Del en pc-printer med mac'en? #9
Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 07-07-02 21:39

Halløjsa.

Nu har jeg en dejlig laser-printer på min pc, men jeg vil forfærdelig gerne
kunne bruge den fra min Mac.

Mac'en (BW G3) er lige nu kun forbundet via ftp i OS X. Er der en måde hvor
jeg kan få Mac'en til at finde printeren mon?

Problemet består i at printeren jo er til seriel og der eksisterer ikke en
seriel port i mac'en og der findes ikke en mac-driver til printeren hvis man
eksempelvis brugte en seriel/usb adapter. Måske der findes et pc/mac printer
delings program?

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-07-02 21:47

In article <aga8ra$8fj$1@sunsite.dk>,
"Thomas Neumann [6000]" <nospam@neumann.dk> wrote:

> [...]
> eksempelvis brugte en seriel/usb adapter. Måske der findes et pc/mac printer

CUPS?

Fra : wulff

Dato : 08-07-02 06:35

On Sun, 7 Jul 2002 22:39:22 +0200, "Thomas Neumann [6000]"
<nospam@neumann.dk> wrote:

>Nu har jeg en dejlig laser-printer på min pc, men jeg vil forfærdelig gerne
>kunne bruge den fra min Mac.

Hvis du er så heldig (!) at køre NT eller 2000 på din pc, kan du klare
det med Microsoft's Services for Mac:

http://www.microsoft.com/mac/products/win2ksfm/default.asp

Det fungerer fint for mig og min mac

hth,
wulff

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 08-07-02 09:10

Tjaa.. det ser ud til, ud fra dit link, at man skal have win 2000 server.
Det har jeg desværre ikke. Lige nu kører windåsen XP. Jeg overvejer at købe
en printserver så jeg kan smide printeren til ethernet, men det hjælper vel
ikke meget når der ikke findes mac-drivere til min printer.

Kunne selvfølgelig også bare nakkeskyde min pc helt og så få investeret i en
mac printer.

Thomas

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-07-02 20:31

In article <aga8ra$8fj$1@sunsite.dk>, nospam@neumann.dk says...
> [...]
> eksempelvis brugte en seriel/usb adapter. Måske der findes et pc/mac printer

Man kan godt få en dims som konvertere pc-parallel til USB, vist fra en
firma kaldet Belkin. Det er nogle stabel dimser så mon ikke der også findes
en til seriel.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk