tekstbokse
Fra : varde

Dato : 06-07-02 22:37

Hej !

Hvad skal man gøre for at ens tekstbokse bliver hvor man vil have dem ? Når
jeg ser min HP 600x800 ryger de uden for siden..istedet for at blive der
hvor jeg ville have dem.

Har været inde i egenskaber for tekstbox og layout, men ved ikke lige
hvordan det virker..

nogen der kan hjæpe..

ST

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-02 22:47

Sat, 6 Jul 2002 23:37:21 +0200, skrev "varde" <varde@os.dk>:

>Hvad skal man gøre for at ens tekstbokse bliver hvor man vil have dem ? Når
>jeg ser min HP 600x800 ryger de uden for siden..istedet for at blive der
>hvor jeg ville have dem.

Lad os se siden, så er det meget nemmere at svare på.

Fra : varde

Dato : 06-07-02 23:10

Når

> Lad os se siden, så er det meget nemmere at svare på.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Har rettet det, tror jeg, men ved ikke hvordan jeg gjorde.......
http://home19.inet.tele.dk/varde

ST

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-02 01:13

Sun, 7 Jul 2002 00:10:02 +0200, skrev "varde" <varde@os.dk>:

>Har rettet det, tror jeg, men ved ikke hvordan jeg gjorde.......

Den er ikke god på kontaktsiden.

Den boks med logo samt adresse bliver placeret delvis uden for
tabellen i opløsninger 1024*768 p.gr.a. position:absolute og
skulle en med 640*480 komme ind på siden, så dækker den for noget
af formularen (selvf. er der også scroll på, men det er folk med
lav opløsning vant til, så det gør ikke så meget).

Den burde kunne placeres inde i tabellen uden problemer.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-07-02 09:16

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
med
> lav opløsning vant til, så det gør ikke så meget).
>
> Den burde kunne placeres inde i tabellen uden problemer.

Jeg har konstateret at man kan lave et logo i FrontPage inde i en
celle, hvorefter man kan se den som sådan i MSIE - men ser man
den samme side i Netskrap, er den uden for. ´
Har du en mulig forklaring til dette?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-02 10:21

Sun, 7 Jul 2002 10:15:45 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

>Jeg har konstateret at man kan lave et logo i FrontPage inde i en
>celle, hvorefter man kan se den som sådan i MSIE - men ser man
>den samme side i Netskrap, er den uden for. ´

Kender ikke FP særlig godt, så jeg ved ikke, hvad det er for en
funktion.

Men den fejl, der er på kontaktsiden, har ikke noget at gøre med
om der bliver brugt IE eller en anden browser.

Det er en absolut position, du har angivet og hvis den er sat
til at være f.eks. 150 pixels fra venstre og selve indholdet er
centreret i browservinduet, så vil det naturligvis blive vist
forskellige steder..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-07-02 10:35

> Kender ikke FP særlig godt, så jeg ved ikke, hvad det er for
en
> funktion.

Nej, det ved jeg, men det var heller ikke derfor, jeg spurgte -
jeg gjorde blot opmærksom på problematikken.

> Men den fejl, der er på kontaktsiden, har ikke noget at gøre
med
> om der bliver brugt IE eller en anden browser.

??? Der er da funktioner, som Microblød og Netskrap ikke er helt
enige om, for nu at sige det mildt???

> [...]
> til at være f.eks. 150 pixels fra venstre og selve indholdet er
> centreret i browservinduet, så vil det naturligvis blive vist

aha - det er det med den absolutte position, der altså er sagen -
hmmm! jeg synes nok at jeg i sin tid lavede et billede med
relativ position, men jeg husker sikkert forkert - så tak for
svaret.

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-02 10:58

Sun, 7 Jul 2002 11:34:37 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

>Der er da funktioner, som Microblød og Netskrap ikke er helt
>enige om, for nu at sige det mildt?

Ja, men den fejl, der er på kontaktsiden har ikke noget med
hvilken browser, der bliver brugt, men vinduets størrelse skal
helst være 800*600 for at det er pænest.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-07-02 11:09

> Ja, men den fejl, der er på kontaktsiden har ikke noget med
> hvilken browser, der bliver brugt, men vinduets størrelse skal
> helst være 800*600 for at det er pænest.

Nu taler vi vist forbi hinanden - hvad mener du præcist med
udtrykket "kontaktsiden"?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-02 11:38

Sun, 7 Jul 2002 12:09:01 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

>Nu taler vi vist forbi hinanden - hvad mener du præcist med
>udtrykket "kontaktsiden"?

Sie - det skyldes, at jeg har skjult læste meddelelser, så jeg
lagde ikke mærke til, at det var en anden, der spurgte.

Jeg regnede med, at det var »varde«, der spurgte.

Sorry.

Fra : varde

Dato : 07-07-02 11:49

> Sie - det skyldes, at jeg har skjult læste meddelelser, så jeg
> lagde ikke mærke til, at det var en anden, der spurgte.
>
> Jeg regnede med, at det var »varde«, der spurgte.
>
> Sorry.

Jeg er her stadig, og tager ved lære...

ST / Varde