Violer..
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 07-07-02 22:53

Hejsa!

Vi har købt en hænge violplante, som var meget flot da vi købte den for 2
måneder siden. Men nu er de desværre angrebet af nogle bittesmå utøj...
Planten er nu så angrebet at der er mange gule blade. Er det for sent at
redde planten ? Er det værd at sprøjte den med en blanding af vand og brun
sæbe ?

Karen

Fra : J Hansen

Dato : 08-07-02 21:43

Prøv at blande lidt sæbespåner i vand og tilsæt en anelse sprit, jeg tager
en sprayflaske ca ½ l, kommer ca 1 spsk sæbespåner i varmt vand til det er
opløst og kommer 1 stor theske alm. husholdningssprit i, til at sprøjte med.
Det er lykkedes for mig at redde mine planter ved at sprøjte hver 14 dag 3-4
gange.
Jytte