Sund måde at tabe sig på??
Fra : MS

Dato : 08-07-02 21:08

Hej
Jeg er lige begyndt på en slanke kur (Hård), dvs at jeg spiser KUN når jeg
allermest sulten og så når jeg spiser spiser jeg kun lige til jeg ikke føler
mig sulten... Løber ca. 5 km om aften hver dag... Hvor usundt er den
egenlig??
kan det skade??
Har ca tabt mig 3kg på 2uger!
lækkert at kunne komme i de "gamle bukser igen" bare ved så lidt

Fra : Christian Vandsø

Dato : 09-07-02 10:43

On Mon, 8 Jul 2002 22:08:17 +0200, "MS" <ms@ms.dk> wrote:

> [...]
>kan det skade??
>Har ca tabt mig 3kg på 2uger!
>lækkert at kunne komme i de "gamle bukser igen" bare ved så lidt

Det lyder ikke som en særlig sund slankekur. Du sætter ved
ovenstående manøvre dit stofskifte ned. I stedet for kun at spise når
du er aller mest sulten skal du spise ofte. Gerne 6 gange om dagen.
Det holder dit stofskifte i gang. Det betyder ikke du skal spise mere,
bare oftere.

/Christian

--
~ http://www.vandsoe.dk/ ~
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : MS

Dato : 11-07-02 10:07

Jeg har hørt om en såkaldt stofskiftekur, er det noget der virker?

Fra : Christian Vandsø

Dato : 11-07-02 10:36

On Thu, 11 Jul 2002 11:07:24 +0200, "MS" <ms@ms.dk> wrote:

>Jeg har hørt om en såkaldt stofskiftekur, er det noget der virker?

Det ved jeg ikke. Hvis den indebærer at du bruger mere energi end du
får ind, så ja. Ellers ikke.

/Christian

Fra : MS

Dato : 11-07-02 13:36

Du siger at jeg skal søre for at holde forbrændingen igang... vil det siges
at jeg bare skal spise et æble, gulerod eller lign? og måske et stykke
knækbrø?

Fra : Christian Vandsø

Dato : 12-07-02 09:20

On Thu, 11 Jul 2002 14:36:01 +0200, "MS" <ms@ms.dk> wrote:

>Du siger at jeg skal søre for at holde forbrændingen igang... vil det siges
>at jeg bare skal spise et æble, gulerod eller lign? og måske et stykke
>knækbrø?

Det kan gøres vilkårlig kompliceret, men i bund og grund ja. Sørg
for at holde forbrændingen igang ved at spise ofte, og få lavet noget
motion ved siden af.

/Christian

Fra : MS

Dato : 12-07-02 18:15

Hvordan finder man ud af hvor mange kalorier man skal have om dagen??

Fra : Live4Him

Dato : 13-07-02 00:48

"MS" <ms@ms.dk> wrote in message
> Hvordan finder man ud af hvor mange kalorier man skal have om dagen??

http://www.netdoktor.dk/madogkrop/kostguide/
kan du gå ind og se hvor meget du skal have udfra din vægt og
aktivitetsniveau.

jørgen.

Fra : Tine Andersen

Dato : 13-07-02 12:26

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På
> http://www.netdoktor.dk/madogkrop/kostguide/
> kan du gå ind og se hvor meget du skal have udfra din vægt og

Den side giver jeg ikke meget for. De mener, at min datter på 10 år ville
være normalvægtig, hvis hun vejede 50 kg. (Hun er 142 cm høj).

Og jeg - som er smølfestørrelse og ser kvabset ud ved 55 kg - kan rask væk
gå op til 60 kg inden for normalområdet.

De har meget vide grænser for det normale

Tine