.avi-filer på QuickTime, eller ...?
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 07-07-02 15:08

Hvordan får man en avi-fil til at spille på QuickTime? (5.0.2. Pro
Version, OS 9.2.2, iMac 233, 192 mb ram) Jeg får en meddeloelse om at QT
mangler noget software for at vise filmen (jeg kan høre lyden) og at det
ikke er på QTs server!!!

Jeg ved at der til OSX findes noget der hedder avi2mov. Fines det også
til OS9? Eller hvad med en anden player, måske???

Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-02 15:14

On Sun, 7 Jul 2002 16:08:24 +0200,
Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at der til OSX findes noget der hedder avi2mov. Fines det også
> til OS9? Eller hvad med en anden player, måske???

du mangler det rette codec - formegentlig er der tale om en eller
anden mpg4 klon, eks. divx eller 3ivx. Begge codecs kan findes på
versiontracker.

AVI og MOV er begge blot "containere" for lyd og video spor.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-07-02 15:39

http://www.gen-v.net/dk.edb.mac/cache/9.html

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 22-09-02 10:28

For noget tid siden havde jeg problemer med at få afspillet en .avi fil
på QT (5 pro). En behjertet sjæl sendte mig dette link:

> http://www.gen-v.net/dk.edb.mac/cache/9.html

jeg downloadede to 3ivx-extensions, en indeo video og en DivX i de
nyeste versioner, et program der hedder DivX Doctor og et der hedder
DivX Tool. Vha. disse fik jeg fixet den pågældende fil, lavet den til
..mov og afspillet den.

Nu har jeg problemet igen !!

På den nye MalkDeKoijn CD - remixet af Vi ta'r Fuglen på Dig ligger
videoen til nummeret sidst på CD'en. Når man åbner den, ligger den med
QT-ikon og det hele og hedder FUGLEN.avi

Og den vil ikke Spille!! Ikke med billede i hvert fald Jeg synes jeg
har prøvet det hele, både at checke de installerede extensions (DivX og
Indeo ligger frit i Extensions mappen, de to 3ivx ligger i QT Extensions
mappen i Extensions mappen), køre .avi filen igennem DivX Docot, og
stadig intet resultat.

Er der nogen der har et bud på en løsning??

På forhånd tak
Carsten

(os922, imac 233, 192 mb ram, QT 5 pro)

Fra : T. Terp

Dato : 22-09-02 13:45

Prøv at downlaode et program der hedder VLC det kan hentes via
versiontracker.

/Thøger

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 22-09-02 14:44

T. Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Prøv at downlaode et program der hedder VLC det kan hentes via
> versiontracker.
>
> /Thøger

Det er et OSX program. Det findes desværre ikke til os9. Ellers tak
for forslaget.

Andre bud???

Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-02 19:34

On Sun. d. 22 Sep. 2002 kl. 09:28 GMT, Carsten wrote:

> Er der nogen der har et bud på en løsning??

beslut dig for at bruge enten divx, fmmpg eller 3ivx kodec'et (jeg vil anbefale
sidstnævnte)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 23-09-02 22:21

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mimer.null.dk> wrote:

> beslut dig for at bruge enten divx, fmmpg eller 3ivx kodec'et (jeg vil
> anbefale sidstnævnte)

Den må du MEGET gerne lige folde lidt ud. Mener du, at jeg skal kyle
nogle af de extensions og sager og så nøjes med fx 3ivx, eller kan jeg
gennem nogle prefs fastsætte den ønskede codec - eller hwa'???

Og skal jeg afspille avi-fætteren eller forsøge at lave den om til en
mov??

Carsten

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 02-10-02 16:56

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-02 23:33

Jeg har hæderlige resultater med at installere DivX codec'en, og
herefter bruge avi2mov til at lave en MOV fil ud af det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-09-02 22:42

Carsten Ortmann wrote:

> [...]
>stadig intet resultat.
>
>Er der nogen der har et bud på en løsning??

Jeg har med held fået OS 9x til at spille Avi filer ved at hente DivX
5.0 Alpha ’ men jeg kan ikke længere huske hvor.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-07-02 19:40

vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) writes:

> Jeg ved at der til OSX findes noget der hedder avi2mov. Fines det også
> til OS9? Eller hvad med en anden player, måske???

Proev at se om du kan faa det til at virke med nogle af disse tips:

| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |