Bredde og IE6
Fra : Niels Andersen

Dato : 07-07-02 10:48

Jeg har en fin DIV med 1px border og 5px padding.

I Internet Explorer er den så 12px smallere end alle (tilsyneladende) andre
browsere.
Bredden er nemlig defineret som værende exkl. margin, border og padding,
som den skal være ifølge standarden. Og det ser fint ud i alle browsere,
undtagen IE.
IE definerer nemlig bredden som værende inkl. border og padding.

Jeg kunne selvfølgelig øge bredden med 12px, men så er det jo kun pænt i
IE, og det nægter jeg. :)

IE 6 skulle gerne følge standarden, men der har jeg stadig samme problem.
Jeg bruger denne doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Så vidt jeg ved skulle det *ikke* få IE6 til at gå i compatibility mode.
Men alligevel ser det forkert ud i IE6.

Hvad gør i andre der?

I kan desværre ikke få lov til at se siden jeg arbejder på endnu. Jeg har
heller ikke lavet et eksempel der illustrerer problematikken, da jeg ikke
tror det er nødvendigt. Men jeg kunne da gøre det, hvis nogen gerne vil.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Stig Nygaard

Dato : 07-07-02 11:30

Hej Niels

Niels Andersen wrote:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
> Så vidt jeg ved skulle det *ikke* få IE6 til at gå i compatibility mode.

Så vidt jeg ved *får* den !doctype IE6 til at gå compatibility/quirks
mode. Prøv i stedet *med* URI:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-07-02 12:24

Stig Nygaard wrote in <3D281822.9040208@REMOVE-THISrockland.dk>:

> Så vidt jeg ved *får* den !doctype IE6 til at gå compatibility/quirks
> mode. Prøv i stedet *med* URI:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Damn, så fik jeg byttet rundt på betydningen af "on" og "off" på MS's side
om det. :)

Mange tak.

--
Mvh.