Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det må være løgn ??
Fra : Jacob Olsen

Dato : 08-07-02 21:55

Hos Bingo-foto i rødovre
skal de have 500-600,- for et batteri
til et ixus kamera...

Hos www.batterier.dk skal
de kun have 179,-

Hvaa kan det virkelig have sin rigtighed ??

/Jacob

Kan I så også svare mig på om I ved hvor lang
leveringstid de har....

Og om dette her også kan bruges til ixus v2, selv om de
kun skriver Ixus V

CANON

PL1LB-306
NB-1L/IXUS/IXUS-V/IXUS-300
Li-ion 680mAh 3,7v (27g)

L=49.80 B=32.20 H=10.60

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 08-07-02 22:04

Mon ikke at det så er et originalt hos Bingo?

Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-07-02 22:44

Jacob Olsen wrote:

> Hvaa kan det virkelig have sin rigtighed ??

Ja det er ikke spor unormalt, på www.thansen.dk kan du nok også finde
batterier til en væssentlig lavere pris, end den de forlanger i den
lokale fotobutik, det er ganske vist uoriginale batterier, men hvis de
har samme fysiske mål og samme volt-styrke, så er der ingen problemer.

Og det er da muligt, at de originale batterier til 500 - 600 kr. er lidt
bedre, men de er ikke tre gange så gode som nogle uoriginale batterier
til 200 kr. Det eneste du skal se dig for med, er at mAh ikke må være
mindre end på de originale, den må derimod gerne være højere.

> Kan I så også svare mig på om I ved hvor lang
> leveringstid de har....

Det er meget afhængig af hvordan du bruger og passer batterierne, Li-Ion
batterier tåler sjat ladning, men de har som alle andre typer
genopladelige batterier godt af at de jævnligt bliver brugt helt i bund
inden genopladning, men de fleste har jo erfaring med genopladelige
batterier til deres mobiltelefoner, disse erfaringer kan direkte
overføres på genopladelige batterier til digicams.

> Og om dette her også kan bruges til ixus v2, selv om de
> kun skriver Ixus V

Hvis batteriet har samme størrelse HxBxL og samme volt-styrke, så kan
det bruges, det gør ikke noget at mAh ikke er det samme, bare det ikke
er lavere, det er nemlig et mål for batteriets kapasitet, og udviklingen
gør at der hele tiden sker forbedringer af kapasiteten.

Læs gruppen batter FAQ på flg. URL: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 09-07-02 14:37

At li-ion batterier tåler "bare" tåler sjat-ladning er ikke rigtigt. Alle
der er i besiddelse af mobilfon med li-ion batteri ved at der dannes en
memoryeffekt - om end ikke lige så kraftig som ved NiCd eller NiMH. Min
nokia startede i 2000 med ca. 4 dage standby. Nu er jeg nede på godt et
døgn - som følge af sjat ladning. Det er ikke fordi en celle er faldet ud.

/Jakob

Fra : John

Dato : 09-07-02 18:13

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nokia startede i 2000 med ca. 4 dage standby. Nu er jeg nede på godt et
> døgn - som følge af sjat ladning. Det er ikke fordi en celle er faldet

For lige at få det på rene (måske det er det du mener, men anyway), memory
effekt opstår, når batteriet kun bruges til en bestemt grænse igen og igen.
Dette medfører at batteriet holder kapaciteten fuldt, indtil dette punkt,
hvorefter den falder mærkbart, men ikke mere end 20-30%. Dette niveau vil
batteriet holde som normalt. Det kan dog i tilfældet digitalkameraer også
være nok til at dette ikke længere fungere.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-02 22:23

Jakob S. Køster <jsk@get2.SPAM.net.dk> wrote:

> [...]
> nokia startede i 2000 med ca. 4 dage standby. Nu er jeg nede på godt et
> døgn - som følge af sjat ladning. Det er ikke fordi en celle er faldet

Det kunne vel ikke være fordi, det er slidt og skal skiftes? Tö år er
vel ikke så ringe en levetid, hvis du har brugt telefonen dagligt.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-07-02 00:16

"Jakob S. Køster" wrote:

> At li-ion batterier tåler "bare" tåler sjat-ladning er ikke rigtigt.

Prøv lige at læse det jeg skriver inden du farer i blækhuset, jeg skrev
også, "at Li-Ion har som andre typer genopladelige batterier, godt af at
de jævnligt bliver brugt helt i bund inden genopladning", men bort set
fra det, så tåler Li-Ion faktisk at blive sjat ladet, hvorimod NiCa slet
ikke tåler det, og NiMH kun tåler det en sjælden gang.

Fra : Kim Aagaard

Dato : 12-07-02 02:11

"Jakob S. Køster" wrote:

> [...]
> døgn - som følge af sjat ladning. Det er ikke fordi en celle er faldet ud.

Ikke alle deler din erfaring. Min Sony telefon med li-ion batteri
er seks år gammel og har stadig samme standbytid som da den
var ny. Den er tændt 24-timer i døgnet og bliver næsten aldrig
afladet helt.

Kim

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-07-02 14:53

> Og det er da muligt, at de originale batterier til 500 - 600 kr. er lidt
> bedre, men de er ikke tre gange så gode som nogle uoriginale batterier
> til 200 kr.

Lige mine ord

> Det eneste du skal se dig for med, er at mAh ikke må være
> mindre end på de originale, den må derimod gerne være højere.

Det gør heller ingen skade at det billige batteri er lidt mindre kapacitet -
Det giver blot det kortere driftstid. Mit thansen batteri har lidt mindre
kapacitet end de originale men der er ikke stor forskel på driftstiden

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,