S-Video ind / ud
Fra : Jan Larsen

Dato : 08-07-02 18:12

Hej.
Hvis Grafikkortet har S-video ud og tv har s-video ind kan man så vise DivX
film på fjernsynet.

Jan Larsen

Fra : Esben

Dato : 08-07-02 19:10

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d29d1de$0$13957$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Hvis Grafikkortet har S-video ud og tv har s-video ind kan man så vise DivX
> film på fjernsynet.

I de fleste tilfælde ja.

--
Esben

Fra : Mogens

Dato : 08-07-02 19:41

On Mon, 8 Jul 2002 19:12:11 +0200, "Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk>
wrote:

>Hej.
>Hvis Grafikkortet har S-video ud og tv har s-video ind kan man så vise DivX
>film på fjernsynet.

Muligvis. Jeg kan ihvertfald godt med mit Radeon 7500 kort
og det ser endda rigtig godt ud.

Mit TV har dog ikke S-vhs så jeg bruger en S-vhs til Scart
adapter og det virker fint.

mvh Mogens

Fra : Jan Larsen

Dato : 08-07-02 19:58

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det ser endda rigtig godt ud.
>
> Mit TV har dog ikke S-vhs så jeg bruger en S-vhs til Scart

Skal der noget specielt software til ??

Fra : Tinky Winky

Dato : 08-07-02 20:03

> Skal der noget specielt software til ??

Det kommer an på grafikkortets drivere. Med Nvidia(GeForce etc.) kort, ser
det ud til at man næsten er tvunget til at bruge programmet "TVTOOL".

Fra : Daniel Bang

Dato : 08-07-02 20:23

> Skal der noget specielt software til ??

Nej du skal bare ind i indstillinger for dit grafikkort og vælge tv i stedet
for monitor.

Fra : Jan Larsen

Dato : 08-07-02 20:55

"Daniel Bang" <daniel@raehr-radio.dk> skrev i en meddelelse

> Nej du skal bare ind i indstillinger for dit grafikkort og vælge tv i
stedet
> for monitor.
Jeg har lige testet det og det virker fint, nu mangler jeg bare noget kabel
til lydkortet så jeg også kan få lyd på.
Jeg har et ATI Redeon 8500 og jeg går bare ind i indstillinger for
skærm/kort og vælger tv skærmen så spiller det.

Er der ikke noget med at man kan købe et sæt kabler s-video/scart/lyd på ca
10 meter.

Fra : Kim

Dato : 08-07-02 21:39

Jo. Det kan du få i enhver radioforretning.
Men ALDI har det af og til på tilbud væsentlig billigere...

Mvh, Kim

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-07-02 01:06

Hej

Du kan med fordel benytte porgrammet TV-Tools til at styre din TV-out.
Programmet er til at hente fra www.tvtool.de . Mht. kabler så skal du bruge
et Svhs kabel (S-Video han til han) Lyden vil du med fordel køre over dit
anlæg, da dette helt klart lyder bedst.

Mvh
Thomas Pedersen
www.AV-Supply.dk

Fra : Kim

Dato : 09-07-02 14:25

Det duer KUN til GeForcekort, ikke til Radeon...

Mvh, Kim