Skærme
Fijala 3554
18" TFT - billigt?
Fra : Thïngmand

Dato : 08-07-02 08:22

Billigt eller et tegn på faldende priser?

- er den noget værd?

Samsung SyncMaster 181T 18", Dual Hvid

Tekniske specifikationer:
Skærmformat (tommer): 18,1
Anbefalet opløsning: 1280x1024
Betragningsvinkel (grader): 160
Lysstyrke (cd/m2): 230
Kontrast: 400.01.00
Svartid (millisekunder): 30
Farver (millioner): 16,7
TCO: TCO-99
Farve: Hvid
Signalindgange: Analog og Digital (DVI)
Højttalere: Fås som tilbehør
Alternativ beslag: Vægbeslag, universalfod
Tilbehør: USB-hub, MAC-adapter
Garanti: 3 års byttegaranti på stedet

Normalpris 9.995,-
Kampagnepris kun 7.995,-

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-07-02 16:35

Prisen er faldet på Samsung's 18" TFT, så det er vel den nye normal pris

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-02 17:23

"Thïngmand" <michael@FJERNthingmand.dk> wrote in

> Billigt eller et tegn på faldende priser?
>
> - er den noget værd?

Jeg har selv lige siddet og savlet over dens specs for to dage siden.

Prøv at skrive "SyncMaster 181T" på www.google.com der kommer et par
links til nogle reviews af den (jeg har pastet et par stykker i bunden
af mit indlæg) - og den får ret gode anmeldelser i de 2 tests jeg
pastede - læs også PCworld linket - det er ikke lige så positivt som
de to andre.

Jeg mener iøvrigt at den er endnu billigere på www.edbpriser.dk et par
hundreder eller 3 så vidt jeg husker.
Det eneste klagepunkt jeg har er at det kun er den sorte og den hvide
der står til den pris. Sølvmodellen som jeg *vil* have står stadig til
de ca. 10 kkr på edbpriser :-/

Jeg vil i hvert fald betegne det som en glimrende skærm ud fra specs.
Iøvrigt mener jeg at kontrastforholdet er højere end det du angiver.
Jeg mener bestemt at det korrekte tal er 500:1 (endnu bedre end de
400:1 du skrev)

Links:
Positive:
1. (tysk anmeldelse på ZDNet)
http://produkte.zdnet.de/test/67/1/527.html
2. (amerikansk - Iamnotageek)
http://www.iamnotageek.com/cgi-bin/reviews.cgi?name=s181t&p=1
Negative:
3. (Amerikansk - PCWorld)
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,84664,00.asp

(Samsung Tysklands side om 181T - på tysk)
http://monitor.samsung.de/detail_tft_syncmaster.asp?modell=181T-
TFT&artid=306

Læg i det sidste link især mærke til at "Bildaufbauzeit" er lavere end
30ms. Så længe man er under de 30ms så kan man faktisk spille 3D spil
på skærmen uden at blive alt for generet af at det er en LCD. Det er
selvfølgelig stadig ikke som en CRT skærm, men det er noget bedre end
den SXGA TFT skærm der sidder på min laptop. Så alt i alt er det
bestemt en skærm jeg selv vil mene er et udmærket køb - nu mangler jeg
så bare at finansiere det
Jeg vælger at tro på at PCWorlds testskærm har været en fejlbehæftet en
af slagsen - ellers er jeg ret overrasket over at de andre anmeldelser
ikke nævner den "dårlige" kvalitet overhovedet, men nærmest siger den
er god i stedet? Men jeg må indrømme at efter at have læst PCworlds
artikel/opsummering, så vil jeg foretrække at se den i en butik inden
jeg hiver pengene op ad lommen.

Mvh
Flemming

Fra : Thïngmand

Dato : 09-07-02 08:27

> af mit indlæg) - og den får ret gode anmeldelser i de 2 tests jeg
> pastede - læs også PCworld linket - det er ikke lige så positivt som
> de to andre.

Dem læste jeg også og det gjorde mig mildest talt ikke mindre forvirret! Det
lyder underligt at den ene kan rose den til skyerne og den anden rakker den
totalt ned - det hænger ikke helt sammen...

> Læg i det sidste link især mærke til at "Bildaufbauzeit" er lavere end
> 30ms. Så længe man er under de 30ms så kan man faktisk spille 3D spil

Det var rart - jeg var lidt ked af at den (iflg. de andre kilder) ikke vare
på 25 ms. Men igen - hvad kan man regne med!?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-07-02 10:43

Har en kammerat som har en 18" TFT Samsung sølv, der er kanont billede på,
har ellers altid været modstander af TFT da de ikke var gode nok, men syntes
den her er rigtig god

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-02 11:08

"Thïngmand" <michale@thingmand.dk> wrote in

> [...]
>
> Det var rart - jeg var lidt ked af at den (iflg. de andre kilder)
> ikke vare på 25 ms. Men igen - hvad kan man regne med!?

Jeg vil ud fra Madsens indlæg vælge at tro at den skærm PCWorld har
baseret deres artikel på må have en fejl. Alle andre kilder eller
referencer jeg har kunnet finde om den siger den har et rigtig godt
billede - ligesom de øvrige Samsung modeller der bruger samme teknologi
har fået gode anmeldelser for billedkvaliteten.

Flemming

Fra : Jan

Dato : 10-07-02 07:12

Hejsa

Jeg har for 1 uge siden købt en Samsung 181t i sort og det har jeg IKKE
fortrudt et sekund.

Det er et godt billede, den er flot og have stående - ja det er sku et godt
køb efter min mening.

Jan
jan@surfmail.dk

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 10-08-02 14:40

Ja dav!

Jeg går og tænker på at købe en TFT skærm!

Hvad har du erfaret mht. til efterglød ???
Kan man bruge den til spil ( UT, Quake osv.)
Kan man se film på den ???

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen