Montering af ting havelåg/port
Fra : Michael

Dato : 08-07-02 13:05

Hej
Jeg påtænker at bygge en haveport af egetræplanker (ca B240 x H180). Det
vejer bok den anden side af 100 kg. Spørgsmålet er om jeg kan få den op og
hænge på to t-hængsler? Kender nogen skinnesystem man kan få til forålet?

på forhånd tak
Michael

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-07-02 15:25

> [...]
> hænge på to t-hængsler? Kender nogen skinnesystem man kan få til forålet?

2 hængsler lyder som om det er for lidt, desuden vil døren nok synke
medmindre du stiver den af med skråstivere/bånd. Du kan så lægge en skinne
(evt af messing) i jorden og sætte et hjul på hjørnet af døren, men det er
(efter min mening) en lidt "klampet" løsning...
Hvis du har en overligger at hænge døren på findes der et utal af
forskellige systemer du kan bruge. Det simpleste er nok at hænge den på et
par hjul der kører i en skinne på overliggeren. Dette forhindrer også døren
i at synke da den er båret lige meget i begge sider.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Michael

Dato : 08-07-02 15:55

mange tak!
ved du hvor man kan købe det gældende system??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-07-02 20:47

> mange tak!
> ved du hvor man kan købe det gældende system??

Her i huset består det af et stykke jern på 5 cm højde, vel 5 mm tykt, der
er skruet på en træoverligger. Og så 2 bøjler med hjul til at køre med.
Kommer du forbi midtsjælland (Ringsted) kan du jo lige kigge ind - vi har
nok også et sæt i overskud.

Mvh Maria

Fra : M@rk

Dato : 11-07-02 10:30

Mon, 8 Jul 2002 21:47:08 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Kommer du forbi midtsjælland (Ringsted) kan du jo lige kigge ind - vi har
>nok også et sæt i overskud.

Bor I i det rene overskudslager? ))

Vi har stadig stor glæde af blandingsbatteriet!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-07-02 22:19

<snip>
> mange tak!
> ved du hvor man kan købe det gældende system??
<snip>
Ethvert byggemarked med et rimeligt udvalg i beslag burde have det eller kan
skaffe det. Det var/er ret udbredt til f.eks. stalddøre.
Et lille hint: Lad skinnen hælde lidt (Fra højre mod venstre eller omvendt),
så lukker døren af sig selv. Især godt hvis der er børn og dyr der skal
holdes inde.

Thomas

PS. når du svarer er det almindelig "netikette" at svare under det der
svares på. se www.usenet.dk for mere info.
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002