Analog/digital kort
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 07-07-02 09:17

Hej

Er der nogen der vil hjælpe mig med, at få midt digital/analog kort til at
funger i Delphi 6 ?

Jeg har en lille vindmøller på 400 Watt 48V.
Det kunne være rart, at kunne se produktionen fra møllen!

Det stykke program neden fulgte med da jeg anskaffede kortet.

(******************** Main program *********************)

Begin
clrscr;
Gotoxy(9,1);

Writeln('********************** PCADDA12 Converter Demo
***********************');
writeln;
writeln(' ','The PCADDA12 hardware supports the followering
modes :');
writeln;
writeln(' 1 * Digital to Analog OUTPUT in 12 Bits
resolution');
writeln(' 16 * Analog to Digital INPUT in 12 Bits
resolution'); Gotoxy(42,24);
Writeln('Circuit Design (C) 1991 Phone 53146000');
Repeat;
Read_The_Input_On_The_12bit_AD_Converter;
Init_port_And_Read_Value_On_Port;
Decode_The_Values_From_AD_Read_High;
AD_Read_High := Result;
Convert_Value_To_A_Number; Gotoxy(20,12);
writeln(' '); Gotoxy(20,12);
Writeln(AD_Read_High + AD_Read_low+1); Gotoxy(25,12);
writeln('* 0.0021973 Volt ='); Gotoxy(43,12);
Writeln(Current_DC_Voltage_On_Input:1,' ','DC Volt');
Delay(200);

Until keypressed;
End.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : R. A. Larsen

Dato : 07-07-02 23:07

"Monie Jacobsen" <monie@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Det kunne være rart, at kunne se produktionen fra møllen!
>
> Det stykke program neden fulgte med da jeg anskaffede kortet.
[klip]
> Read_The_Input_On_The_12bit_AD_Converter;
> Init_port_And_Read_Value_On_Port;
> Decode_The_Values_From_AD_Read_High;

Hvis ikke du har kildetekstentil de nænvte procedurer, er der ingen vej uden
om at bruge en debugger på det gamle program.

Hvis problemet er at programmet fejler ved "Writeln"-sætninger, skal du enten
indsætte {$APPTYPE CONSOLE} øverst i programmet eller sætte Delphi til at
oversætte programmet som en "Console application".

Du skal muligvis også finde noget kildetekst til at få adgang til
PORT/PORTW/PORTL i Delphi, hvis du bruger WinNT/Win2K/WinXP.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com