Kort mrd TV-in og -ud, uden blæser?
Fra : Morten Jensen

Dato : 07-07-02 22:43

Jeg benytter ikke min PC til spil, og har derfor ikke behov for den
voldsomme ydelse af mit grafikkort. Dog benytter jeg mig meget af
video-indgangen på mit nuværende Asus V3800.
Jeg er bare træt af den blæser der sidder på, og leder lidt efter et
kort der ligeledes har video-indgang, men er uden blæser.
Findes dette?

P.S.: Ja, jeg har læst det med olien, - men jeg vil have elimineret
blæserstøjen totalt!

/Morten

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 22:52

Morten Jensen wrote:
> [...]
> Findes dette?
>
> P.S.: Ja, jeg har læst det med olien, - men jeg vil have elimineret

Matrox Marvel serien kommer vist med en breakout box til video ind/ud og
lidt af hvert.. men det vil jeg overlade til alle Matrox experterne
herinde at fortælle om.. :)

og ja, det har ingen blæser!

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 23:05

havde selv et asus kort, blæseren begyndte og larme mere og mere. Satte en
større på fra en cpu køler og satte den til at køre med 7v, nu kan man
overhovedet ikke høre den og den køler bedre end med standard køleren ved
12v
så slipper du da for at købe nyt kort hvis du ellers er godt nok tilfreds
med det. du kan bare bruge en gammel blæser fra en cpukøler til projektet.
vh Kim

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-07-02 00:29

Morten Jensen <morten_r_jensen@hotmail.com> skrev:

> [...]
> Findes dette?
>
> P.S.: Ja, jeg har læst det med olien, - men jeg vil have elimineret

Som Denis lige har erfaret i en anden tråd er der ikke blæser på Matrox
Marvel G450 eTV. Der er ikke nogen break in/out box, det er noget
sludder, men der er TV tuner og Video og S-Video in/out. Og Matrox Dual
screen, hvor den ene skærm skal være tv'et.

Kortet bliver ganske varmt.

Og så er det jo et rigtigt godt 2D kort (som det almindelige G450), men
det er elendigt til 3D.

Skal du optage TV/Video/S-Video i fuld opløsning skal din CPU være 1 GHz
eller hurtigere.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-07-02 14:41

> Som Denis lige har erfaret i en anden tråd er der ikke blæser på Matrox
> Marvel G450 eTV.
> Skal du optage TV/Video/S-Video i fuld opløsning skal din CPU være 1 GHz
> eller hurtigere.

Du kan også overveje et ædre matrox marvel kort som f.eks marvel g200 eller
g400. De fåes med hardware mjpeg komprimering så processoren ikke behøver at
være så kraftig.

1) Men hvad bruger du video ind til ? Grab eller blot video på slærmen ?
2) Matrox divers support s**s til win2k og xp til de blot lidt ældre kort -
Så check lige drivere til dit os inden du købet et brugt matrox kort. Der er
ikke noget problem med video out, men ind kan drille

/A - Marvel G400

Fra : Morten Jensen

Dato : 08-07-02 22:34

On Mon, 8 Jul 2002 15:41:10 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>1) Men hvad bruger du video ind til ? Grab eller blot video på slærmen ?

Blot video på skærmen. Bruger det som en slags "ekstra" TV.

/Morten