Foto
IBM760 5420
Teil 3020
forkert adresse??
Fra : Ole Rosted

Dato : 08-07-02 19:57

Hej,

Jeg er kommet til at sende et svar til en glad person her i gruppen
til hans "privat" adresse. Hvilket jeg opdagede, da jeg modtog et
autoreply om at den anvendte adresse er et ikke-officielt alias.

Nu vil jeg så spørge det glade menneske, hvorfor han putter en
"hemmelig" adresse i From-feltet i indlægget, han havde sendt til
gruppen.

Hvis du ikke vil være ved, hvem du er, så brug da en (eller evt kæde
af) remailer(s), så folk umiddelbart kan se at privat besvarelse er
omsonst.

vh. Ole Rosted

Fra : Morten

Dato : 08-07-02 22:13

> [...]
>
> Nu vil jeg så spørge det glade menneske, hvorfor han putter en
> "hemmelig" adresse i From-feltet i indlægget, han havde sendt til

Jeg er næppe 'den glade', men vil da lige give mit besyv med:
Måske fordi han ikke vil have sin rigtige mailadresse oversvømmet
med spam. Afsenderadresser i nyhedsgrupper bliver ofte opsamlet
af søgerobotter.

> Hvis du ikke vil være ved, hvem du er, så brug da en (eller evt kæde
> af) remailer(s), så folk umiddelbart kan se at privat besvarelse er
> omsonst.

Det handler ikke nødvendigvis om ikke at ville være ved, hvem man er.
Man er vel ikke mindre anonym, fordi man anvender en mailadresse,
der virker?
Det kunne også være, at personen (som så mange andre) mener, at
nyhedsgrupper er til den offentlige debat, og ikke ønsker besvarelser i
sin private mailboks. Et godt svar på et spørgsmål stillet i en gruppe
fortjener nu heller ikke at blive sendt privat, heller ikke selv om
spørgeren måtte ønske dette. Bliver der spurgt i en nyhedsgruppe,
må man læse svarene i gruppen. Der sidder ofte en del tilskuere, der
kunne have nytte af svaret.

Men ikke alle ønsker at poste deres svar i fuld offentlighed, af den
ene eller anden grund. For ikke at gå glip af et guldkorn anvender
jeg derfor en hotmailadresse som svaradresse. Den vælter sig
i spam, men kan nemt skiftes når det bliver for meget.

Mvh.
Morten

Fra : Ole Rosted

Dato : 09-07-02 08:56

On Mon, 8 Jul 2002 23:12:49 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote:

OK, - god forklaring

[snip]

> [...]
>spørgeren måtte ønske dette. Bliver der spurgt i en nyhedsgruppe,
>må man læse svarene i gruppen. Der sidder ofte en del tilskuere, der

Helt enig! Det hænder, at jeg fejlagtigt kommer til at sende et privat
svar, som jeg så - så snart jeg opdager det - også sender i gruppen ud
fra de samme betragtninger, som du nævner. Skal kontinuiteten i
gruppernes diskusioner bevares, skal spørgsmål/svar selvfølgelig
stiles til grupperne.

> [...]
>jeg derfor en hotmailadresse som svaradresse. Den vælter sig
>i spam, men kan nemt skiftes når det bliver for meget.

Meget smart Men i det aktuelle tilfælde - eller lignende - kunne
afsenderen jo godt tilkendegive (signatur) at der ikke kan skrives til
returadressen! Automatiske mail-afvisninger øger svarerens adrenalin
niveau/blodtryk og er en unødig belastning af nettets båndbredde.
Måske ikke meget - men alligevel!

vh. Ole Rosted

Fra : Morten

Dato : 09-07-02 10:20

[snip]
> [...]
> returadressen! Automatiske mail-afvisninger øger svarerens adrenalin
> niveau/blodtryk og er en unødig belastning af nettets båndbredde.

Der er da heldigvis mange, der i deres signatur oplyser, hvad der skal
rettes i mailadressen. Vi kan jo ikke have, at nyhedsgruppernes deltagere
dropper som fluer

Mvh.
Morten