IPsec klient til Windows
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-07-02 07:13

Nogen der kender en god IPsec klient til Windows?
Umiddelbart ville jeg bruge PGP, men den er åbenbart meget sart hvad der
angår netkort (jeg har oplevet flere gange at den ikke kan finde det netkort
der sad i maskinen, derfor blev den egentlig skrottet.)
Et bud på en anden god IPsec klient til Windows 9x/NT/2k/XP?

/Dennis

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-07-02 19:06

In article <E4aW8.10061$I52.405998@news010.worldonline.dk>,
Dennis Pedersen wrote:

> Nogen der kender en god IPsec klient til Windows?

Jeg citere følgende fra OSS'en
(http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#vpn)

Der findes IPsec software til næsten alle systemer, selv Windows:
TimeStep PERMIT/Client, Ashley Laurent VPCom VPN software, PGPNet,
Radguard cIPro client og Cisco IRE client. Den letteste metode i Windows
er nok at hente det gratis PGPNet som er en del af PGP Freeware.

Håber det kan bruges.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 09-07-02 12:18

On Mon, 8 Jul 2002 08:12:41 +0200, Dennis Pedersen
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]

Windows 2000 kommer da med en IPsec klient. Hvorfor ikke bare bruge
det? Jeg har set guides som detaileret forklarede hvordan du får det
til at fungere og utils til at gøre opsætningen nemmere.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-07-02 23:11

"Michael Wojciechowski" <wojci@wojci.dk> wrote in message

> Windows 2000 kommer da med en IPsec klient. Hvorfor ikke bare bruge
> det? Jeg har set guides som detaileret forklarede hvordan du får det
> til at fungere og utils til at gøre opsætningen nemmere.

Der er gået religion i det med hensyn til at bruge den indbyggede ;)
Har du et nærmere hint til utils der skulle gøre opsætningen nemmere?! - jeg
har rodet lidt med det men fik aldrig hul igennem. Så blev det egentlig
kasted for porten da jeg alligevel skulle have fundet noget andet non
Microsoft IPsec klient program

/Dennis

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 10-07-02 00:55

On Wed, 10 Jul 2002 00:10:44 +0200, Dennis Pedersen

Links:
http://agent.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/
ipsecpol-o.asp
http://vpn.ebootis.de
http://www.freeswan.org/freeswan_trees/freeswan-1.95/doc/interop.html

Jeg har anvendt Windows 2000 til at forbinde til en FreeS/WAN IPSEC
gateway. Du skriver at klienten skal køre på en af windows udgaverne,
men du skriver ikke hvad du vil forbinde til. Jeg har kun anvendt
FreeS/WAN.

Den sidste link indeholder links til dokumenter som forklarer hvordan
diverse klienter kan sættes op til at fungere med FreeS/WAN. Måske kan
du bruge det som inspiration.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-07-02 07:40

> Links:
> [...]

Thanx, det vil jeg lige kigge på senere idag :)

> [...]
> gateway. Du skriver at klienten skal køre på en af windows udgaverne,
> men du skriver ikke hvad du vil forbinde til. Jeg har kun anvendt

Det er til racoon på FreeBSD

> Den sidste link indeholder links til dokumenter som forklarer hvordan
> diverse klienter kan sættes op til at fungere med FreeS/WAN. Måske kan
> du bruge det som inspiration.

Muligvis, jeg tager lige en kigger
Mange tak :)

/Dennis