APC Smart UPS problem
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-07-02 20:07

Hejsa i gruppen

Jeg har lige investeret i 2 brugte APC Smart UPS 700. Den ene funker ok, den
anden har et problem. Jeg har fundet ud af at det er batterierne det er galt
med ved at bytte om på dem, mellem de 2 UPS'er.
Problemet er, at så snart jeg forsøger at sætte strøm til dem og begynde at
lade dem, så slår de over på 'Overload'. Hvad jeg kan se ud af diverse
manualer og brugsanvisninger, så burde den kun gøre det hvis der er
overbelastning pga at der er for meget udstyr sluttet til. Men der er intet.
Og da der er en indikator for batteriskift, så synes jeg jo det er lidt
underligt =)
Er det batterierne der skal skiftes eller er der en anden måde at redde dem
på?? Har hørt noget om at hvis genopladelige batterier får en tur i
fryseren, så kan de lidt igen... tror i det er en løsning?

På forhånd tak for hjælpen

/Thomas

Fra : Heini Guttesen

Dato : 07-07-02 20:16

> [...]
> redde dem på?? Har hørt noget om at hvis genopladelige batterier får
> en tur i fryseren, så kan de lidt igen... tror i det er en løsning?

Batterier er en sliddel på en UPS akkurat som dæk er på en bil...
Man siger generelt at batterierne skal siftes hver 2. - 3. år.
Så du skal nok have fat i et sæt batterier. Især hvis du allerede hat
konstanteret at begge apperater virker med ok batterier.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-07-02 20:30

> [...]
> Så du skal nok have fat i et sæt batterier. Især hvis du allerede hat
> konstanteret at begge apperater virker med ok batterier.

OK.. ved du så også hvor de er til at få fat i? Har søgt en del, men er ikke
faldet over dem endnu.

/Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-07-02 22:12

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> wrote in message

> OK.. ved du så også hvor de er til at få fat i? Har søgt en del, men er
ikke
> faldet over dem endnu.

Hvis du ikke vil have flået den halve arm af ville jeg gå efter uorginale.
Hop ned til den lokale hobby/marine biks - der kan med garenti finde dem
billigt (jeg *mener* replacement kit ligger omkring de 1500 for en SmartUPS
1000)

/Dennis

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-07-02 22:35

> [...]
> Hop ned til den lokale hobby/marine biks - der kan med garenti finde dem
> billigt (jeg *mener* replacement kit ligger omkring de 1500 for en

Nej specielt ikke når jeg lige har set at en helt ny kan fås til 2300...

Jeg leder videre og er stadig modtagelig for input's

/Thomas

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-07-02 23:22

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> wrote:

> Jeg leder videre og er stadig modtagelig for input's

Hvis du vil have originale batterier, finder du ud af hvilke det er her:

http://www.apc.com/support/replacement_battery_program.cfm

Højest sansynligt er det RBC5 du skal bruge, og den koster lidt over 800.- +
moms.

http://www.proconsult.dk/katalog/soeg/?str=RBC5

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-07-02 23:37

> Højest sansynligt er det RBC5 du skal bruge, og den koster lidt over 800.-
+
> moms.
> http://www.proconsult.dk/katalog/soeg/?str=RBC5

Hmm ok. Det er stadig ok i forhold til en ny =)

> P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

Helt fint med mig

/Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 08:44

"Heini Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Batterier er en sliddel på en UPS akkurat som dæk er på en bil...

Det er vel også derfor der er en batteriskift-indikator på UPS'en
Spørgsmålet er så hvorfor den ikke lyser

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 12-07-02 08:56

> Det er vel også derfor der er en batteriskift-indikator på UPS'en
> Spørgsmålet er så hvorfor den ikke lyser

Ja det var egentlig også det jeg ledte lidt efter...

/Thomas