|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Maxi Tænding.Trobs. Fra : Rio
 | 
 Dato :  07-07-02 20:21
 | 
 |  | Hej. Jeg kan ikke få tænding på Maxi'en, når man sætter platinerne på,
 hvordan finder man så tændingen, den skal være åben 3-4 før top, gnistgabet
 0.6 og hvordan skal
 man sætte platinerne så de sidder rigtigt, de kan jo sidde og dreje i
 skrugangen, og  kan man så med ohm meter finde
 fejl gennem ledning / tændrør / kondensator, og hvordan ved man om
 kondensatoren er out.  Der er også en side med knallerter, kender en
 adressen på den.?
 Håber en kan hjælpe.
 Rio
 edvina@get2net.dk
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Calle. (11-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  11-07-02 13:57
 | 
 |  | Rio wrote:
 > Hej. Jeg kan ikke få tænding på Maxi'en, når man sætter platinerne på,
 > hvordan finder man så tændingen, den skal være åben 3-4 før top,
 > gnistgabet 0.6 og hvordan skal
 > man sætte platinerne så de sidder rigtigt, de kan jo sidde og dreje i
 > skrugangen, og  kan man så med ohm meter finde
 > fejl gennem ledning / tændrør / kondensator, og hvordan ved man om
 > kondensatoren er out.  Der er også en side med knallerter, kender en
 > adressen på den.?
 > Håber en kan hjælpe.
 > Rio
 > edvina@get2net.dk
 
 Start med at sætte platinerne i, så drejer du med svinghjulet, og finder det
 sted hvor de er mest åbne, da måler du afstanden i åbningen med søgeblade,
 er den ikke de 0,6, så løsner du platinerne lidt, og vipper dem lidt. Når du
 så har de 0,6 til at passe, løsner du de 3 skruer der holder hele skiven med
 platiner/spoler/kondensator. Den kan så drejes indtil, at du har det rigtige
 tændingstidpunkt, Jeg tror, at 3-4 mm er for meget, prøv hellere med 1-1,5mm
 før top. HUSK, at dreje svinghjulet i pilens retning.
 
 --
 Automatik Mekaniker
 Calle
 
 
 
 
 |  |  | 
  Smoothy6 (13-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Smoothy6
 | 
 Dato :  13-07-02 11:06
 | 
 |  | 
 Start med at sætte platinerne i, så drejer du med svinghjulet, og finder
 det
 > sted hvor de er mest åbne, da måler du afstanden i åbningen med søgeblade,
 > er den ikke de 0,6, så løsner du platinerne lidt, og vipper dem lidt. Når
 du
 > så har de 0,6 til at passe, løsner du de 3 skruer der holder hele skiven
 med
 > platiner/spoler/kondensator. Den kan så drejes indtil, at du har det
 rigtige
 > tændingstidpunkt, Jeg tror, at 3-4 mm er for meget, prøv hellere med
 1-1,5mm
 > før top. HUSK, at dreje svinghjulet i pilens retning.
 >
 > --
 > Automatik Mekaniker
 >             Calle
 >
 >
 
 Hvordan ser man om den er  1-1,5mm før top??
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Calle. (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  14-07-02 13:12
 | 
 |  | Smoothy6 wrote:
 >  Start med at sætte platinerne i, så drejer du med svinghjulet, og
 > finder det
 >> sted hvor de er mest åbne, da måler du afstanden i åbningen med
 >> søgeblade, er den ikke de 0,6, så løsner du platinerne lidt, og
 >> vipper dem lidt. Når
 > du
 >> så har de 0,6 til at passe, løsner du de 3 skruer der holder hele
 >> skiven
 > med
 >> platiner/spoler/kondensator. Den kan så drejes indtil, at du har det
 > rigtige
 >> tændingstidpunkt, Jeg tror, at 3-4 mm er for meget, prøv hellere med
 > 1-1,5mm
 >> før top. HUSK, at dreje svinghjulet i pilens retning.
 >>
 >> --
 >> Automatik Mekaniker
 >>             Calle
 >>
 >>
 >
 > Hvordan ser man om den er  1-1,5mm før top??
 
 piller tændrøret ud, og måler hvor stemplet er helt oppe, og bagefter lægger
 man de 1-1,5mm til. og så skal platinerne begynde at åbne der.
 --
 Automatik Mekaniker
 Calle
 
 
 
 
 |  |  | 
    Smoothy6 (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Smoothy6
 | 
 Dato :  14-07-02 21:07
 | 
 |  | 
 > > Hvordan ser man om den er  1-1,5mm før top??
 >
 > piller tændrøret ud, og måler hvor stemplet er helt oppe, og bagefter
 lægger
 > man de 1-1,5mm til. og så skal platinerne begynde at åbne der.
 > --
 > Automatik Mekaniker
 >             Calle
 
 
 Tak for det :)
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |