Grøn peber og squash
Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 08-07-02 09:15

Hej

er der nogle der kan hjælpe mig:

Jeg har hørt at man skal fjerne den første grønne peber på planten
for at opnå en bedre høst senere, hvor stor skal den være når jeg fjerner
den?

så har jeg problemer med squash-frugterne, de rådner?

både de grønne peberplanter og squashplanterne står i vandingskasse i
drivhuset.

På forhånd tak

Birgitte

_________________________________________ Birgitte Sembach Lauridsen
ICQ#:137560108 Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ):
+2783142137560108 More ways to contact me: http://wwp.icq.com/137560108

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-07-02 09:43

On Mon, 8 Jul 2002 10:14:51 +0200, "Birgitte Sembach Lauridsen"
<mail@sembach.dk> wrote:

>Jeg har hørt at man skal fjerne den første grønne peber på planten
>for at opnå en bedre høst senere, hvor stor skal den være når jeg fjerner
>den?

Så lille som muligt! Jeg plejer at gøre det allerede når jeg kan se den
lille bitte blomsterknop.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Aa. Worm

Dato : 08-07-02 15:21

> så har jeg problemer med squash-frugterne, de rådner?
>
> både de grønne peberplanter og squashplanterne står i vandingskasse i
> drivhuset.

Hej.

Måske er squash-planterne for små forhold til frugterne.
Mine planter står ude (på kompostbunken). Her plejer de første 2-3 squash at
rådne, så nu fjerner jeg dem inden de når så langt. Når selve planterne er
blevet lidt større giver de jo overdådigt, -især hvis man plukker frugterne
inden de bliver for store. Husk, at de ligesom agurker kræver en del
gødning.
Når det sidst på sommeren bliver køligt og vådt, begynder squash´ne igen at
rådne. Men dine rådne squash skyldes nok ikke kulde på nuværende tidspunkt.

Hilsen
Aase

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-07-02 00:23

Aa. Worm <aa.worm@gvdnet.dk> skrev i en

> [...]
at
> rådne. Men dine rådne squash skyldes nok ikke kulde på nuværende

De trives slet ikke i drivhus (men det er godt at starte dem deri),
derudover kommer rådningen af mistrivsel, sikkert for lidt gødning og/eller
vand, de skal have mørkegrønne blade. Så ophører det straks med at de ikke
kan sætte frugt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen