Ladning af Nokiatelefoner
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 03-07-02 17:27

Jeg har fået mig en ny Nokia 6310i, men den vil ikke lade op. Jeg har målt
spændingen på ladeenheden, og den giver 0V.

Så kigger jeg på en lader til en 5510 - den skulle ifølge specifikationerne
lade med 3,7V (hvor den til 6310'eren skulle lade med 5,7V). Men når jeg
måler spændingen på
laderen, der skulle give 3,7V, så viser volmeteret 8,3 V.

Tror I, at jeg kan bruge den til 5510'eren til 6310'eren?

Vh, Lars

Fra : Fischer

Dato : 07-07-02 08:14

> [...]
> måler spændingen på
> laderen, der skulle give 3,7V, så viser volmeteret 8,3 V.

Du kan måske ikke bruge din spændingsmåling til ret meget.
Hvis laderen er blot en lille smule "intelligent", så vil den indrette sig
efter den belastning den udsættes for.

*Fischer

Fra : B. Dam

Dato : 07-07-02 16:26

> Tror I, at jeg kan bruge den til 5510'eren til 6310'eren?

Intet problem i det.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-07-02 07:23

Jeg har en 8310 med tilhørende lader, den kan lade min egen tlf op på under
3 timer, mens den tager 4,5 om at lade en 3310 op, så jeg tror langt de
fleste nokia ladere er s¨intelligente at de tilpasser sig modellen.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 12-07-02 11:28

Hejsa

Prøv at sæt den i - Nokia telefonerne har elektronisk spæring, så hvis
opladeren ikke passer 100% til telefonen skriver den "Oplader Ikke" og så
sker der ikke mere...

Don't worry - den brænder ikke af!

Desuden skal du når du måler belaste laderen, ellers giver den ikke rigtigt
resultat

Med Venlig Hilsen
Jonas M. Nielsen

Mail: moritz@e-box.dk