Skærme
Fijala 3554
ridse på inderside af monitor samsung 959n~
Fra : Peter guldberg

Dato : 08-07-02 21:17

Jeg har en samsung 959nf og har pludselig fået en ridse
på indersiden af glasset oppe i højre hjørne.Den opstod efter afvaskning af
skærm.Kan det tænkes at det er vand der er på indersiden det ser nærmest
sådan ud.Hvis det er det vil det så kunne forsvinde med tiden.
Nogen der har oplevet det samme.Hvad kan jeg gøre ?
Håber i kan hjælpe mig

M.V.H Peter

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-02 11:11

"Peter guldberg" <guldberg10@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> indersiden det ser nærmest sådan ud.Hvis det er det vil det så
> kunne forsvinde med tiden. Nogen der har oplevet det samme.Hvad

Nu siger du godt nok på indersiden, men hvad vaskede du skærmen med?

Generelt skal man være ekstremt forsigtig med antireflekscoatingen på
skærme. De kan ikke holde til ret meget. Jeg har aldrig brugt væske på
min skærm, kun en blød klud på selve glasset.

Hvis der var sæbe i kan du godt have ødelagt antirefleksbehandlingen og
så er der ikke så meget at gøre ved det, det lader sig nemlig ikke lige
sådan reparere :-/

Flemming

Fra : Bachelor

Dato : 01-08-02 01:32

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in
news:Xns92467C03973C3joenssonblobdk@130.225.247.90:noget der ligner dette

> [...]
> skærme. De kan ikke holde til ret meget. Jeg har aldrig brugt væske på
> min skærm, kun en blød klud på selve glasset.

Du gør da mig helt bange for at affedte min nye Samsung 757DFX
Jeg har da aldrig med min nuværende IBM tænkt over hvad jeg har
gjort skærmen rent med a la opvaskevand, renseservietter ect.
Hvad er det bedste til det da ?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 11:10

Bachelor <not.puplic@no.mail.dk> wrote in

> [...]
> Jeg har da aldrig med min nuværende IBM tænkt over hvad jeg har
> gjort skærmen rent med a la opvaskevand, renseservietter ect.

Don't know - enten var min skærm fejlbehæftet eller også er Viewsonic
P95f' antireflekscoating ekstremt følsom. Jeg har i hvert fald fået 2
lodrette ridser i skærmen og det var ved brug af almindelig
opvaskemiddel. Så nu undlader jeg at gøre sådanne ting igen.