Bytteret
Fra : Torben

Dato : 08-07-02 11:49

I forbindelse med bytte af vores lejlighed, har jeg følgende spørgsmål.
Parret vi bytter med venter barn, hvorfor de med tiden kommer til at bo tre
i vores nuværende 2 værelses lejlighed. Altså to voksne og et spædbarn.

Vi er blevet noget nervøs for at vores boligadm. kan nægte os at bytte med
henvisning til, at der kommer til at bo flere end 1. person pr.
beboelsesrum.

Kan vores boligadministrator nægte at gennemføre denne byttetransaktion?

De springende punkter er vel:

1. om et barn tæller som en person i lejelovens forstand? (lidt mærkeligt
spørgsmål)
2. de er kun to personer i bytteøjeblikket, familieforøgelsen sker først
nogen måneder herefter?

Håber nogen kan være behjælpelig med løse dette problem.

Med venlig hilsen

Torben

Fra : vagn torup

Dato : 08-07-02 20:20

Hej Torben
Jeg kan absolut ikke forestille mig, at I får nogle problemer. De er kun 2 i
bytteøjeblikket og man kan altså ikke smide folk ud af deres to-værelses
lejlighed, fordi de har fået et barn.
MVH Rikke