Prøvetur på BMW R 1150 GS
Fra : Søren Dahl

Dato : 07-07-02 21:58

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogle kan svare mig på - jeg går med
store drømme om, at skifte min bandit ud med en BMW 1150 GS - men jeg
vil naturligvis først prøve sådan et dyr, inden jeg køber - og vel
egentilg også inden jeg bliver alt for besat af tanken om, at have
sådan en - men spørgsmålet - hvordan mon jeg kommer ud og prøver sådan
en????

MVH Søren
Bandit 600 -

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-07-02 23:18

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentilg også inden jeg bliver alt for besat af tanken om, at have
> sådan en - men spørgsmålet - hvordan mon jeg kommer ud og prøver sådan

Find en forhandler der har en brugt stående. De giver som regel gerne en
prøvetur hvis du er en potentiel seriøs køber.
Jeg forstår dig godt. Det er en fed kværn!

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Street team

Dato : 08-07-02 08:24

Hvalsøe har vist snart åbent hus , der kan du prøve en.

Jeg har selv en, og det er en maskine med gode og dårlige sider.

Den er MEGET forskellig fra en bandit 600.

Jeg har kørt mc i 24 år og blev meget forbavset, både positiv og negativt
over hvad en BMW er. Jeg har kørt meget, men min gs1150 er min første BMW.

Jeg har lagt en anmeldese på www.dmcn.dk som giver en meget god beskrivelse.

Ps. eftersyn er billigere i Malmø og du får stadig et gyldigt stempel i
bogen.

Ellers spørg, jeg svarer gerne.

Hilsen Per

Fra : Henrik Olsen

Dato : 09-07-02 11:35

"Street team" <biker@streetteam.dk> wrote in message

> Ps. eftersyn er billigere i Malmø og du får stadig et gyldigt stempel i
> bogen.

Jeg har selv luret lidt på det. Er det hos Lindströms? Jeg kan se de står på
den svenske BMW-side.

Hvad er dine erfaringer med dem? Har du fået lavet andre steder før med din
temmeligt nye Bimmer? Er det meget billigere? Kan den normalt laves mens du
venter? Broen koster jo også...

Har købt mig en Haynes nu, og håber at kunne lave noget service selv. Men da
jeg kun har haft MC et år, så er der MANGE ting jeg slet ikke tør/kan rode
ved endnu, og har brug for prof. assistance... (eller en anden K-ejer, som
har lyst at lave en serviceskruedag, så jeg kan få lidt fif. Anyone?)

Henrik, 1986 K100RS

Fra : streetteam

Dato : 09-07-02 15:12

Det er dem der ligger Magasingatan 7

Jeg gav 2400 SEK for et 20.000 km service , broen koster 120 t/r hvis man
har brobizz

mvh Per

Fra : Henrik Olsen

Dato : 09-07-02 18:17

> Det er dem der ligger Magasingatan 7
>
> Jeg gav 2400 SEK for et 20.000 km service , broen koster 120 t/r hvis man
> har brobizz

Hvad hedder stedet?

Laver de den hurtigt mens du venter (måske tidsbestilling i forvejen)?

Fra : streetteam

Dato : 11-07-02 18:34

Jo, du kan bestille tid

Jeg bestiller altid så de har den kl 9, så henter jeg den ved firetiden.

Får tiden til at gå i malmø

Fra : Søren Dahl

Dato : 10-07-02 21:29

Hej Per

Nu har jeg været inde og læse din anmeldelse - jeg må indrømme at jeg
ikke selv kunne huske, at have læst at den er LUFT kølet :((( - Det er
da ikke så fedt på så stor en maskine. Jeg kan huske min lille
knallert af en TransAlp - den var da vandkølet??? Men min Bandit er
også olie og vandkølet - og det fungere også som det skal, men jeg
blev blot lidt overrasket, jeg troede at "ørken" maksiner skulle være
vandkølet????

God anmeldesle i øvrigt..... glæder mig til at komme ud og køre på
sådan en..

MVH Søren
- Bandit 600

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 11-07-02 03:54

In article <3d2c988c.513765@news.net4you.dk>, Søren Dahl wrote:
> Nu har jeg været inde og læse din anmeldelse - jeg må indrømme at jeg
> ikke selv kunne huske, at have læst at den er LUFT kølet :((( - Det er

Luftkoelet og luftkoelet.. Det er ikke bare en oliekoeler, der er skruet
paa. Som paa en vandkoelet motor er der koelekanaler rundt omkring, bare
med olie i.

Min eneste anke med min R1100RS' koelesystem er at den ikke har en
olietermostat, saa den bliver ikke saa nemt helt varm i koldt vejr
og regn, men R1150GS er vist een af de modeller, der har termostaten.

--
Soren

Fra : Mogens Dammand

Dato : 12-07-02 23:26

Jeg kan huske min lille knallert af en TransAlp - den var da vandkølet???

Hej søren
Du glemmer hurtigt din trofaste følgesvend, den græder sikkert nu

Det var ellers hurtigt du blev træt af banditten

Mogens
TA

Fra : Søren Dahl

Dato : 16-07-02 21:46

Du kan da også finde ud af, at træde i det *GG*.... Ja - jeg savner
min TransAlp - og den savner sikkert også mig - men jeg tog en
beslutning - og den beslutning må jeg stå ved - men en ting ligger
HELT fast, jeg skal have en all-roader igen, om jeg så skal købe mig
en TransAlp igen eller det bliver en BMW eller en Africa Twin - det må
tiden vise - men jeg vil tro - det enten bliver Twin'en eller BMW'en -
det vil pengene og tiden afgøre...... -

MVH Søren
- Bandit

Fra : Jakob

Dato : 08-07-02 15:17

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> wrote in message
> men spørgsmålet - hvordan mon jeg kommer ud og prøver sådan
> en????
BMW forhandlere giver faktisk prøveturer på deres nye maskiner. Det kræver
blot at du møder op og virker som en seriøs køber, så kan forhandleren
bestille en demo model (hvis han ikke har en stående) som du kan prøve - se
det var der nogle der kunne lærer lidt af

--
jakob