opfølgning til "*SUK"
Fra : stall.dk - thomas sc~

Dato : 07-07-02 19:42

Læs http://www.steinberg.net/the_magic_of_sx/index.phtml?sid=07032209

Gad vide om Emagic og ikke mindst Apple får et meget dårligt ry nu? Jeg
håber sku at Apple og Emagic får en ordentlig én over nakken med et nummer
de har lavet. Det samme ville gælde hvis MS købte Emagic, og stoppede
produktionen af Apple kompatibel software. Det er mig en gåde at man skal
være afhængig af OS/HW, hvis brugeren selv ønsker at vælge. Hvem siger at
man ønsker at bruge Apple SW/HW eller MS SW? Det burde være op til den
enkelte.

Det hele drejer sig vel i bund og grund om penge. Penge er djævlens' værk.

/Thomas Schreiber

Fra : Jesper

Dato : 07-07-02 21:24

stall.dk - thomas schreiber <NOSPAMts@c.dk> wrote:

> [...]
> enkelte.
>
> Det hele drejer sig vel i bund og grund om penge. Penge er djævlens' værk.

Jamen de er så flinke hos Steinberg der lave Cubase, de stakkels
windåsebrugere kan crossgrade billigt!

Apple kæmper ikke helt overraskende for Mac og Apple, ikke for Windows
og PC.

Du har to valgmuligheder: Bliv på Windows, crossgrade og nyd den flotte
blå fejlskærm (Apple /må/ altså lave en "blå fejlskærm" screensaver til
OS X, hvordan kan man da leve uden? ) og de små sjove virusser. eller
du kan komme over på Mac igen og nyde MacOS X 10.2(Jaguar) lækkerierne
der er lige på trapperne og fortsætte med at bruge Logic i et virusfrit
miljø*.

*Der findes endnu ingen virusser til OS X.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-07-02 21:54

spam@supressor.invalid (Jesper) writes:

> *Der findes endnu ingen virusser til OS X.

Det eneste en virus kræver, er et system som tillader at tage data og
udføre det som kode.

Grunden til at Microsoft virusser er så effektive, er en kombination
af at Microsoft ikke har tænkt sig om med deres scriptsprog, og at der
er millioner af næsten ens maskiner derude.

Dette opfylder OS X ikke endnu.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-07-02 09:00

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Jamen de er så flinke hos Steinberg der lave Cubase, de stakkels
> windåsebrugere kan crossgrade billigt!

Det er mit indtryk, at Logic er det program, der nævnes først i vore
dage - mod før Cubase - når man spørger om, hvad man skal anskaffe
(uanset platform). Hvis jeg nu bliver overbevist om, at jeg skal skifte
til Logic, kunne det være fint, hvis der også blev mulighed for at
"crossgrade" den anden vej. (Tak for, at jeg lige her og nu har lært
dette nye udtryk. Håber jeg har forstået det rigtigt).

Vh.

Ove Steen Smidt

Fra : stall.dk - thomas sc~

Dato : 08-07-02 19:16

Du snakker vist hvad du har forstand til. Win2K/XP kører mindst lige så
godt som OS X(hvis ikke bedre) Jeg kan høre du bruger windows en del - der
findes ikke BSOD på Win2k og XP. Til gengæld er det rart at windows ikke har
"bombefejl" og "the application quit unexpected blabla" som OS 9.x og OS X
har.

Desuden har jeg haft PC siden 97, og ALDRIG haft en virus på min maskine.
Jeg har heller aldrig haft indbrud i min lejlighed, men det skyldes nok jeg
låser døren om natten, og ikke åbner mine vinduer når jeg ikke er hjemme med
ordene "KOM OG TA' MIG" bøjet i neon over vindueskarmene.

Jeg kommer ikke over på apple siden igen. Har lige købt en PC med følg
specs:

Chaintech bundkort med USB 2.0 (er hurtigere end firewire !!!)
2.2 Ghz P4 CPU (kører 533mhz bus hastighed)
1GB DDR ram (kører 533mhz bus hastighed)
3x80GB HD ultra ATA 133 / 7200rpm / 2mb cahce / 8ms
32mb Matrox Dual head grafikkort
40X Cdrom brænder

Den maskine kommer apple nok ikke i nærheden af lige foreløblig... måske kan
de lavet noget tilsvarende hvis jeg vil sælge mine indre organer eller tage
lån i huset! Jeg gav 14K den maskine. Den har win2k og XP, og den kører
bedre end noget jeg har prøvet før. Jeg er en glad wintel bruger, og den der
"Megahertz myth" som apple render rundt og annoncerer med, kan de tage og
stikke op hvor solen ikke skinner. Noget skal man vel finde på når man
er ved at tabe kapløbet. Taberne har altid en dårlig undskyldning! LOL

mvh
Thomas Schreiber

Fra : Jesper

Dato : 08-07-02 19:46

> [...]

> "bombefejl" og "the application quit unexpected blabla" som OS 9.x og OS X

Jeg programmer kan bombe i alle systemer uden undtagelse, men i OSX
trækker de ikke systemet med ned som de gør i OS 9.

BSOD findes i høj grad i Win 2000/XP

> [...]
> låser døren om natten, og ikke åbner mine vinduer når jeg ikke er hjemme med
> ordene "KOM OG TA' MIG" bøjet i neon over vindueskarmene.

Ja, sommetider er lykken bedre end forstanden.

> Jeg kommer ikke over på apple siden igen. Har lige købt en PC med følg
> specs:
>
> Chaintech bundkort med USB 2.0 (er hurtigere end firewire !!!)

På papiret er den hurtigere, 480Mbit vs 400 Mbit, problemet er bare at
hvis der kører USB 1.1 og USB 2.0 trafik samtidigt synker
overførselshastigheden. Og så er der strømforsyning i Firewire, det
betyder at externe enheder kan drives af strøm fra 'puteren og kameraet
kan genoplades mens det afpostes.

> [...]
> stikke op hvor solen ikke skinner. Noget skal man vel finde på når man
> er ved at tabe kapløbet. Taberne har altid en dårlig undskyldning! LOL

Ja, de har 2 "dårlige" undskyldninger: TCO og ROI, her vinder Mac hands
down hvergang!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-02 20:08

On Mon, 8 Jul 2002 20:16:16 +0200,
stall.dk - thomas schreiber <NOSPAMts@c.dk> wrote:

> Chaintech bundkort med USB 2.0 (er hurtigere end firewire !!!)

ikke effektivt

> 2.2 Ghz P4 CPU (kører 533mhz bus hastighed)
> 1GB DDR ram (kører 533mhz bus hastighed)

'Jeg går ud fra at du mener 266 DDR ram, de kører ikke 533MHz, men kun
133MHz, hvilket effektivt pga. DDR betyder 266MHz

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-07-02 20:11

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> ikke effektivt

> 'Jeg går ud fra at du mener 266 DDR ram, de kører ikke 533MHz, men kun
> 133MHz, hvilket effektivt pga. DDR betyder 266MHz

Så må du også lige forklare hvor de 533MHz kommer ind i billedet
henne.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-02 22:59

On 08 Jul 2002 21:11:04 +0200,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Så må du også lige forklare hvor de 533MHz kommer ind i billedet
> henne.

Thomas går vel ud fra at ram'en er på 266MHz jvf navnet, og at den pga.
DDR derfor reelt kører 2*266=533. Rent faktisk kører 266 DDR kun 133MHz.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-07-02 20:27

On 8.7.2002 20:16, in article agcktl$j8b$1@sunsite.dk, "stall.dk - thomas
> [...]

> stikke op hvor solen ikke skinner. Noget skal man vel finde på når man
> er ved at tabe kapløbet. Taberne har altid en dårlig undskyldning! LOL

Another one for min dk.edb.mac killfile

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-07-02 21:37

"stall.dk - thomas schreiber" <NOSPAMts@c.dk> writes:

> "bombefejl" og "the application quit unexpected blabla" som OS 9.x og OS X
> har.

Sidstnævne er en "General Protection Fault". Dem har jeg da set under
Windows, selvom det måske hedder noget andet i de nyeste udgaver.

> lån i huset! Jeg gav 14K den maskine. Den har win2k og XP, og den kører
> bedre end noget jeg har prøvet før. Jeg er en glad wintel bruger, og den der

Og hvad bruger du den så til?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-07-02 23:14

> [...]

> godt som OS X(hvis ikke bedre) Jeg kan høre du bruger windows en del - der

Jo da. Det har den. De fleste har den bare slået fra så de i stedet får
en spontan reboot. Jeg har set en hel del af disse både i W2k og lidt
færre i XP.

> Til gengæld er det rart at windows ikke har
> "bombefejl" og "the application quit unexpected blabla" som OS 9.x og OS X
> har.

Nå. Disse er langt bedre end at et program kan trække hele maskinen ned.
MS har altså ikke process og privilegie seperation, uanset hvad de
kalder det.

> [...]
> låser døren om natten, og ikke åbner mine vinduer når jeg ikke er hjemme med
> ordene "KOM OG TA' MIG" bøjet i neon over vindueskarmene.

Jeg har set nogle få.

> [...]
> 2.2 Ghz P4 CPU (kører 533mhz bus hastighed)
> 1GB DDR ram (kører 533mhz bus hastighed)
> 3x80GB HD ultra ATA 133 / 7200rpm / 2mb cahce / 8ms

De 533MHz er de sædvanlige PC svindeltal. Eller kan du flytte 4 * 533 =
2132 Mbyte/sec fra ram til din CPU ? Dette er FSB hastighed * 32 bit
bus.

USB 2 er endnu kun teoretisk hurtigere en firewire. Husk på at et
56kbit/s modem kun er 9600 eller 14400 baud. Det er en uprøvet teknologi.

> [...]
> stikke op hvor solen ikke skinner. Noget skal man vel finde på når man
> er ved at tabe kapløbet. Taberne har altid en dårlig undskyldning! LOL

2 * 1GHz G4 skulle være i samme hastighedsorden til mange ting, undtagen
rene single-CPU opgaver. Og hurtigere til andre.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-07-02 05:28

Hej Thomas

"stall.dk - thomas schreiber" wrote:

> [...]
> låser døren om natten, og ikke åbner mine vinduer når jeg ikke er hjemme med
> ordene "KOM OG TA' MIG" bøjet i neon over vindueskarmene.

- Og jeg kender folk, der har haft PC'er i mere end 10 år, og som er særdeles
trætte af, at de intet kan, når det kommer til stykket. - Så er det et
bundkort, der står af, - så grafikkortet, - så brænder de et par diske i ny og
næ, så kan systemet ikke finde hverken det ene eller andet drev osv..... Jeg
tror nok, at Apples maskiner er lidt bedre afprøvede end de 'hjemmebyggede'
monstre, som nogen Wintels har udviklet sig til at være.

> Jeg kommer ikke over på apple siden igen.

Ja, ja.... - lad os nu vente og se.... "Man har et standpunkt, til man ta'r et
nyt!..." (citat J.O.Krag).

> [...]
> 2.2 Ghz P4 CPU (kører 533mhz bus hastighed)
> 1GB DDR ram (kører 533mhz bus hastighed)
> 3x80GB HD ultra ATA 133 / 7200rpm / 2mb cahce / 8ms

De specs er såmænd ganske rimelige.... Bortset fra, at jeg undrer mig lidt over
dit valg af harddiske... 2mb buffercache er ikke meget på en ATA133 disk. På de
Barracuda'er, jeg har i den ene af mine G3'er er der 8mb cache på en
UltraATA100 disk....

- Jeg håber for dig, at du har monteret nogle ret så store køleprofiler, -
ellers får du meget hurtig meget store problemer. P4'eren er berygtet for sine
evner til at brænde af på de mest sindssyge tidspunkter...

> [...]
> lån i huset! Jeg gav 14K den maskine. Den har win2k og XP, og den kører

- Det behøver de heller ikke. - De har allerede en maskine, der er mere en
dobbelt så hurtig i deres nyeste G4/1000MP... (ja, ja, jeg véd godt, hvilke
erfaringer, du har med MP...).

> [...]
> ikke skinner. Noget skal man vel finde på når man er ved at tabe
> kapløbet. Taberne har altid en dårlig undskyldning! LOL

Det er dog lidt tankevækkende, at en Wintel skal op over 2.2ghz for at kunne
hamle op med en 1000mhz G4. Det er faktisk ikke så længe siden, den P4 blev
matchet op mod en 1ghz G4. Hvis du måler effektiviteten i gigaplop, så er
Mac'en endda væsentlig hurtigere og måler du i mlps, så var de stort set
identiske. - Test-Mac'en var vel at mærke ikke en Dual G4 men en ganske alm.
Single-G4.

Du må også lige tænke på en ting mere, når du tager dit brug med i betragtning.
Lyd er ikke just det, der kræver den store effekt. - Under alle omstændigheder
kan du ikke optage hurtigere end musikken spiller. Dér hvor dine 2.2ghz kommer
lidt til sin ret er ved redigering og konvertering. Men selv her vil du ikke
kunne mærke den nævneværdige forskel på en 1ghz og en 2.2ghz i ydelsen.

Så bemærker jeg også, du nævner en 40x CD-R. Jeg går ud fra, det er en RW, -
alt andet ville da være helt hen i vejret. Har du prøvet at brænde prof musik
indspilninger med 40x hastighed? - Hvis du har det, så vil du også bemærke ved
en sammenligning med en original CD, at der er stor forskel i kvaliteten på
original og kopi.

- Og så er der lige problemet med selve medierne til brænding. Endnu er det
ikke lykkedes for selv hverken Kodak, Maxell, Verbatim eller TDK at få selv
deres 24x certifications til at virke ret stabilt. Der er for mange nittere
imellem. - Og de allernyeste 32x-certified er en ren katastrofe! - Mere end 50%
fejlbrænding er just ikke særlig egnet til at bevise noget som helst. - Så det
er altså ikke helt uden grund, at de proffesionelle 'brænderier' kun arbejder
med 2x og 4x, når det gælder musikbrænding.

Bruger du nu dit nye 'monster' til andet end musik, - fx. grafik og video, så
vil du igen finde ud af, at selv her er en 1ghz hurtigere end din 2.2ghz. Tager
du MP modellen og fx. åbner en 60gb grafikfil med Photoshop 7 på begge maskiner
sat til nogenlunde samme sæt indstillinger, så vil Mac'en være meget hurtigere.
Og ved videorendering, så er det så meget endda, at det måles i minutter og
timer og ikke i sekunder og minutter. Det er ikke helt uden grund, at flere og
flere prof videofolk går over til Mac.

Nå, men vi kan jo også tage en 32-spors MIDI fil, der skal redigeres, mixes og
konverteres til noget alm. brugbart. Hvis vi nu 'leger' med tanken, - at du har
en Yamaha mixer model 01, som du formentlig kender. Sæt den til din PC,
installer den tilhørende software. Prøv så at konfigurere mixeren fra softwaren
og ikke fra selve mixerpulten. Du vil meget hurtig indrømme, at det er noget af
en ørkenvandring i tid og besvær. - ALT skal du simpelthen indtaste manuelt.
Tager du den samme til Mac, vil du se, at du kan indtaste de væsentligste
hovedparametre, og så vil mixer+Mac selv generere resten! - Brugervenlighed +
faciliteter i Macudgaven til bl.a. 01-mixeren er helt suveræne, - og så er det
endda kun lavet som en nødløsning, - det var slet ikke meningen, der
overhovedet skulle komme software til den serie mixerpulte til Mac.

- Og forresten... så skulle du lige prøve en gang remix + overdub på din PC af
en 32-spros fulltrack indspilning. - Det tror jeg næppe, den kan klare!

Men uanset, om det er Mac eller Wintel, så gælder det om at være tilfreds med
det, man har købt, og at det opfylder netop de krav, man har brug for.

Jeg véd godt, du ikke fik ret meget hjælp her i gruppen, - og hvorfor er mig
stadig en gåde, da der er en del musikfolk her. Men du var også ret uheldig med
dit valg af udstyr. Det håber jeg også, du kan se bare en lille smule nu her
bagefter. - Og så ville det nok have været bedre - og ikke mindst billigere for
dig, - hvis du havde kommet og spurgt lidt, _før_ du købte. Havde du det, så
ville jeg i det mindste have frarådet dig den kombination, du havde valgt - og
istedet foreslået dig netop en Emagic løsning. Så tror jeg faktisk, du ville
have været endda meget godt tilfreds.

Jeg synes også, du fik en temmelig dårlig behandling fra Aage Jensens side, når
de vidste på forhånd, at du ville få problemer. - De vidste nemlig udmærket, at
den kombination ikke ville køre! - men de er - efter min mening og erfaring -
på det nærmeste kun ude på at skovle så mange penge ind til forretningen som
muligt, og deres hjælp ligger på et meget lille sted. Det er ikke bare min
erfaring, men adskillige andres også.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-07-02 01:32

> [...]
> Du har to valgmuligheder: Bliv på Windows, crossgrade og nyd den flotte
> blå fejlskærm (Apple /må/ altså lave en "blå fejlskærm" screensaver til

Lev med den her:
<http://home3.inet.tele.dk/gizmo/blue_screen.jpg>

/Preben

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-07-02 19:26

In article <1ffr5o0.1c8u93n1dxhhnN%gizmo@os.dk>, =?ISO-8859-1?Q?
Preben_B=F8dker_Nielsen?= (gizmo@os.dk) wrote:
> Lev med den her:
> <http://home3.inet.tele.dk/gizmo/blue_screen.jpg>

Nårh det kunne man vel nok.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-07-02 19:44

In article <MPG.17a7be1dc23eb5f49896f7@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nårh det kunne man vel nok.

jeg har luret på den før - tror I at den kan købes (hvis den kan, så er
det sikkert et eller andet halvnørdet sted)?
(uhh, det var OT)

Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 20:37

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> jeg har luret på den før - tror I at den kan købes (hvis den kan, så er
> det sikkert et eller andet halvnørdet sted)?
> (uhh, det var OT)

Ikke nok endnu, men det skal du nok lære.

Her er et godt sted at lede efter skæve vinkler: http://thinkgeek.com/
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-07-02 21:08

In article <kklm82nsm9.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Her er et godt sted at lede efter skæve vinkler: http://thinkgeek.com/

øv, jeg har for syg en humor og for tom en pengepung til at måtte vide
om sådanne steder...

--
Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 21:26

> øv, jeg har for syg en humor og for tom en pengepung til at måtte vide
> om sådanne steder...

Eventuelt kan du få lavet specialtryk med AAU's logo i hjoernet, og få
instituttet til at betale.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 23-07-02 23:24

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Eventuelt kan du få lavet specialtryk med AAU's logo i hjoernet, og få
> instituttet til at betale.

AU!

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 00:17

Ok, det logo der ligger på http://www.aau.dk/

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 24-07-02 08:24

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ok, det logo der ligger på http://www.aau.dk/

Det domæne eksisterer kun af hensyn til gammelmodige mennesker.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 09:23

> Det domæne eksisterer kun af hensyn til gammelmodige mennesker.

Du mener dem der staver Aarhus med Å istedet for Aa?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 24-07-02 10:09

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du mener dem der staver Aarhus med Å istedet for Aa?

Nej, dem der ikke har opdaget, at vi har skiftet domænenavn, så
Ålborgenserne med tiden kan få holde op med at være et
universitetscenter.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 10:15

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Nej, dem der ikke har opdaget, at vi har skiftet domænenavn, så
> Ålborgenserne med tiden kan få holde op med at være et
> universitetscenter.

Dvs at til den tid kommer www.aau.dk til at give ÅUC's hjemmeside?

Uha. Det skal nok blive sjovt når X forskere skal hitte ud af at
deres aau adresse ikke virker og at Y forskere skal skifte fra auc til
aau. Er du sikker på det er en god ide.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-07-02 20:46

In article <karotte-8D01AB.20433923072002@nntp01.dk.telia.net>, Lone
Koefoed (karotte@mac.com) wrote:
> jeg har luret på den før - tror I at den kan købes (hvis den kan, så er
> det sikkert et eller andet halvnørdet sted)?
> (uhh, det var OT)

Den? Det kalder man da ikke mennesker.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-07-02 21:05

In article <MPG.17a7d0e569ebbc349896fa@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Den? Det kalder man da ikke mennesker.

nej, men barme

Fra : Jan Jonasen

Dato : 24-07-02 18:34

In article <karotte-EE4626.22052423072002@nntp01.dk.telia.net>, Lone
Koefoed (karotte@mac.com) wrote:
> nej, men barme

høhø

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-07-02 22:53

> [...]

> være afhængig af OS/HW, hvis brugeren selv ønsker at vælge. Hvem siger at
> man ønsker at bruge Apple SW/HW eller MS SW? Det burde være op til den

Ja jeg tror ikke man får nye Mac brugere ud af Emagic PC brugere på den
måde.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-07-02 09:04

On 7.7.2002 23:52, in article 1fez5r4.ewj8kt1mwx54wN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Ja jeg tror ikke man får nye Mac brugere ud af Emagic PC brugere på den
> måde.

Selvfølgelig gør de da det, da Logic er bedre end Cubase! (Misforstå mig
ikke, jeg har været Cubase fan i mange år, men allerede tilbage i 1995 gik
min producer-lærer over til Logic, fordi der var for mange fejl i Cubase, og
'de ikke lyttede til deres brugere'. Og han var beta-tester på Cubase. Den
anden lærer brugte Logic - han var også producer). Og for at komme nogen i
forkøbet, er det jo i sidste ende sikkert smag og behag, men da jeg endelig
(fornylig) overgav mig til Logic, fryder det mig at det er blevet Mac only.
Var jeg pc Logic fan, ville jeg selvfølgelig ærgre mig gul og grøn. Men det
er jeg ikke, og hvorfor skal de ikke engang imellem ærgre sig, de andre på
den anden side? Jeg synes, Apple gør det rigtige, og at de har lov til at
konkurrere. Det sker sikkert fordi deres aftale med Microsoft er udløbet her
omkring 1. juli.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-07-02 11:48

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Var jeg pc Logic fan, ville jeg selvfølgelig ærgre mig gul og grøn

Men havde du banket 20K kroner ud på et stykke med Mac hardware for at
forblive Logic fan?

Det er den manøvre vi skal se virke eller ikke fremover. Omvendt er Jeg
sikker på at kommende Logic fans ingen problemer har med at købe den
tilhørende hardware.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : thomas tomcat

Dato : 08-07-02 12:04

in article 1ff05zb.b3z3f5k2rdxcN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 08/07/02 12:47:

> Omvendt er Jeg
> sikker på, at kommende Logic fans ingen problemer har med at købe den
> tilhørende hardware.

Øh. Mener du "at der stadig vil være Mac-maskiner for dem (os) at købe" ?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-07-02 13:08

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1ff05zb.b3z3f5k2rdxcN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at

> Øh. Mener du "at der stadig vil være Mac-maskiner for dem (os) at købe" ?

Jeg er helt sikker på at jeg forstår hvad du ikke forstår, men ja!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : thomas tomcat

Dato : 08-07-02 15:06

in article 1ff09fg.1g2aup9stouiaN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 08/07/02 14:08:

> Jeg er helt sikker på at jeg forstår hvad du ikke forstår, men ja!

Nåm det var bare fordi.. noglegange, når folk siger eller skriver noget, der
mere eller mindre 'skævt' ifht emnet (lige foregående var der jo ikke blevet
snakket om risiko for at Apple-maskiner skulle uddø), kan man blive i tvivl
"om jeg nu har forstået det rigtigt, for det er nok noget mere indviklet".

Men det var det ikke. Godt-nok.