audio brænd
Fra : thomas tomcat

Dato : 08-07-02 14:59

.... i Logic (4.82)

Jeg har en række lydfiler, jeg vil brænde på alm audio CD.
For at lave dem om til noget brændbart, klikker jeg Save Region(s) As. Der
går så et stk tid, hvor filerne save's en ad gangen. Lukker Logic, åbner
Toast 5.1.3, markerer de nydannede filer og hiver dem ind i toast vinduet.

Der er ikke yderligere ventetid, pånær naturligvis selve brændingen tager
tid.
Okay.

Det mærkelige er, at i de sidste par uger har jeg gjort dette omkring 30
gange, og nogengange, når jeg hiver filerne ind i Toast, er der en ordentlig
portion ekstra ventetid, fordi filerne "convertes". Og den enkelte fils ikon
i Toast vinduet bliver nu anderledes (ligner lille stump filmstrimmel)
foruden at den får efternavnet .aif.

Normalt er der ingen ventetid på "converting" her, og normalt ændres navnet
ikke, og normalt beholder filen sit ikon; et hvidt ark m. øverste højre
hjørne bukket om. Og dette ikon har filerne _altid_ på desktoppen, før jeg
hiver dem ind i Toast.

Nogengange forekommer denne ekstra convertering /ventetid, andre gange ikke.
Det er samme slags lydfiler, jeg gemmer i Logic (typisk musik optaget fra
P3).

Når jeg klikker æble-I siger info boksen "type: dokument" for både .aif'erne
og dem der ikke converteres.

Jeg gemmer altid på samme måde fra Logic: Save Region(s) As.

jeg har ikke bemærket nogen forskel på slutresultatet, CD'erne. De spiller
fint.

Er der nogen, der ved, hvad der mon sker?