Citat om tro og dåb fra;
http://www.pinsekirkerne.dk/pinsen/omos/default.asp
Dåb og tro på Jesus Kristus hører uløseligt sammen. Jesus bød sine
disciple, at de skulle døbe alle, som kom til tro, når de hørte budskabet om
Guds frelse. Man må altså først have en personlig tro på Kristus, før man
kan lade sig døbe. Derfor praktiserer vi den såkaldte "troendes dåb" i vore
menigheder.
Dåben er en betydningsfuld handling for den troende. Man bekender for
alle mennesker, at man nu tror på Jesus som sin personlige frelser. Samtidig
markerer dåben afslutningen på det liv, man levede, før man blev frelst og
begyndelsen på et nyt. Man siger farvel til livet i synd og forpligter sig
til at leve et nyt liv for Jesus Kristus. Der er altså tale om en dåb til
Kristus. En af Bibelens forfattere, Paulus, udtrykker dette således: "Det er
ikke længere mig, der lever men Kristus lever i mig". I Bibelen kaldes dåben
derfor en begravelse. Heraf følger at dåben må ske ved fuldstændig
neddyrkelse, sådan som også de første kristne gjorde det.
Når man døbes til Kristus, døbes man også til hans menighed, som i
Bibelen kaldes Jesu legeme. Ved dåben bliver man tilsluttet den lokale
menighed, ligesom de første kristne blev det.
Citat slut;
Man praktisere "troens dåb" i Pinsekirkerne som skrevet i citatet og så
Godtager man på ligefod med "troens dåb" andre dåbsformer i Økumenisk
fældesskab,
Hvori ligger så troen på "troens dåb" Og hvordan kan Pinsevækkelsen med
denne tro på "troens dåb" som den sande evangelisk dåbshandling fra Gud , Gå
i samarbejde med andre kirker der ikke har eller holder den samme evangelisk
dåbshandling??
Ef 4 v 5 én Herre, én tro, én dåb;
Jeg kalder det for evangelisk hykleri, at tro på ét og sige noget andet i
fællesskabets navn, til andre kirker med andre dåbsformer!
Erik L
Vi driver jo ikke som alle de andre handel med Guds ord, men taler
renfærdigt på Guds vegne, for Guds ansigt i Kristus.