Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
360 grader panoramabille
Fra : F.Larsen

Dato : 06-07-02 22:48

Hej

Har skruet et 360 graders panoamabillede sammen fra nordspdsen af Rhodos. I
baggrunden de tyrkiske bjerge. Jeg syntes det er ok, men bedøm selv:
http://home.cbkn.dk/RHODOS/

Det svære er lysforholdene som jo varierer afhængigt af hvilken retningen
man vender kamaraet hvorfor billedet har været til behandling i photoshop.
Det svære er imidlertid at få "enderne" til at ramme hinanden ;=)

--
Flemming

Fra : Gunnar K

Dato : 06-07-02 23:04

NICE!

hvad software bruges ?

mvh

Gunnar K

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 00:55

http://www.fh-furtwangen.de/~dersch/PTVJ/doc.html

--
Flemming

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-07-02 00:16

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev:

>http://home.cbkn.dk/RHODOS/

Det er meget flot lavet, men
<OT>
her virker det kun i ie6,
opera: Applet not found,
mozilla: Exception: Java.lang ClassNotFound,
alle tre på Sun JRE 1.4
</OT>

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 00:52

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> wrote in message

> Det er meget flot lavet, men
> <OT>
> her virker det kun i ie6,
> opera: Applet not found,
> mozilla: Exception: Java.lang ClassNotFound,
> alle tre på Sun JRE 1.4
> </OT>

Hmm - det er en lille java applet (ptviewer.class) som jeg har fundet på
nettet. Hvorfor den ikke virker i de andre browsere end IE6 må jeg lige
finde ud af ...måske noget med stien.

--
Flemming

Fra : Erik Hansen

Dato : 07-07-02 07:38

On Sun, 7 Jul 2002 01:52:12 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

>Hmm - det er en lille java applet (ptviewer.class) som jeg har fundet på
>nettet. Hvorfor den ikke virker i de andre browsere end IE6 må jeg lige
>finde ud af ...måske noget med stien.

Det virker fint i IE5.5

....::Erik

Fra : Klaus Madsen

Dato : 07-07-02 22:30

Jeg bruger IE6 og hos mig virker det slet ikke ?

Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 08-07-02 19:48

"Klaus Madsen" <webmaster@virago-star.dk> wrote in message
> Jeg bruger IE6 og hos mig virker det slet ikke ?

Billedet bliver vist i en Java applet. Det kræver derfor at java er slået
til i browseren. Eller har jeg ikke nogen ideer til hvorffor det ikke virker
.... da det er en gratis komponent som jeg blot har downloaded fra nettet ;=)

--
Flemming

Fra : Klaus Madsen

Dato : 09-07-02 01:11

Det er mærkeligt, for det virker nu ?

Flot arbejde

Mvh. Klaus

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-07-02 16:45

On Sun, 07 Jul 2002 01:16:28 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

><OT>
>her virker det kun i ie6,
>opera: Applet not found,
>mozilla: Exception: Java.lang ClassNotFound,
>alle tre på Sun JRE 1.4
></OT>

Opera 6.04 og det ser fint ud!
Godt arbejde!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Andre

Dato : 07-07-02 18:34

Hej Flemming!

Jeg syntes det ser rigtig godt ud.

Hvor mange foto har du brugt ??

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UyJV8.7908$I52.235381@news010.worldonline.dk...

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 20:23

"Andre" <andre21@ofir.dk> wrote in message
> Hej Flemming!
>
> Jeg syntes det ser rigtig godt ud.
>
> Hvor mange foto har du brugt ??

Der er taget ialt 12 billeder. Camera er et Canon S-20. Jeg hart brugt den
indbyggede "stitch" guide (to billeder ved siden af hinanden) til
optagelsen.

Normalt er 360 grader svært uden stativ, men det lykkes dog denne gang.

--
Flemming

Fra : Andre

Dato : 07-07-02 20:21

Hvordan ............ laver man sådan et panoramabillede der bare ser nogen
lunde ud. Nu har jeg forsøgt i 6 timer og det ligner jeg ved ikke hvad. Har
prøvet forskellige programmer, da jeg ikke kunne få "dit" program til at
køre. Hvordan laver man en overgang ???

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 22:04

> [...]
Har
> prøvet forskellige programmer, da jeg ikke kunne få "dit" program til at

1) du skal optage en række billeder med passende overlap
2) bruge et "stitch" program der kan sætte billderne sammen automatisk (jeg
bruger PhotoStitch som fulgte med mit camera)
3) billedredigeringsprogram til den endelige redigereing (Photoshop eller
lignende)

Den teknik jeg bruger til redigering er helt hjemmelavet....
1) efter jeg har et "langt" billede - så klipper jeg det over på midten i to
lige halvdele
2) herefter samler jeg billedet så enderne yderst til højre og venstre mødes
i midten
3) Med photoshop redigerer jeg så samlingen så den ser ordenlig ud.

det var såmænd det hele.

Som altid drejer det sig om at have et godt start materiale. de 360 grader
skal helst være taget med stativ. så går det ikke helt galt ;=)

--
Flemming

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-07-02 09:05

Virker slet ikke på mac (IE 5.1)

Mvh Ben

Fra : Brizz

Dato : 08-07-02 13:02

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man vender kamaraet hvorfor billedet har været til behandling i photoshop.
> Det svære er imidlertid at få "enderne" til at ramme hinanden ;=)

Det ser rigtig godt ud.....
Brian
og jeg kører IE 6.0 og det virker