Andet multimedie
bentjuul 3670
webgalleri i PS
Fra : Svend

Dato : 07-07-02 12:57

Jeg har lavet en hjemmeside hvor jeg har lagt nogle webgallerier lavet i PS.
Det er jo nærmest et genialt stykke værktøj !
MEN, jeg savner at kunne redigere i skabelonen.
EX. får jeg for meget "luft" fra tittel og ned til miniaturebillederne.

Er der nogen af Jer der ved hvor man styrer dette henne i PS ?

Jeg kan naturligvis rette i HTMLkoden fra Dreamweaver, men så skal jeg
rette rigtig mange steder

På forhånd tak.

VH
Jan

Fra : (Storm

Dato : 07-07-02 16:01

Svend <svend@odin.com> wrote:

> [...]
> EX. får jeg for meget "luft" fra tittel og ned til miniaturebillederne.
>
> Er der nogen af Jer der ved hvor man styrer dette henne i PS ?

Mig bekendt har du kun de redigeringsmuligheder du præsenteres for når
du vælger Automate - Webgalleri, nemlig site menuens: styles og options,
dem kan du cykle igennem og lege med. Jeg kan heller ikke se at du
præcist skal kunne styre afstanden fra miniaturebillede og ned til titl,
den er ihvertfald hos mig bestemt med en linebreak. Eller vil en hurtig
søg og erstat (i html dokumentet) med dobbelt linebreak hjælpe?

Ellers kunne du måske lave en CCS i dit html dokument og smide i toppen.

Hvis du skal have hjælp til det, må du fortælle præcist hvor du vil
ændre. Du kan jo spørge i dk.edb.internet.webdesign.html.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-07-02 18:20

"Svend" <svend@odin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af Jer der ved hvor man styrer dette henne i PS ?
>
> Jeg kan naturligvis rette i HTMLkoden fra Dreamweaver, men så skal jeg

Hvis du skal rette den samme kode til noget andet i din html, så kunne du
bruge søg og erstat.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 07-07-02 21:17

"Svend" <svend@odin.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af Jer der ved hvor man styrer dette henne i PS ?

C:\Programmer\Adobe\Photoshop 7.0\Presets\WebContactSheet i min Windows98SE,
mon ikke du kan finde noget tilsvarende på din computer?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - på vej i ny udgave ...