Hvordan bliver jeg gartner?
Fra : Joachim Baltzer

Dato : 06-07-02 22:32

Hej!
Jeg har gennem nogle år haft et ønske om at blive gartner, gerne
planteskolegartner. Men hvordan bliver man lige det? Der er noget med nogle
gartnerskoler.....men jeg har 2 små børn, som jeg ikke kan rejse fra i flere
dage ad gangen...kan det undgås? Er det svært at finde læreplads og senere
arbejde?
Jeg har haft muligheden for at deltage i AMU-centerets Blomster -og
Havecenter Kursus 1 og 2, hvilket gav mig mere blod på tanden!
Hej fra Christina

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-02 22:58

On Sat, 6 Jul 2002 23:31:33 +0200, "Joachim Baltzer"
<baltzerNOSPAM@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>gartnerskoler.....men jeg har 2 små børn, som jeg ikke kan rejse fra i flere

Nogle tekniske skoler har også noget gartner-halløj. Ikke at jeg vil
anbefale dem.....

> Er det svært at finde læreplads og senere
>arbejde?

Det kommer vist an på hvor man bor. Heroppe er det ikke nemt..... jeg
har ledt efter arbejde i 9 måneder nu..... Men jeg har også hørt at
gartnere er en mangelvare. Åbenbart bare ikke på den nordlige side af
limfjorden

>Jeg har haft muligheden for at deltage i AMU-centerets Blomster -og
>Havecenter Kursus 1 og 2, hvilket gav mig mere blod på tanden!

Man kan så vidt jeg lige ved komme ret langt med amu-kurserne. Kender en
som mangler et enkelt kursus for at kunne kalde sig faglært
anlægsgartner på den konto.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 07-07-02 01:28

> Man kan så vidt jeg lige ved komme ret langt med amu-kurserne. Kender en
> som mangler et enkelt kursus for at kunne kalde sig faglært
> anlægsgartner på den konto.

Vi kalder dem til-lærte gartnere længere nede i Jylland

Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-02 08:13

On Sun, 7 Jul 2002 02:27:38 +0200, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>Vi kalder dem til-lærte gartnere længere nede i Jylland

Hmm.. hvad kalder man så dem som slet ikke har noget papir på sin viden?
(Mig, f.eks.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Palle&Charlotte

Dato : 07-07-02 08:51

autodidakt

Fra : Finn

Dato : 07-07-02 09:33

> On Sun, 7 Jul 2002 02:27:38 +0200, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:
>
> Hmm.. hvad kalder man så dem som slet ikke har noget papir på sin viden?
> (Mig, f.eks.)

Aner det ikke. Måske arbejdsmænd.

Har du slet ingen kurser indenfor det grønne?

Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-02 10:20

On Sun, 7 Jul 2002 10:33:00 +0200, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>Aner det ikke. Måske arbejdsmænd.

Så længe du ikke begynder med 'halvstuderet fætter'

>Har du slet ingen kurser indenfor det grønne?

Stoppede halvvejs i uddannelsen...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 07-07-02 10:40

> [...]

Aldrig i livet.

> Stoppede halvvejs i uddannelsen...

Svendebrev er fint nok, men erfaring er endnu bedre.

Mvh. Finn

Ps. Får du læst bladene fra Natur og museum

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-02 11:53

On Sun, 7 Jul 2002 11:39:56 +0200, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>Aldrig i livet.

Tak

>Svendebrev er fint nok, men erfaring er endnu bedre.

Også min mening, desværre ikke noget som specielt mange andre er enig
med mig i. Min sidste chef var, men han gik konkurs.....

>Ps. Får du læst bladene fra Natur og museum

Hmm... nej. Hvis vi nu siger de kommer nederst i stakken som jeg skal
have læst, så går der.... hmm... 4 år inden jeg når til dem Men der
er rigtig mange spændende imellem. Et helt hæfte bare om
galder/galmider/galmyg, det lyder da skægt.

Og så må vi vist hellere stoppe her, eller hoppe til email. Det er vist
ved at være ret meget off-topic.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 07-07-02 01:33

"Joachim Baltzer" <baltzerNOSPAM@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flere
> dage ad gangen...kan det undgås? Er det svært at finde læreplads og senere

Da jeg selv gik på Beder gartnerskole, havde vi nogle Piger som havde deres
børn med.
De var så i dagpleje mens moderen gik i skole.

Angående læreplads så kommer det meget an på geografi.

Besøg http://www.dcj.dk/ der kan du sikkert finde lidt info om det.

Mvh. Finn

Fra : Per K

Dato : 07-07-02 17:27

> [...]
> Jeg har haft muligheden for at deltage i AMU-centerets Blomster -og
> Havecenter Kursus 1 og 2, hvilket gav mig mere blod på tanden!

Der er: www.gartnerskolen-soehus.dk/ , som ligger i Odense
Og naturligvis www.dcj.dk/ som er Beder Gartnerskole.
Hos de 2 kan du blive 100% faglært gartner inde for den gren du intereserer
dig
for.

Venligst Per