/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så kom den endelig :)
Fra : Moller


Dato : 07-07-02 22:32

Hejsa,
Så kom RZTpower's Sports Tun potte til MZ'en endelig :) og er nu blevet
brændt godt igennem de sidste 2-3 dage :)

Så til jer MZ ejere, som syntes i keder jer, og vil for billige
penge ha den er lidt sjovere at køre på kan jeg kun anbefale den, for til de
ialt ca. 1200-1300Kr. inkl.. fragt og det hele, så må man sige at det ikke
kan betale sig at købe en original potte til MZ'en, eftersom den ligger i
samme lejde (2-300Kr under), men gir ikke den samme effekt.

Nå, men vi kan lige tage det negative først.

1. Man skal montere udstødnings holderen i samme bolt som
bagdæmperen i samme side, det vil sige man lige skal skaffe en 8mm bolt som
er de 2cm længere.
2. I stedet for et hullet rør i dæmper delen, er der en lang
fjeder, og med det lorte dæmper pis der er i, så er dæmperen tom efter 1½
dags kørsel :) og så er den en ren Politi magnet ( er stoppet 2 gange inden
for 1 uge).

Men der er også positive ting...

Den gir mærkbart ekstra i mellem området, og man mærker tydeligt at
kræfterne lægges et helt andet sted.
Ud over mellem området, så er maks. området mærkbart højere, og den
trækker ca. 500-1000 omdr. højere end normalt inden den taber pusten...

Nå, men nu er Tun cyll. på vej dernede fra (2800Kr.) og så for jeg mig
en anden krumtap i næste uge til den anden motor, så jeg kan få mit 3 gear
til at virke igen :) og så skal der gøres kraftigt noget med dæmper delen,
for den er ulidelig at høre på uden fyld.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi.... Power by RZT ;)

--
Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.



 
 
Michael Frederiksen (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 07-07-02 22:55


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:agac0f$62d$1@news.cybercity.dk...

<snippet - tuning af Mz'er>


> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi.... Power by RZT ;)

Du er jo ikke en skid bedre end en 16 årig knægt der har fået sin første 4
gears
okay, dit er *næsten* lovligt, men alligevel... ;)
>
> --
> Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.

Hmmm.. hvis du har den til marts næste år, så send en mail til mig ;))



Moller (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-07-02 23:29

> Du er jo ikke en skid bedre end en 16 årig knægt der har fået sin første 4
> gears

Om du tuner din Offroader, mega cubic lyn, eller en MZ er alle at tune
en MC... de har alle MC plade...

En ting hvor jeg skiller mig kraftigt ud fra en 16 årig med sin 4 gears
her, er at jeg samtidig med forbedre affjedring, samt bremser, og er
maskinen bygget til at ku klare det, samt jeg både køre med tøj og hjelm som
kan klare det...

> okay, dit er *næsten* lovligt, men alligevel... ;)

Hvis dæmperulden blev sidene, så er den fuldt lovlig... på den anden
side, har den en alder, så man næsten kan se bort fra støj reglerne, og
derved er den lovlig næsten lige meget hvor meget den larmer.

> >
> > --
> > Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.
>
> Hmmm.. hvis du har den til marts næste år, så send en mail til mig ;))

Der skuller der gerne stå en Hornet i stedet, så det håber jeg ikke...

VH
Lars Molnit
>
>



Michael Frederiksen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 08-07-02 15:08


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:agafbt$c6m$1@news.cybercity.dk...
> > Du er jo ikke en skid bedre end en 16 årig knægt der har fået sin første
4
> > gears
>
> Om du tuner din Offroader, mega cubic lyn, eller en MZ er alle at tune
> en MC... de har alle MC plade...

ja..
>
> En ting hvor jeg skiller mig kraftigt ud fra en 16 årig med sin 4
gears
> her, er at jeg samtidig med forbedre affjedring, samt bremser, og er
> maskinen bygget til at ku klare det, samt jeg både køre med tøj og hjelm
som
> kan klare det...

hehe.. okay, ja! der er desværre alt for mange snotunger der ikke går nok op
i deres egen sikkerhed på en knallert.. min egen knallert har bedre
bremseklodser i foran, og bedre bakker bag i, og den stopper fint.. det
næste bliver at få ordnet forgaflen, der desværre er blevet lidt slatten, og
så går jeg og leger lidt med tanken om en 190 mm skive istedet for 160mm..
jeg har _altid_ cowboybukser, læderjakke og læderhandsker på nårjeg kører og
selvfølgelig hjelm, så jeg føler rimelig* sikker!

*slår selvfølgelig ikke rigtigt MC tøj..
>
> > okay, dit er *næsten* lovligt, men alligevel... ;)
>
> Hvis dæmperulden blev sidene, så er den fuldt lovlig... på den anden
> side, har den en alder, så man næsten kan se bort fra støj reglerne, og
> derved er den lovlig næsten lige meget hvor meget den larmer.

er der ikke en regel for effekt forøgelse?? noget med 20%?
jeg kan skisme ikke finde ud af de regler.. noget med både politiet og T&S,
original (samme størrelse motor) tutbo osv... nogen der har et link til
reglerne helt præcis??
>
> > >
> > > --
> > > Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.
> >
> > Hmmm.. hvis du har den til marts næste år, så send en mail til mig ;))
>
> Der skuller der gerne stå en Hornet i stedet, så det håber jeg ikke...

Ja, det håber jeg også for dig ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Lars Molnit (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 08-07-02 15:23

> næste bliver at få ordnet forgaflen, der desværre er blevet lidt slatten,
og

Skift pakdåser, og hæld en højere SAE i, vil skyde på en SAE20 eller
SAE30 gir underværker...

> er der ikke en regel for effekt forøgelse?? noget med 20%?

Du må ikke skifte motoren ud, med noget støre end 20% uden den skal
omsynes, og ny afgift...

> jeg kan skisme ikke finde ud af de regler.. noget med både politiet og
T&S,
> original (samme størrelse motor) tutbo osv... nogen der har et link til
> reglerne helt præcis??

Jeg ender med at ha standard motor i, men med små modificationer...
altså samme cc osv... men bare med omkring 70-80% ekstra power, det vil sige
det er samme motor, samme cubic, men en del mere power...

> > > > Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.
> > >
> > > Hmmm.. hvis du har den til marts næste år, så send en mail til mig ;))
> >
> > Der skuller der gerne stå en Hornet i stedet, så det håber jeg
ikke...
>
> Ja, det håber jeg også for dig ;)

Der skulle gerne være 3 maskiner næste forår...
1. Lettere ombygget MZ.
2. Vinter MZ.
3. Honda CB 600 F Hornet i sort, og lettere pyntet med en
paintbrush.

VH
Lars Molnit

>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - MC wannabie
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
>



Michael Frederiksen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 08-07-02 15:29


"Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
news:3d29a004$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > næste bliver at få ordnet forgaflen, der desværre er blevet lidt
slatten,
> og
>
> Skift pakdåser, og hæld en højere SAE i, vil skyde på en SAE20 eller
> SAE30 gir underværker...

Ja.. det blir nok noget i den stil, tager over til JØ service i viskinge en
dag og får et par gode råd, de laver bl.a. croosmaskine affjedring og er
meget dygtige, har jeg hørt!
Så blir det ellers bare at klø på!!
>
> > er der ikke en regel for effekt forøgelse?? noget med 20%?
>
> Du må ikke skifte motoren ud, med noget støre end 20% uden den skal
> omsynes, og ny afgift...

okay..
>
> > jeg kan skisme ikke finde ud af de regler.. noget med både politiet og
> T&S,
> > original (samme størrelse motor) tutbo osv... nogen der har et link til
> > reglerne helt præcis??
>
> Jeg ender med at ha standard motor i, men med små modificationer...
> altså samme cc osv... men bare med omkring 70-80% ekstra power, det vil
sige
> det er samme motor, samme cubic, men en del mere power...

Hmm, er du sikker på man må hæve effekten så meget? Jeg syne salle jeg har
hørt snakke om det, har sagt max 20% ellers skal der ny typegodkendelse
til..

>
> > > > > Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.
> > > >
> > > > Hmmm.. hvis du har den til marts næste år, så send en mail til mig
;))
> > >
> > > Der skuller der gerne stå en Hornet i stedet, så det håber jeg
> ikke...
> >
> > Ja, det håber jeg også for dig ;)
>
> Der skulle gerne være 3 maskiner næste forår...
> 1. Lettere ombygget MZ.
> 2. Vinter MZ.
> 3. Honda CB 600 F Hornet i sort, og lettere pyntet med en
> paintbrush.

Vel ikke så'en ordentlig gang tysker paintbrush?? bare så'en lidt diskret,
ikke?

hehe, jeg har flere cykler end dig!

2 stk honda SFX
1 stk Vespa Caio med special custom homemade udstødning. (vandrør og
vodkaflasker ;) kører ikke på offentlig vej)
1 stk puch maxi med homemade custom kontorstil som sæde.. (heller ikk brug
på offentlig vej...!)

:))

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
> VH
> Lars Molnit
>
> >




Lars Molnit (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 08-07-02 15:53

> > Jeg ender med at ha standard motor i, men med små modificationer...
> > altså samme cc osv... men bare med omkring 70-80% ekstra power, det vil
> sige
> > det er samme motor, samme cubic, men en del mere power...
>
> Hmm, er du sikker på man må hæve effekten så meget? Jeg syne salle jeg har
> hørt snakke om det, har sagt max 20% ellers skal der ny typegodkendelse
> til..

Ik helt, men jeg mener kun det er cc, som de mener 20% med... efter
rygtet skulle en MZ ETZ 251, kunne tunes fra 21HK, op til lidt over 40HK,
med montering af andet stempel, og reed ventil, så æder den også 9k omdr.
ved maks effect, mod standard 7k omdr.


> hehe, jeg har flere cykler end dig!

Jeg har aldrig ejet en maskine som ikke havde andet end stor nr.
plade...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GT-380 L, til salg 5000Kr. eller bytte med MZ ETZ 251/301 ...



Michael Frederiksen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 08-07-02 18:11


"Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
news:3d29a6fe$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > Jeg ender med at ha standard motor i, men med små
modificationer...
> > > altså samme cc osv... men bare med omkring 70-80% ekstra power, det
vil
> > sige
> > > det er samme motor, samme cubic, men en del mere power...
> >
> > Hmm, er du sikker på man må hæve effekten så meget? Jeg syne salle jeg
har
> > hørt snakke om det, har sagt max 20% ellers skal der ny typegodkendelse
> > til..
>
> Ik helt, men jeg mener kun det er cc, som de mener 20% med... efter
> rygtet skulle en MZ ETZ 251, kunne tunes fra 21HK, op til lidt over 40HK,
> med montering af andet stempel, og reed ventil, så æder den også 9k omdr.
> ved maks effect, mod standard 7k omdr.

Okay.. Jeg troede det var effekten der ike måtte overstige 20% så forstår
jeg bedre man kan sætte turbo på en 9'er og kalde den for lovlig..
>
>
> > hehe, jeg har flere cykler end dig!
>
> Jeg har aldrig ejet en maskine som ikke havde andet end stor nr.
> plade...

Det er så der jeg ikke er gammel nok endnu..
sysler lidt med tanken om enten en suzuki GT-380 L som bliver droslet eller
også en GSXR 250.. Så en i Bike til 17Kkr, I højby Sjælland, hvor jeg
tilfældigvis var på sommerferie i et lejet sommerhus... nuuuøøøjjj jeg var
tæt på at købe den.. man skulle have været ude og se den :(


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GT-380 L, til salg 5000Kr. eller bytte med MZ ETZ 251/301 ...
>
>



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 14:02

Michael Frederiksen wrote:

>
> "Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> skrev:

>> Jeg har aldrig ejet en maskine som ikke havde andet end stor nr.
>> plade...
>
> Det er så der jeg ikke er gammel nok endnu..
>
Yrrk, jeg kan godt huske den umådelige tortur det var at vente på at blive
18 :-/
Den onde Jes kørte nu alligevel rundt på en 125cc offroader (som dog mest
kørte offroad), men det ville jeg nu aldrig gøre.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Michael Frederiksen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 10-07-02 16:26


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2c2fe0$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Michael Frederiksen wrote:
>
> >
> > "Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> skrev:
>
> >> Jeg har aldrig ejet en maskine som ikke havde andet end stor nr.
> >> plade...
> >
> > Det er så der jeg ikke er gammel nok endnu..
> >
> Yrrk, jeg kan godt huske den umådelige tortur det var at vente på at blive
> 18 :-/
> Den onde Jes kørte nu alligevel rundt på en 125cc offroader (som dog mest
> kørte offroad), men det ville jeg nu aldrig gøre.

Det tror jeg også den dumme Michael gjorde hvsi ikke det var for hans far..


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 17:35

Michael Frederiksen wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Michael Frederiksen wrote:
>>
>> > Det er så der jeg ikke er gammel nok endnu..
>> >
>> Yrrk, jeg kan godt huske den umådelige tortur det var at vente på at
>> blive 18 :-/
>> Den onde Jes kørte nu alligevel rundt på en 125cc offroader (som dog mest
>> kørte offroad), men det ville jeg nu aldrig gøre.
>
> Det tror jeg også den dumme Michael gjorde hvsi ikke det var for hans
> far..
>
Det er sgu nok også meget godt Det _er_ jo dumt!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin Sørensen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-07-02 16:35

> > Jeg ender med at ha standard motor i, men med små modificationer...
> > altså samme cc osv... men bare med omkring 70-80% ekstra power, det vil
> > sige det er samme motor, samme cubic, men en del mere power...
> Hmm, er du sikker på man må hæve effekten så meget? Jeg syne salle jeg har
> hørt snakke om det, har sagt max 20% ellers skal der ny typegodkendelse
> til..

Man må tune så meget man vil på den originale motor. Hvis du derimod skifter
motoren ud med en der er typegodkendt til en anden cykel, må den ikke yde
mere end 20% ekstra.

signing off.. Martin Sørensen



Anders Majland \(Rep~ (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-07-02 16:49

> Man må tune så meget man vil på den originale motor. Hvis du derimod
skifter
> motoren ud med en der er typegodkendt til en anden cykel, må den ikke yde
> mere end 20% ekstra.
> signing off.. Martin Sørensen

Ja i forhold til told&skat - Men om den kan synes efter tuning er ikke
sikkert, da man skal kunne dokumentere at cyklen kan håndtere de ekstra
krafter ... (godt der ikke er periodoisk syn på mc

/A


Lars Molnit (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 08-07-02 16:48


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:agcbvh$lc4$1@sunsite.dk...
> > Man må tune så meget man vil på den originale motor. Hvis du derimod
> skifter
> > motoren ud med en der er typegodkendt til en anden cykel, må den ikke
yde
> > mere end 20% ekstra.
> > signing off.. Martin Sørensen
>
> Ja i forhold til told&skat - Men om den kan synes efter tuning er ikke
> sikkert, da man skal kunne dokumentere at cyklen kan håndtere de ekstra
> krafter ... (godt der ikke er periodoisk syn på mc

Og så er jeg lidt nysgerig... hvis jeg tager min råtunet maskine med
70-80% ekstra power til syn... og jeg (selvfølgelig) har monteret stand
potte til dagen.

Hvordan kan de så opdage at den er tunet ??? har de et
rullefelt, eller tager de en prøvet tur, og på geføl vudere om den er tunet
for meget ????

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GT-380 L, måske snart solgt :) , men indtil da koster den 5000Kr.
til den der kommer først.

>
> /A
>



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 13:59

Michael Frederiksen wrote:
> jeg har _altid_ cowboybukser
>
De er nu heller ikke meget værd :-/ Jeg skvattede på min knallert med 30-40
km/t i noget olie for nogle år siden og der gik ikke mange meter inden
cowboybukserne var slidt igennem. Jeg fik en pæn stor hudafskrabning på det
ene knæ og det var selvom asfalten var våd.
Men ok, de er da væsentlig meget bedre end shorts og hvad folk ellers
laller rundt i :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Michael Frederiksen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 10-07-02 16:29


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2c2f18$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Michael Frederiksen wrote:
> > jeg har _altid_ cowboybukser
> >
> De er nu heller ikke meget værd :-/ Jeg skvattede på min knallert med
30-40
> km/t i noget olie for nogle år siden og der gik ikke mange meter inden
> cowboybukserne var slidt igennem. Jeg fik en pæn stor hudafskrabning på
det
> ene knæ og det var selvom asfalten var våd.
> Men ok, de er da væsentlig meget bedre end shorts og hvad folk ellers
> laller rundt i :-/

Jeg hved godt cowbay bukser ikke er verdens bedste beskyttelse, men iforhold
til shorts er de, som du siger, meget bedre! Jeg har været nede at ligge et
par gange pga oversatsning.. røg engang af med 40 i et sving der nok kun
skulle have været taget med 30.. det kostede et par bukser, men der skete
ikk noget med låret.. så lidt hjælper det vel..!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste