Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?
Fra : PI

Dato : 08-07-02 08:34

Hejsa

Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?

Hvor er det billigst at handle?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
PI

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 08-07-02 09:54

> Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?
>
> Hvor er det billigst at handle?

Jeg tror det billigste er Merlin's Agfa service: http://213.69.181.217/ hvor
du kan uploade dine billeder og få dem fremkaldt, hvorefter du skal ned i
din Merlin og hente dem når de er klar. Du kan også uploade billeder fra de
Agfa fotostandere der er i Merlinbutikkerne hvis din internetforbindelse
ikke er så hurtig.

Det koster 2 DKK pr. billede i 10x15 CM og 10 DKK i startgebyr, du kan se
priserne her: http://213.69.181.217/Preise.asp

--
Martin Kaltoft

Fra : PI

Dato : 08-07-02 09:33

Hej Martin

Jeg takke for din svar!

Mvh
PI

Fra : Mikael

Dato : 08-07-02 09:38

Bare en kort indskydelse: Merlin bruger Fuji i Tyskland som "fremkalder".

Et andet virkeligt godt sted at få fremkaldt sine digitale mesterværker er;
www.fotolabo.net . De bruger et lille program der hedder Fotowire til
upload. Du kan få billederne i 3:4 format, så du ikke behøver at beskære
dem. Man kan også downloade deres ICC-printer profil (til Windows), således
kan man bedre bedømme forventet udprint i forholdt til skærm (HVis man vel
og mærke har en nogenlunde anstændig kalibrering af skærmen).

Go' fornøjelse

Mikael

Fra : PI

Dato : 08-07-02 09:56

Hej Mikael

Jeg takke for din svar!

Mvh
PI

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-07-02 01:34

Mikael <m.kristensenXXX@grafisk.dk> wrote:

> [...]
> upload. Du kan få billederne i 3:4 format, så du ikke behøver at beskære
> dem. Man kan også downloade deres ICC-printer profil (til Windows),

....og til Macintosh, naturligvis

/Preben

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 09:10

Sorry! I min dumheds iver havde jeg ikke lige styr på Mac bruger ICC
profiler.

Mikael

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-07-02 10:57

> Jeg tror det billigste er Merlin's Agfa service:

Jeg plejer at bruge Japan Photo men deres server var nede igår, så det var
en anledning til at prøve noget andet ...

1) Merlin - I deres upload program skal hvert billede vælges enkeltvis. De
blev droppet med det samme da jeg ikke gad sidde og vælge 60 billeder
enkeltvis via en dialogboks

2) Photocare - Deres system er lidt anderledes. Man uploader først
billederne til et online arkiv, hvorfra man så vælger billeder til print.
Det forløb uden problemer (upload af 60 billeder til en folder, vælg hele
folderen til print, løbe listen igennem og ændre antal på nogle af
billederne) For 24,95+1,95stk skulle billeder gerne komme med posten i løbet
af nogen dage.

Jeg har også set at Sony tilbyder print i "sjove" dimensioner. F.eks 25x75cm
til
panoramaer. Jeg har dog endnu ikke prøvet det.
https://registration.sonystyle-europe.com/dime/printservice/index.asp?langua
ge=en

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 09-07-02 11:38

Ved brug af Opasias fotoside, http://foto.opasia.dk/fotoshoppen
kan man hente sine billeder i den lokale Føtex
MVH
Sven Ole Pedersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-02 09:25

"PI" skrev i en meddelelse:
> Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?
> Hvor er det billigst at handle?

Prøv at søge lidt tilbage i gruppen - emnet har
været drøftet mange gange !

Men Merlin, Bilka og lign er billige.......

Japan Photo er rimelig og kvaliteten OK.....

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : PI

Dato : 08-07-02 09:33

Hej Jan

Jeg takke for din svar!

Mvh
PI

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-07-02 00:02

"PI" <pi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?
>
> Hvor er det billigst at handle?

Hvorfor er der aldrig nogle der er interseret i at vide hvor det er bedst at
få lavet sine billeder, men altid kun hvor folk kan spare 2 kroner. Det
fatter jeg ikke, specielt ikke når de samme mennesker mange gange har brugt
rigtigt mange tusinder på deres kamera...

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 12-07-02 00:59

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
brugt
> rigtigt mange tusinder på deres kamera...

Kom så med det.
Hvor er det bedst at få lavet sine billeder?
Det er måske en hemmelighed?
mvh Sven Ole Pedersen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-07-02 19:31

"Sven Ole Pedersen" <sop@image.dk> skrev i en meddelelse

> Kom så med det.
> Hvor er det bedst at få lavet sine billeder?
> Det er måske en hemmelighed?
> mvh Sven Ole Pedersen

Nej det er ikke nogle hemmelighed hvor jeg mener man får den bedste
fremkaldelse lavet.
Men det undre mig bare ret meget at så mange mennesker spørg efter hvor det
er billigst at få lavet billeder fra deres digitale kamera ( og så fortæller
de tit hvilke kamera de har, og det er tit et ret dyrt kamera ).
Køber dyrt kamera, men vil ikke betaler for en ordenligt fremkaldelse..
meget underligt....*S*

P.s. personligt mener jeg at Gabs farve lab i Tønder ( www.gabs.dk ) laver
en meget flot digital fremkaldelse til en fornuftigt pris, når jeg kigger på
hvad jeg får for mine penge...

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 13-07-02 13:20

> [...]
> en meget flot digital fremkaldelse til en fornuftigt pris, når jeg kigger

Jeg har set lidt på sagen med Gabs.
Jeg tror at der ligger andre kommerceielle interesser på Thomas Lorentsen´s
indlæg her i gruppen, idet Gabs henviser til en forhandler, bl.a. i Århus,
der hedder LORENTSEN FOTOGRAFI, søg med postnr. 80:
http://www.gabs.dk/Diginet/tilmeld.asp?cmd=sog
For mig er det helt i orden at dyrke egne interesser, men vær dog ærlig med
hensigten af indlægget her i gruppen.
Thomas Lorentsen er prof-fotograf med Gabs-billedservice i den lidt dyrer
ende. OK!

Jeg har et spørgsmål: Har nogen her i gruppen egne erfaringer mht.
pris/kvalitet af udførte arbejder med udprintning af digi-fotografi?

Jeg har selv prøvet hos Bilka, Opasia og PhotoCare, der ligger i den
prisrimelige ende. Resultaterne hos alle tre var intet mindre end
fremragende.
Hvori ligger argumentet for at betale det dobbelte?
Har Gabs bedre maskiner end de andre?
Eller er det den endelige manuelle kvalitetskontrol der koster?
I kraft af at man selv udvælger sine digi-fotos, evnt. udfører diverse
redigeringer på sin PC for optimale billeder, vil jeg mene, at den
nødvendige kvalitetskontrol er udført, inden man sender sine digi-fotos til
print.
Evnt. forskelle i udført arbejde hos fremkaldeanstalterne vil ligge i den
kemiske behandling. Alle fremkaldeanstalter påstår, at der altid
kontrolleres for kemikaliernes friskhed. Måske er Gabs´s kemikalier dobbelt
så friske og hermed dobbelt så dyre.
Hvem ved.

Med venlig hilsen
Sven Ole Pedersen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-07-02 22:42

> [...]
> hensigten af indlægget her i gruppen.
> Thomas Lorentsen er prof-fotograf med Gabs-billedservice i den lidt dyrer

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg anbefaler gabs ( det har jeg gjort i op
til flere indlæg ), og jeg skrev også at jeg ikke lægger skjul på hvor jeg
mener man får den bedste fremkaldelse, ej heller hvor jeg får lavet mine
billeder ( netop fordi jeg mener at det er det bedste sted ).
Ingen kommercielle særinterresser for mig her, du spurgte og jeg svarere..
jeg skrev ikke adresse som reklame spam, men blot som svar på det spørgsmål
du valgte at stille mig. Ingen forsøg på uærlighed fra min side.