Hvis i skulle vælge...
Fra : Henrik

Dato : 08-07-02 10:26

mellem en GSX750F -90 km 50000 og en GPX750R -88 km 30000
hvad ville i så vælge og hvorfor ?

Mvh
Henrik

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 10:41

"Henrik" <autophone@c.dk> wrote in message
> mellem en GSX750F -90 km 50000 og en GPX750R -88 km 30000
> hvad ville i så vælge og hvorfor ?

Umiddelbart - Kawasakien, da den er vandkølet og har kørt færre kilometer.
Desuden er motoren mere potent. Men deres respektive stand er også vigtig.

Faktisk er det to ret forskellige typer, og du burde måske snarere
sammenligne Kawasakien med Suzukis GSX-R 750.

- eller sammenligne Suzukien med... tjah, Kawasaki har vist slet ikke lavet
noget i dén stil? Men en Honda Cb 750, måske?

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 22:31

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
kilometer.
> Desuden er motoren mere potent. Men deres respektive stand er også

For mig, der revser GSXF'erne for deres risiko for materialefejl i
knasterne, og er gammel Kawa GPZ-freak, skulle sagen vel være klar; men
desværre må jeg erkende at GPX 750 har haft omend endnu flere problemer
med vippearmene, end Suzuki'en har haft med knastaksler
Derfor er valget et spørgsmål om pest eller kolera, topstykkemæssigt :-|

> Faktisk er det to ret forskellige typer, og du burde måske snarere
> sammenligne Kawasakien med Suzukis GSX-R 750.

Nej da!
GSXF er en touring ned-graderet GSXR, hvor GPX er en sportstourer
fremstillet førend at sports-linien: ZXR fremstod.
Så begge er fint sammenlignelige!!

> - eller sammenligne Suzukien med... tjah, Kawasaki har vist slet ikke
> lavet noget i dén stil? Men en Honda Cb 750, måske?

Snarere VFR 750, som jeg i denne forbindelse vil anbefale ubetinget
overfor de to nævnte!
Prislejet for sådan en ka'l er på ned til 50.000; men den er med
sikkerhed(!) langt mere holdbar, og bevarer endvidere prisen bedre end
de to alternativer :-|

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 23:01

> Nej da!
> GSXF er en touring ned-graderet GSXR, hvor GPX er en sportstourer
> fremstillet førend at sports-linien: ZXR fremstod.
> Så begge er fint sammenlignelige!!

Jeg skal ikke betvivle dine talenter på dette felt, Armand, men da disse
modeller oprindeligt blev solgt var GPX kontra GSX-R 750 da en plausibel
sammenligning?! GSX'en lå svagt underdrejet, rent effektmæssigt, men den var
umiskendeligt en sportsmaskine på linie med GSX-R.

> [...]
> Prislejet for sådan en ka'l er på ned til 50.000; men den er med
> sikkerhed(!) langt mere holdbar, og bevarer endvidere prisen bedre end

VFR er jo en lækker maskine, men det har vist været vendt adskillige gange
Sådan en ville jeg også foretrække frem for de to andre. Men prisen er
sandsynligvis højere, kilometertallet taget i betragtning (findes der
overhoved 88 - 90'er VFR'er, der har kørt så lidt som 30 - 50.000?), og
maskinen er da også et par tænder mere avanceret, og dermed dyrere alt i
alt, hvis der er noget galt med den.

GSXF er luftkølet og på mange måder en mere simpel maskine. Intet ondt i
dét, sådan er min CB 7½ jo også, men dermed er den da ikke sådan lige at
stille op ved siden af de andre, uanset om den måtte have haft en mere
potent forfader i sin tid

Problemerne med diverse knastaksler mm. er helt dit domæne, Armand, så dér
vil jeg ikke engang påstå at have en mening - jeg er ikke ewt øjeblik i
tvivl om, at du har ret

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 23:04

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> sammenligning?! GSX'en lå svagt underdrejet, rent effektmæssigt, men den
var

Undskyld, der skulle stå: "GPX'en lå svagt underdrejet..."

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 09-07-02 16:25

> [...]
den var
> umiskendeligt en sportsmaskine på linie med GSX-R.

Egentlig er det jo ikke andet end et opfattelsesspørgsmål, hvor jeg ikke
regner GPX'en for racepræget, og da slet ikke på niveau med GSXR, som i
mange år har sat normen for vægt og ydelse - I samme åndedrag er det
derfor simpelt at klistre GSXF'en sammmen med GPX'en istedet!

Tager man MC-revyen til hjælp (ikke at jeg forguder MC-revyen, snarere
tværtom), står der at læse under 88'er GPX'en:
"GPX'en er ikke udledt af race. Motoren er udpræget omdrejningsvillig og
sportslig, kåben er sportslig, og alligevel. Den har på sin egen måde et
svagt touringpræg over sig, og er uomtvistelig en sportscykel"

> [...]
og
> maskinen er da også et par tænder mere avanceret, og dermed dyrere alt

Lige netop omkring holdbarheds-kalkuler, vil VFR til enhver tid overgå
de to andre, der vitterligt hár deres typefejl!
Derved vil økonomien á "risiko for reservedelsudgifter" være til
VFR'erens fordel.
Hvad angår sofistikeret teknik, er det kun tandhjulsdrevet til
knastakslerne der er til forskel, og dét står ikke for udskiftning
ligesom knastkæderne på de to alternativer fra sidst i firserne kan
tænkes :-|

--
Armand.

Fra : KAWA

Dato : 08-07-02 13:30

Kawasaki´en,
jeg har selv en GPX600r fra 97, kører godt og stabilt, ingen problemer, men
sørg for at tjekke den igennem, prøv den, se evt. www.kwak.subnet.dk /
http://www.gpxoc.force9.co.uk/, på den sidste af link´ne kan Du finde
Specificationer på modellen.

Dannie