/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
GTA3 og grafik problemer (hastighed)
Fra : Thomas G


Dato : 07-07-02 17:28

Hejsa

Jeg ville gerne spille i 1024*768 og 32 bit farver men desværre er jeg nød
til at nøjes med 640*480 og 32 bit, men selv her hakker det ind i mellem og
jeg har derfor prøvet med 16 i stedet. Det hjalp lidt, men alligevel ikke
nok.

I første bydel er der ikke nær så meget der skal "tegnes" så her går det ok
(også i 32 bit) men i anden bydel er hakkeriet blevet værre, og jeg får
hovedpine og bliver skidt tilpas efter en times tid .... og så sjovt er det
alligevel heller ikke

Er der nogen der sidder med en AMD duron 750 Mhz og et grafikort der køret
det ok ? (jeg har et Radeon 7200 32MB DDR)

Årsagen til mit spg er selvfølgelig om det ville kunne betale sig at købe et
nyt grafikkort (til en 1500 kr eller lign ... f.eks. 8500 LE eller noget i
den stil). Hvis ikke, vil jeg hellere vente og opgradere både MB, CPU og
grafikkort..

mvh Thomas G



 
 
Lars Stokholm (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 07-07-02 17:58

In dk.spil.computer, Thomas G wrote:

>Jeg ville gerne spille i 1024*768 og 32 bit farver men desværre er jeg nød
>til at nøjes med 640*480 og 32 bit, men selv her hakker det ind i mellem og
>jeg har derfor prøvet med 16 i stedet. Det hjalp lidt, men alligevel ikke
>nok.
>
>I første bydel er der ikke nær så meget der skal "tegnes" så her går det ok
>(også i 32 bit) men i anden bydel er hakkeriet blevet værre, og jeg får
>hovedpine og bliver skidt tilpas efter en times tid .... og så sjovt er det
>alligevel heller ikke
>
>Er der nogen der sidder med en AMD duron 750 Mhz og et grafikort der køret
>det ok ? (jeg har et Radeon 7200 32MB DDR)

Jeg har AMD Athlon 1700+ m. GeForce2 Ti 64MB og oplever samme
problemer. Jeg er "nødt" til at køre i 800 x 600 x 16 for at det ikke
skal hakke, selvom jeg egentlig havde forventet mere. Det kører så
også fint i første "bane", men så snart jeg krydser broen til anden,
så hakker det helt vildt - selv i 640 x 480 x 16.

Ja, jeg har slået "trails" fra under indstillinger, og jeg har også
prøvet at rodde med de andre indstillinger, men intet vil virke. Jeg
tror ikke at GTA kan lide mit system - om det er softwaren eller
hardwaren ved jeg ikke.

>Årsagen til mit spg er selvfølgelig om det ville kunne betale sig at købe et
>nyt grafikkort (til en 1500 kr eller lign ... f.eks. 8500 LE eller noget i
>den stil). Hvis ikke, vil jeg hellere vente og opgradere både MB, CPU og
>grafikkort..

Jeg ville ikke satse for meget på en opgradering. Det skulle lige være
at GTA 3 har et problemer med noget af dit hardware. Én ting er så
godt som sikker, det er ikke dit system der er noget galt med, men
spillet selv.

--
Lars Stokholm

DWM (07-07-2002)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 07-07-02 20:15

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:gcsgiusf9te7ai0r060g999u5cqp4vmcrq@4ax.com...
> Jeg har AMD Athlon 1700+ m. GeForce2 Ti 64MB og oplever samme
> problemer. Jeg er "nødt" til at køre i 800 x 600 x 16 for at det ikke
> skal hakke, selvom jeg egentlig havde forventet mere. Det kører så
> også fint i første "bane", men så snart jeg krydser broen til anden,
> så hakker det helt vildt - selv i 640 x 480 x 16.

Det hakkede lidt til tider på mit system men ikke noget
der generede mig voldsomt. Jeg vil forøvrigt gætte mig
til at I bruger XP ligesom mig.
Mit system var P3 800E, 512mb ram og Geforce 2 GTS Deluxe
og det blev kørt i 800x600 uden trails.
Senere har jeg så skifte system så der er nul hakken ovenhovedet
længere selv med trails på og i 1200x1184 eller hvad hulen den
opløsning nu er.

> Ja, jeg har slået "trails" fra under indstillinger, og jeg har også
> prøvet at rodde med de andre indstillinger, men intet vil virke. Jeg
> tror ikke at GTA kan lide mit system - om det er softwaren eller
> hardwaren ved jeg ikke.

Jeg vil nærmere sige at GTA3 ikke kan lide XP.
Jeg kender ihvertfald en person som køre det i 800x600
i win98se på P2 400, 128mb ram og Geforce 2 MX 400 næsten uden
hakken. Må dog tilstå at det ikke er de voldsomme FPS :)

> Jeg ville ikke satse for meget på en opgradering. Det skulle lige være
> at GTA 3 har et problemer med noget af dit hardware. Én ting er så
> godt som sikker, det er ikke dit system der er noget galt med, men
> spillet selv.

Udviklerne siger at det er XP der er problemet og ikke deres spil
så jeg tror ikke vi ser nogle patches som skulle rette på noget mht
til det punkt.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp




Thomas G (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 07-07-02 21:18

> der generede mig voldsomt. Jeg vil forøvrigt gætte mig
> til at I bruger XP ligesom mig.

Jeg bruger Win ME

mvh Thomas G



Lars Stokholm (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 07-07-02 21:41

In dk.spil.computer, DWM wrote:

>Jeg vil forøvrigt gætte mig til at I bruger XP ligesom mig.

Korrekt for mit vedkommende.

>Jeg vil nærmere sige at GTA3 ikke kan lide XP.

XP kom før GTA 3, det burde udviklerne have tænkt på.

>Udviklerne siger at det er XP der er problemet og ikke deres spil

Ja, det er også nemt at sige. Jeg er dog ganske sikker på at de
sagtens kunne have lavet et work-arround for at få skidtet til at køre
under XP også.

>så jeg tror ikke vi ser nogle patches som skulle rette på noget mht
>til det punkt.

Sikkert ikke nej, men det synes jeg er utilgiveligt.

--
Lars Stokholm

DWM (08-07-2002)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 08-07-02 05:30

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1j9hiu4q9ajuk6obn5h438o1fgoamcrpdu@4ax.com...
> Ja, det er også nemt at sige. Jeg er dog ganske sikker på at de
> sagtens kunne have lavet et work-arround for at få skidtet til at køre
> under XP også.

Tja....det er jo ikke sikkert at de kan finde ud af det :)

> >så jeg tror ikke vi ser nogle patches som skulle rette på noget mht
> >til det punkt.
>
> Sikkert ikke nej, men det synes jeg er utilgiveligt.

Fuldstændig enig.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp


Lars Stokholm (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 08-07-02 08:40

In dk.spil.computer, DWM wrote:

>> Ja, det er også nemt at sige. Jeg er dog ganske sikker på at de
>> sagtens kunne have lavet et work-arround for at få skidtet til at køre
>> under XP også.
>
>Tja....det er jo ikke sikkert at de kan finde ud af det :)

Det skal så lige være det der er tale om :)

--
Lars Stokholm

// Overby (08-07-2002)
Kommentar
Fra : // Overby


Dato : 08-07-02 07:17

> Jeg har AMD Athlon 1700+ m. GeForce2 Ti 64MB og oplever samme
> problemer. Jeg er "nødt" til at køre i 800 x 600 x 16 for at det ikke
> skal hakke, selvom jeg egentlig havde forventet mere. Det kører så
> også fint i første "bane", men så snart jeg krydser broen til anden,
> så hakker det helt vildt - selv i 640 x 480 x 16.

Min P4 1.6@2.0, 512 DDR, Geforce3 Ti200 64 DDR kører det perfekt og uden
hakken i 1280*1024 og jeg bruger også XP - Så det burde da ikke være din
hardware der er skyld i hakkeriet.

Daniel



Pipeline (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Pipeline


Dato : 07-07-02 18:07

Prøv at hente 3D-Analyze v1.3 fra http://www.tommti-systems.de/. Det hjalp
mig meget med samme problem.
Når du har installeret det, bruger du dette program til at starte GTA med:
Find din gta3.exe fil, sæt flueben i "force SW TnL" og tryk så "RUN".

--
Hilsen/Regards
Pipeline

"I will always wear black.
At least untill they invent a darker color"



Lars Stokholm (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 07-07-02 18:14

In dk.spil.computer, Pipeline wrote:

>Prøv at hente 3D-Analyze v1.3 fra http://www.tommti-systems.de/. Det hjalp
>mig meget med samme problem.
>Når du har installeret det, bruger du dette program til at starte GTA med:
>Find din gta3.exe fil, sæt flueben i "force SW TnL" og tryk så "RUN".

Har du et link til en side der beskriver problemet? Hvis ikke du selv
kan forklare det selvfølgeligt :) Jeg er bare nysgerrig.

--
Lars Stokholm

Pipeline (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Pipeline


Dato : 07-07-02 18:27

Jeg kan ikke huske hvor jeg hørte om programmet henne, men det virker fint
hos mig. Før kørte GTA3 af l... i 640X480, nu kører det (næsten) flydende i
800X600.
Jeg har ikke helt styr på hvad programmet egentligt gør, men mon ikke det er
noget med at det aflaster grafikkortet så CPUen gør det meste af arbejdet?

--
Hilsen/Regards
Pipeline



Lars Stokholm (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 07-07-02 19:24

In dk.spil.computer, Pipeline wrote:

>Jeg kan ikke huske hvor jeg hørte om programmet henne, men det virker fint
>hos mig. Før kørte GTA3 af l... i 640X480, nu kører det (næsten) flydende i
>800X600.
>Jeg har ikke helt styr på hvad programmet egentligt gør, men mon ikke det er
>noget med at det aflaster grafikkortet så CPUen gør det meste af arbejdet?

Ok, tak for tippet i hvert fald, jeg prøver det ved næstkommende
lejlighed.

--
Lars Stokholm

Thomas G (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 07-07-02 21:15


"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ey_V8.9838$I52.331469@news010.worldonline.dk...
> Prøv at hente 3D-Analyze v1.3 fra http://www.tommti-systems.de/. Det hjalp
> mig meget med samme problem.
> Når du har installeret det, bruger du dette program til at starte GTA med:
> Find din gta3.exe fil, sæt flueben i "force SW TnL" og tryk så "RUN".
>

Det hjalp desværre ikke på hastigheden tværtimod (måske er min CPU for
langsom til Software mode ?), men ellers tak for hjælpen det kan være
programmet kan bruges til et anden spil en anden dag.

mvh Thomas G





Peder (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 07-07-02 21:56

>Er der nogen der sidder med en AMD duron 750 Mhz og et grafikort der køret
>det ok ? (jeg har et Radeon 7200 32MB DDR)

Jeg spiller det på en AMD Athlon på 750 Mhz med 512MB PC133 ram og et
32 MB Geforce 2 GTS og her køre det fint i 1024*768 i 32 bit farver.
Når det går rigtig stærkt i grafisk krævende områder kan det hakke en
lille smule men ikke noget der genere noget.

-Peder


Steffen (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 07-07-02 23:05

Stortset alle siger det der er markante forbedringer i Direct 9. Ja, altså
kun beta
versionen. Jeg har ikke prøvet det selv, men når de kloge hoveder på
GTA3forums.com siger det, må det vel passe . Hvis I har mod på at hente
beta versionen af den så gå ind på
http://shibby.gtaskins.com/ . Men pas på! I vil måske ikke kunne spille
andre spil da det ikke er final versionen. Jeg venter pt. på final
versionen. Da jeg spiller andre spil end GTA3 har jeg ikke hentet den ned.
Jeg vil anbefale jer, der ikke har mod på at hente DX9 beta ned, at besøge:
http://www.gta3forums.com/ib/ikonboard.cgi?s=3d28b81f145bffff;act=SF;f=43
(PC Version, Optimization and Troubleshooting)

--
Sincerly / Mvh. Steffen

"To start press any key........ Where's the 'any' key?"
"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ag9pt3$265k$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Jeg ville gerne spille i 1024*768 og 32 bit farver men desværre er jeg nød
> til at nøjes med 640*480 og 32 bit, men selv her hakker det ind i mellem
og
> jeg har derfor prøvet med 16 i stedet. Det hjalp lidt, men alligevel ikke
> nok.
>
> I første bydel er der ikke nær så meget der skal "tegnes" så her går det
ok
> (også i 32 bit) men i anden bydel er hakkeriet blevet værre, og jeg får
> hovedpine og bliver skidt tilpas efter en times tid .... og så sjovt er
det
> alligevel heller ikke
>
> Er der nogen der sidder med en AMD duron 750 Mhz og et grafikort der køret
> det ok ? (jeg har et Radeon 7200 32MB DDR)
>
> Årsagen til mit spg er selvfølgelig om det ville kunne betale sig at købe
et
> nyt grafikkort (til en 1500 kr eller lign ... f.eks. 8500 LE eller noget i
> den stil). Hvis ikke, vil jeg hellere vente og opgradere både MB, CPU og
> grafikkort..
>
> mvh Thomas G
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste