret vittig retning!

Nej, men for humorens skyld vil jeg da gerne erkende at jeg faktisk godt
kan lide de der Peruvianere på strøget.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-02 23:18

Altså, hvad går humoren egentlig ud på her??. Er det så`n no´et
ring-i-næsen-humor, hvor jeg ikke rigtigt kan være med..? Altså jeg mener,
er det noget helt andet end det der 70-humor i ved. Haha

Hilsen
_____________________

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agfltr$q0v$1@sunsite.dk...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-07-02 03:04

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> ring-i-næsen-humor, hvor jeg ikke rigtigt kan være med..? Altså jeg
> mener, er det noget helt andet end det der 70-humor i ved. Haha

Det drejer sig om det Peruvianske orkester der KONSTANT spiller på
Rådhuspladsen i København. Mere har jeg ikke tænkt mig at sige om den sag,
bortset fra at det ikke længere forbavser mig at de udover at være set i
Jylland og Budapest nu også er set i Krakow og Barcelona. Dette berømte
Peruvianske orkester med den mystiske frontfigur "Eduardo" benytter sig
blandt andet af den såkaldte "panfløjte" til at sprede deres ubehagelige
hypnotiske vibrationer udover hele den vestlige verden. Formålet med disse
worldwide lyn-terroraktioner er endnu ukendt.

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-02 09:26

Sune Mika Salminen <salminen@doktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agg4eg$rti$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> hypnotiske vibrationer udover hele den vestlige verden. Formålet med disse
> worldwide lyn-terroraktioner er endnu ukendt.

Nåhhh ok, så er jeg med. Ja, det må være uhyggeligt med en sådan
støjforurening. Men hvis panfløjte-niveauet er for højt kan man vel få det
mål. Viser at det sig at det er det, så kan man jo kontakte kattens værn.