Den skide bagskærm???
Fra : Gundersen

Dato : 08-07-02 21:22

Hejsa

Nu har jeg hørt 5000 mennesker snakke om den "forkorte" bagskærm, men
hvad fan er der galt med den?

Er alle maskiner leveret med forkort skærm eller hvad er problemet?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 08-07-02 23:25

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
> Hvis mc blev synet sidste år af den tildligere ejer, såvidt jeg ved uden

Faktisk er nogle maskiner leveret med en lovmæssig for kort bagskærm.

Men i langt de fleste tilfælde, skærer folk den nederste del af skærmen af,
og flytter nr.pladen op, fordi det ser frækt ud

Kenneth
R1 (..men en for kort bagskærm)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-07-02 00:30

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> Men i langt de fleste tilfælde, skærer folk den nederste del af skærmen
af,
> og flytter nr.pladen op, fordi det ser frækt ud

He-he, ja men bare _ikke_, med et 130'er bagdæk

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 09-07-02 08:18

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> He-he, ja men bare _ikke_, med et 130'er bagdæk

hov hov min 750er honda ser godt ud når man kan se det meste af mit 130er
bagdæk

MVH Claus
(cb750 med 130/80-18 bagdæk UDEN bagskærm)

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 09-07-02 10:56

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
> He-he, ja men bare _ikke_, med et 130'er bagdæk

Skal du være fræk?

Jens
RD (110/80-18 med alt for kort bagskærm..

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-07-02 10:33

"Jens Blaabjerg" <news@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse

> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Skal du være fræk?
>
> Jens
> RD (110/80-18 med alt for kort bagskærm..

Ja !!! Dumme pisse røv lort - Dumme pisse røv lort - Dumme pisse røv lort
)

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-02 23:40

On Mon, 08 Jul 2002 22:21:52 +0200, Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej Emil

>Nu har jeg hørt 5000 mennesker snakke om den "forkorte" bagskærm, men
>hvad fan er der galt med den?

Så vidt jeg ved ikke noget ,-)

>Er alle maskiner leveret med forkort skærm eller hvad er problemet?

Tjaeh, så godt som alle maskiner der leveres til DK har en
bagskærmslængde de danske myndigheder ikke bryder sig om.
Derfor er der fra forhandleren påskruet en "forlængelse" der på de
fleste modeller ligner det det er:
Et monument over en forfejlet dansk lovgivning (den minder mig om
dengang der var stænklap tvang på alle køretøjer).
Resultatet er da også, at de fleste piller den af så hurtigt som det
er muligt.

Da jeg var til syn med min Duc havde jeg monteret en forlænger for at
undgå vrøvl, hvilket medførte følgende kommentar fra synsmanden:
"Den der (pegende på forlængelsen), er den kun for et syns skyld ?"
Til hvilket jeg kun kunne smile og svare: Ja
Den er demonteret og leveret tilbage til dem jeg lånte den af..

For dem der ikke har så mange rynker i ansigtet som jeg:
Stænklapperne blev indført ved tvang af en tidligere justitaminister
(Hans Hækkerup, ikke at forveksle med den nuværende Hans hækkerup) der
havde ondt i pengekassen.
Alle trafikanter måtte pænt montere de forhadte stænklapper på hvilke
der naturligvis var de normale skatter og afgifter.
Få år senere erkendte samme minister, at det var helt forfejlet og
Ikke tjente noget formål.
Loven blev omgående ophævet.
Næste morgen var hans have på det nærmeste fyldt op med demonterede
stænklapper.
Jeg håber det samme en dag vil passere med bagskærmsforlængere

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 08:53

Hej Steen

> [...]
> dengang der var stænklap tvang på alle køretøjer).
> Resultatet er da også, at de fleste piller den af så hurtigt som det

Ih altså, igen noget man ikke anede noget om. Har lige været ude og checke
min bagskærm, der er ganske rigtig sat en forlængelse på, ca. 28 cm og med
katteøje og DK mærke. Vil det sige jeg bare kan skrue den af, for
selvfølgelig skal den se så fræk ud som mulig. Hvordan iøvrigt hvis det
regner, sprøjter man så ikke sig selv op i nakken (som cykler uden
bagskærm).
Hilsen Denise

Fra : Christian H

Dato : 09-07-02 09:11

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
>Hvordan iøvrigt hvis det
> regner, sprøjter man så ikke sig selv op i nakken (som cykler uden
> bagskærm).
> Hilsen Denise

Det kommer an på hvad du kalder bagskærm, og hvor meget du fjerner af denne!
Fjerner du den del af bagskærmen vi andre kalder bagsæde, så jo! Så bliver
du våd på ryggen.
Men ellers, så nej!

mvh
Christian H

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 09:30

"Christian H" <ch@gimpSPAMHAM.dk> wrote in message
> [...]
denne!
> Fjerner du den del af bagskærmen vi andre kalder bagsæde, så jo! Så bliver

Hej
Er der nogle motorcykler som har en bagskærm som I kalder bagsæde ?
Jeg snakker om det stykke der er sat på faktisk nedenunder nummerpladen, men
da det er ca 28 cm lang må det da give noget mere sprøjt.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og bare så flot - øh men med lang bagskærm.

Fra : Jimmi

Dato : 09-07-02 11:56

> XJ600S, '02, Rød og bare så flot - øh men med lang bagskærm.

Jeg har pillet det nederste stykke af skærmen på min XJ600S, den var lidt
for morfar agtigt.
Det sprøjter ikke ind over sædet, det er bagsædet for langt til.
Og det ser ved gud lidt smartere ud.

/Jimmi
(XJ600S '99)

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 12:14

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message

> [...]
> for morfar agtigt.
> Det sprøjter ikke ind over sædet, det er bagsædet for langt til.

Hej Jimmi
Fint nok. Har været ude og kigge, der er jo kun 4 stjerneskruer, men de 2 er
under nummerpladen, så den må jeg jo først have af, tror jeg. Så hvis jeg
kan finde ud af det, så den ryger af i aften.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og med kort bagskærm i aften, tror jeg.

Fra : Jimmi

Dato : 09-07-02 12:24

> [...]
> kan finde ud af det, så den ryger af i aften.
> Hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød og med kort bagskærm i aften, tror jeg.

Sådan, af med den rædsel
Jep, man skal lige have pladen af, men det er meget nemt og lige til.

Jimmi
(XJ600S)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-07-02 13:40

Denise wrote:

> [...]
> Hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød og bare så flot - øh men med lang bagskærm.

Nu må jeg altså vide det.
Hvad er det der er så frygteligt ved den skærm?
På min XJ'er har jeg et par gange haft forlængerdimsen skruet af men den er da
også kommet på igen.

Jeg synes cyklen kommer til at ligne noget den overhovedet ikke er.
Det er jo ikke nogen toptunet fræk sportsmaskine der fløjter gennem landskabet.
Det er stort godmodigt og praktisk transportdyr.
Uden skærmen kommer den til at ligne noget der gerne vil se lidt smart og
hurtigt ud. Det ser IMHO fuldstændig
forkert ud på den.
Derimod giver forlængeren mere harmoni over cyklen.
Men det er så bare min mening Samme grund jeg ikke vil have Laser-potter
eller den slags på.

Men hvad med regnvejr?
Jeg har ikke selv prøvet det men jeg kunne da forestille mig det var langt fra
sjovt at lægge bag en MC uden bagskærm.
Er det iøvrigt ikke også den officielle forklaring på kravet om skærmforlænger?

/Robert
XJ600S '98, sort med lang bagskærm.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-02 12:50

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> [...]
> Det er stort godmodigt og praktisk transportdyr.
> Uden skærmen kommer den til at ligne noget der gerne vil se lidt smart og

Enig!

> Derimod giver forlængeren mere harmoni over cyklen.
> Men det er så bare min mening Samme grund jeg ikke vil have
Laser-potter
> eller den slags på.

Absolut enig!

> Men hvad med regnvejr?
> Jeg har ikke selv prøvet det men jeg kunne da forestille mig det var langt
fra
> sjovt at lægge bag en MC uden bagskærm.

Lige netop!

> Er det iøvrigt ikke også den officielle forklaring på kravet om
skærmforlænger?

Jo - både regn - men også stenslag osv... hvorfor skulle den ellers være
der?

I øvrigt vil det se totalt dumt ud at fjerne det nederste af bagskærmen når
man har et Wingrack på...

> /Robert
> XJ600S '98, sort med lang bagskærm.

Tony
Divvy '01, ligeledes sort og med lang bagskærm

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-07-02 13:07

> I øvrigt vil det se totalt dumt ud at fjerne det nederste af bagskærmen
når
> man har et Wingrack på...

Ja - så for man låsen på boksen fyldt med sand/vejsnavs ...

/A

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-07-02 09:56

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message
>
> Tony
> Divvy '01, ligeledes sort og med lang bagskærm

Enig -enig

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 13:14

> [...]
> hurtigt ud. Det ser IMHO fuldstændig
> forkert ud på den.
> Derimod giver forlængeren mere harmoni over cyklen.

Hej Robert
Det kan godt være du har ret, jeg betragter den også som et stort godmodigt
og praktisk transportdyr og ikke en racer.
Men der var ikke lang nok tænketid. En af flymekanikerne har allerede skruet
den af, uden at tage nummerpladen af først. Jeg synes egentlig det ser meget
godt ud. Han sagde nu kunne vi lige se, så kunne han bare sætte den på igen,
så den får lige en chance.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, rød med kort bagskærm lige i øjeblikket.

Fra : Jimmi

Dato : 09-07-02 13:15

> [...]
landskabet.
> Det er stort godmodigt og praktisk transportdyr.

Korrekt, men standard bagskærmen er efter min mening aaaalt for lang, det er
jo lige før den hænger i jordhøjde.
Der er ingen problemer i at køre bagved, der er jo stadig stumpen tilbage,
og den giver forholdsvis god skærmning.

Jeg skal heller ikke have larme potter på min, det er lige i overkanten, men
der er jo ingen grund til at den er kedeligere end nødvendigt.
Jeg benytter min til sjov og fornøjelse, ikke som transport maskine.
Faktisk går jeg og brænder lidt for at få en kåbeplov eller underkåbe på, så
kommer den da til at se forholdsvis sporty ud.

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Mads Lund

Dato : 09-07-02 15:21

> Nu må jeg altså vide det.
> Hvad er det der er så frygteligt ved den skærm?

Tjo på nogle modeller ser det fjollet ud, og på andre er den umulig at køre
med (forklaring følger).

> [...]
> Derimod giver forlængeren mere harmoni over cyklen.
> Men det er så bare min mening Samme grund jeg ikke vil have

Vi er jo heldigvis lige så forskellige som de cykler vi kører på. Men jeg er
da helt enig i at på visse cykler gør bagskærmslængden hverken fra eller til
på designet.

> [...]
fra
> sjovt at lægge bag en MC uden bagskærm.
> Er det iøvrigt ikke også den officielle forklaring på kravet om

Se nu bevæger vi os ind på det politiske område (hvor sagen bliver morsom).
Lad os først tage det med stenslaget. Til det praktiske eksempel skal vi
bruge et stykke papir, en blyant, en kop og en linial. tegn en cirkel efter
koppen og en vandret streg neden under. Så har vi en vej og et baghjul. Et
stykke over baghjulets centerlinie (svarende til 150mm i fuld skala) tegnes
nu et bagskærm. Tegn det bare rimelig tæt på bagdækket. En sten der sidder
fast i dækket og som bliver slynget løs vil forlade daææet tangentilat med
omkredsen, og denne retning findes ved at ligge linialen så den netop rører
baghjulet og bagskærmen.

Som det ses af principskitsen vil en sten kunne flyve opad i en temmelig
stejl vinkel (afhængig af hvor tæt på hjulet man har tegnet skærmen).
Hvilket gør at skærmen på ingen måde forhindrer sten i at blive slynget op i
forrude højde. For at forhildre der, skal skærmen være så lang at vinklen
bliver tæt på vandret = skærmen skal gå helt ned til jorden.

Et andet praktisk eksempel på samme er speedwaymaskiner, de har en løs
hængende skærmdims, som under kørsel ligger meget tæt på jorden, men
aligevel fyger det rundt i luften med sten.

Og lad os så snakke om vand sprøjt. Uden at gå i detaljer, så fandt man jo
udaf at stænklapper på biler ingen effekt havde, da vandet hjulene sprøjer
til siden bliver suget op i luften af det vaccum der er bag bilen (se evt et
F1 regnvejs løb).

Så IMHO er bagskærmssnakken primært noget politisk vås, om en regel der blev
indført, som man glemte at fjerne igen.

Og er det ikke underligt at vi danskere er nogle af de eneste som finder det
nødvendigt med sådan en skærm ?

Og taler vi endeligt om offroadere så er konceptet totalt håbløst, for tager
man en moderne enduro maskine, og napper et enkelt hop med blødt/ujævnt
underlag, så er det ganske vist at sådan en bagskærms klap bliver rykket af
med det samme. Og selv på de mere "sofa" orienterede offroadere, som måske
enda har en skærm forlænger på, så kan nummerpladen sagtens blive mudret til
så den ikke kan aflæses.

Det eneste positive jeg kan se ved ordningen er, at så længe strømerene har
den lille detalje at gå op i (og den er jo ganske let at forholde sig til)
så slipper man afsted med så meget andet (som måske nok kan koste mere end
500 kr pr gang)

Mads Lund
div cykler med og uden skærm

Fra : Jimmi

Dato : 09-07-02 15:48

Super godt indlæg!!!!

/Jimmi
(XJ600S med for kort bagskærm)

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 16:20

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
> Super godt indlæg!!!!

Ja, man kan næsten kun være hamrende enig!

Rittig
(med for kort bagskærm på ALLE cyklerne)

Fra : Jakob D

Dato : 09-07-02 16:51

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message
> Super godt indlæg!!!!
>
> /Jimmi
> (XJ600S med for kort bagskærm)

JA!
Send det afsted til ministeren.

Jakob

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-07-02 12:28

> Hej
> Er der nogle motorcykler som har en bagskærm som I kalder bagsæde ?

Det var blot en lille morsomhed fra Christian, tror jeg.

For at få vand på ryggen, skal du også fjerne halvdelen af dit sæde.
Ligemeget om du så piller hele din bagskærm af, vil du stadigvæk have en tør
ryg (...medmindre vandet kommer ovenfra, sæføli

Kenneth
R1

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 12:48

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]

tør
> ryg (...medmindre vandet kommer ovenfra, sæføli

Hihi, ja som jeg har sagt før kan I jo nok bilde mig en del ind uden jeg
opdager det
Men det er da ok, så kan I da få nogle grinere og det er helt fint med mig

Jeg får da ellers godt nok lært en del herinde synes jeg, bl.a. det med at
man jo ikke kan blive fotograferet, se det havde jeg aldrig tænkt over, men
det er da rart at vide. Og senest med bagskærmen, må håbe jeg ikke kværner
skruerne til nummerpladen.

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 09-07-02 14:45

> [...]
> man jo ikke kan blive fotograferet, se det havde jeg aldrig tænkt over,

Der skal du nok passe lidt på.
Flere steder i landet er de begyndt at tage billeder begge veje. Andre
steder prøver pensionisten inde i fotofælden at flytte de gamle knogler
hurtigt nok til at skrive nummeret ned. Om han når det kommer helt an på din
hastighed...
Bliver nummeret noteret får du en bøde.

Jens
RD

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-02 18:25

Jens Blaabjerg wrote:

> Bliver nummeret noteret får du en bøde.

Ja, men hvem har kørt cyklen? De kan da ikke forvente at man fører regnskab
med hvem der låner cyklen :-/
Men hvis det er en selv, så betaler man jo bare ved kasse 1, medmindre man
er en egoist og det der er værre...
Min moral på det område er måske ikke noget at prale med, men til gengæld
får andre lov til at ha' deres i fred
--
mvh Jes Vestervang - der aldrig har fået en fartbøde gennem alle 23k
mc-kilometer

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 22:11

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men hvem har kørt cyklen? De kan da ikke forvente at man fører
regnskab
> med hvem der låner cyklen :-/

Jo det kan de.
Og hvis du er i tvivl, så spørg Uffe R. B. som fik en bøde for ikke at ville
oplyse hvem føreren var. Eller søg i tidligere indlæg fra ham, emnet har
været vendt 100 gange - motorcykler KAN blive knaldet af foto-vogne, og man
HAR pligt til at oplyse førerens identitet.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-02 07:33

Claus Rittig wrote ...
> [...]
> emnet har været vendt 100 gange - motorcykler KAN blive knaldet
> af foto-vogne, og man HAR pligt til at oplyse førerens identitet.

Men man har IKKE pligt til at oplyse førerens navn hvis det
inkriminerer en selv. Så er det policens opgave at bevise hvem der har
kørt bemeldte køretøj. Det siger retsplejeloven ihvertfald.

Desværre så jeg en artikel om en politimand der var blevet dømt til at
vidne mod sin kone/familie (?) i en trafiksag. Der dømte landsretten at
færdselsloven var vigtigere end retsplejeloven :-/ Forhåbentlig bliver
den anket til højesteret, så de kan sætte tingene på plads.

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 13:34

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> færdselsloven var vigtigere end retsplejeloven :-/ Forhåbentlig bliver
> den anket til højesteret, så de kan sætte tingene på plads.

Jeps, ellers er man jo tvunget til enten at få tæv af konen eller at få en
bøde :-/ I mere ekstreme tilfælde kunne det jo også være en
mafiarockernarkosmuglerbaronlystmorder-bror, som ikke lige synes at han
skal have en fartbøde, man bliver sat til at vidne mod =

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 15:27

> mvh Jes Vestervang - der aldrig har fået en fartbøde gennem alle 23k
> mc-kilometer

Det har jeg 7-9-13 heller ikke selvom de fleste af mine 40kkm siden 98 er
kørt i foto-vogne-territorie .Til gengæld har jeg fået to i bil siden jan.
2000 og i den periode har jeg nok ikke kørt mere end ca. 40kkm i bil og det
har primært været motorvej. Heraf konkludere jeg at risikoen for bøder på mc
er mindre end i bil ... da jeg jo selvfølgelig kører pænt i byen

(Bøderne i bil har også været for hendholdsvis 58 og 60 i 50 zone og den
sidte på de 60 var på en 4sporet strækning hvor jeg reelt troede at jeg
måtte køre 60)

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 16:14

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan iøvrigt hvis det
> regner, sprøjter man så ikke sig selv op i nakken (som cykler uden
> bagskærm).

Nej.

På min motocross er bagskærmen vandret
(se: http://www.geocities.com/aormck/SuperCross.html )
Der er et par billeder af motocross bagskærme på siden.
Den bruges fortrinsvis til kørsel på smudsige steder, alligevel er det
yderst sjældent at jeg får mit eget skidt i nakken - det sker faktisk kun
under større nedlægninger i meget skarpe sving og med meget hjulspin.

Rittig

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 17:10

> [...]
> yderst sjældent at jeg får mit eget skidt i nakken - det sker faktisk kun
> under større nedlægninger i meget skarpe sving og med meget hjulspin.

Super flotte billeder
Hilsen Denise
XJ600S, '02, Rød og bare så smuk.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-02 17:55

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> (se: http://www.geocities.com/aormck/SuperCross.html )

Hold da k*** ... kører I aldrig på jorden? ))

Hilsner,

Tony

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 22:13

> Hold da k*** ... kører I aldrig på jorden? ))

Har du aldrig leget "Jorden er giftig"?

Rittig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-02 22:33

> "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> Har du aldrig leget "Jorden er giftig"?

*LOL*

Nåhhh det er _det_ det går ud på....

Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-02 18:16

Claus Rittig wrote:

> (se: http://www.geocities.com/aormck/SuperCross.html )

Det ser sgu fedt ud! Når jeg flytter til Aalborg til september, så vil
jeg have mig en sumpscooter Jeg skal bare lige have plads i
su-budgettet, men hva'... spaghetti med ketchup smager da udmærket
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-07-02 23:13

> [...]
> yderst sjældent at jeg får mit eget skidt i nakken - det sker faktisk kun
> under større nedlægninger i meget skarpe sving og med meget hjulspin.

Kanonflotte billeder.

Det kunne sgu være skægt at prøve en dag, jeg tror bare ikke jeg har
n*sserne til det..

PS. og nej, det er ikke 'nisserne'

Kenneth
R1

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-07-02 15:39

> Kanonflotte billeder.

Tak.

> Det kunne sgu være skægt at prøve en dag, jeg tror bare ikke jeg har
> n*sserne til det..

Ork jo, du skal bare gøre lissom os andre. Giv gas, luk øjnene og tænk på en
stor is-vaffel!

Rittig