Maxi Tænding.Trobs.
Fra : Rio

Dato : 07-07-02 20:21

Hej. Jeg kan ikke få tænding på Maxi'en, når man sætter platinerne på,
hvordan finder man så tændingen, den skal være åben 3-4 før top, gnistgabet
0.6 og hvordan skal
man sætte platinerne så de sidder rigtigt, de kan jo sidde og dreje i
skrugangen, og kan man så med ohm meter finde
fejl gennem ledning / tændrør / kondensator, og hvordan ved man om
kondensatoren er out. Der er også en side med knallerter, kender en
adressen på den.?
Håber en kan hjælpe.
Rio
edvina@get2net.dk

Fra : Calle.

Dato : 11-07-02 13:57

Rio wrote:
> [...]
> fejl gennem ledning / tændrør / kondensator, og hvordan ved man om
> kondensatoren er out. Der er også en side med knallerter, kender en

Start med at sætte platinerne i, så drejer du med svinghjulet, og finder det
sted hvor de er mest åbne, da måler du afstanden i åbningen med søgeblade,
er den ikke de 0,6, så løsner du platinerne lidt, og vipper dem lidt. Når du
så har de 0,6 til at passe, løsner du de 3 skruer der holder hele skiven med
platiner/spoler/kondensator. Den kan så drejes indtil, at du har det rigtige
tændingstidpunkt, Jeg tror, at 3-4 mm er for meget, prøv hellere med 1-1,5mm
før top. HUSK, at dreje svinghjulet i pilens retning.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Smoothy6

Dato : 13-07-02 11:06

> [...]
1-1,5mm
> før top. HUSK, at dreje svinghjulet i pilens retning.

Hvordan ser man om den er 1-1,5mm før top??

Fra : Calle.

Dato : 14-07-02 13:12

Smoothy6 wrote:
> [...]
> rigtige
> 1-1,5mm

> Hvordan ser man om den er 1-1,5mm før top??

piller tændrøret ud, og måler hvor stemplet er helt oppe, og bagefter lægger
man de 1-1,5mm til. og så skal platinerne begynde at åbne der.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Smoothy6

Dato : 14-07-02 21:07

> [...]
lægger
> man de 1-1,5mm til. og så skal platinerne begynde at åbne der.

Tak for det :)