Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den danske fauna
Fra : U. Pedersen

Dato : 08-07-02 13:08

Fra : Hanne VF

Dato : 09-07-02 07:00

Det er sandelig nogle gode billeder du har her.

Hvilket program har du fremstillet hjemmesiderne i ?
Hanne

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 13-07-02 15:04

> Hvilket program har du fremstillet hjemmesiderne i ?
> Hanne

Hej Hanne

Man kan bruge Wordpad til at fremstille hjemmesider, man læser en bog om
grundlæggende HTML, og så går man bare igang med at skrive i Wordpad.

Mvh. Michael

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-07-02 21:48

MICHAEL VOSS wrote:

> Man kan bruge Wordpad til at fremstille hjemmesider, man læser en
> bog om grundlæggende HTML, og så går man bare igang med at skrive
> i Wordpad.

Der findes mange små programmer/editorer, som automatisk kan lave
billedgallerier, man lægger billederne i et bestemt direktory, og
genererer programmet så selv en oversigtside/preview med små thumbnails
billeder, og de tilhørende sider med de store billeder - og al
html-koden, links o.s.v. er fikst og færdigt.

Jeg er Mac-bruger og anvender shareware programmet QuickNailer til at
lave mit fotogalleri, og der findes med garanti noget tilsvarende til
PC, man skal blot undgå de programmer der laver for meget Java-snask.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-07-02 22:22

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Der findes mange små programmer/editorer, som automatisk kan lave
>billedgallerier

Ja, og store for den sags skyld.

>Jeg er Mac-bruger

Til windåze kan jeg lige komme i tanke om
- IrfanView, gratis, laver thumbnails til billeder, men pakker ikke
selve billederne ind i html
- PhotoImpact fra Ulead, nemt og laver det rigtig pænt
- Photoshop Elements og temmelig sikkert også storebror fotoshop, evt.
via det medfølgende ImageReady
- ThumbsPlus, også ellers et fremragende program med database over
fotos på puteren
- ACDSee version 4 og måske også 3?

Men det er nu heller ikke svært med en txt-editor. Lav en skabelon og
genbrug den til hver thumbnail-side og hver billedside! Lur evt.
tricks af fra et eksisterende galleri på nettet med "Vis kode"!

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-07-02 17:49

On Tue, 9 Jul 2002 08:00:21 +0200, Hanne VF wrote:

>Det er sandelig nogle gode billeder du har her.
>
>Hvilket program har du fremstillet hjemmesiderne i ?

Det er nemt at "afsløre". Højreklik på forsiden, vælg "Vis kilde". I
headeren figurerer følgende:
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">

Stones WebWriter er et (gratis) HTML-redigeringsprogram, der kan
downloades på www.stoneware.dk.

Venlig hilsen
Kurt Hansen