Andet multimedie
bentjuul 3670
Præcis path
Fra : Henrik Torp

Dato : 08-07-02 20:41

Når jeg gør en selection til en path, bliver path ofte ret upræcis. Det er
derfor nødvendigt at rette på path vha. pen-tool m.fl.

Nogen ideer til, hvordan path bliver mere præcis i første omgang?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 21:01

Henrik Torp skrev:

> Nogen ideer til, hvordan path bliver mere præcis i første omgang?

Lad være med at lave den ud fra en markering. Brug penværktøjet i
stedet.

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 08-07-02 21:31

> Lad være med at lave den ud fra en markering. Brug penværktøjet i
> stedet.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ok, men nogle gange er det meget hurtigere at lave en selection end at bruge
pen værktøjet. Så jeg håbede at nogen kendte en genial metode.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 21:38

Henrik Torp skrev:

> Ok, men nogle gange er det meget hurtigere at lave en selection
> end at bruge pen værktøjet. Så jeg håbede at nogen kendte en
> genial metode.

Du kan få den mere præcis, men det er ikke den optimale løsning,
efter min mening, for det resulterer i mange flere punkter i kurven,
men prøv evt. <news:Xns9245E5D839A62copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 21:36

Henrik Torp skrev:

> Når jeg gør en selection til en path, bliver path ofte ret
> upræcis. Det er derfor nødvendigt at rette på path vha. pen-tool
> m.fl.

Forresten glemte jeg lige noget.
Nu er jeg godt nok ikke vild efter at henvise til et web-interface,
men når det nu er Google, vil jeg alligevel springe ud i det. Indlægget
er nemlig efterhånden så gammelt, at du sikkert ikke har adgang til det
på din newsserver mere, men prøv evt. at læse følgende indlæg:
http://makeashorterlink.com/?S15924731

De links der er henvisninger til i indlægget, virker desværre ikke
mere, medmindre du erstatter www.wol.dk med home.worldonline.dk

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 09-07-02 20:17

> [...]
> http://makeashorterlink.com/?S15924731
>
> De links der er henvisninger til i indlægget, virker desværre ikke

Tak for tippet. Jeg var ikke opmærksom på, at tolerance var afgørende
faktor.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 21:05

Henrik Torp skrev:

> Tak for tippet.

Velbekom.

> Jeg var ikke opmærksom på, at tolerance var afgørendefaktor.

Tolerancen har en hel del at sige. 0,5 er den mindste værdi og den mest
præcise (flest punkter). 10,0 er den højeste værdi og mest upræcise med
færrest punkter. Fordelen ved at bruge penværktøjet i stedet er, at man
kan lave en uhyre præcis kurve med et fåtal af punkter, hvis ellers man
styrer penværktøjet forstås. :)

Madsen.