Flash X detect - med Flash
Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 06-07-02 21:52

eg synes ikke lige jeg kan finde det nogen steder.
to spørgsmål faktisk:

1) er det rigtigt, at scriptet herunder vil virke i Flash 5, men ikke 4
?
loadedBytes = _root.getBytesLoaded();
totalBytes = _root.getBytesTotal();
if (loadedBytes < totalBytes){
  gotoAndPlay("preload_loop");
}
else{
    gotoAndPlay("begin_movie");
}

2) Hvilket script kunne jeg bruge, som kun virker i Flash MX - ikke i
5'eren

... til en "hvis du kan se animationen osv ..." detect

/Jesper

Fra : Peo

Dato : 08-07-02 11:24

[...]
> 2) Hvilket script kunne jeg bruge, som kun virker i Flash MX - ikke i
> 5'eren
>
> .. til en "hvis du kan se animationen osv ..." detect
[...]

Må jeg anbefale Macromedia's deployment-kit:
http://www.macromedia.com/software/flash/download/deployment_kit/

og mm's ny side der endeligt er begyndt at blive interessant for os udviklere:
http://www.macromedia.com/desdev/mx/flash/

/peo
mich@peo.dk

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 09-07-02 20:19

"Peo" <mich@peo.dk> wrote

> [...]
> http://www.macromedia.com/software/flash/download/deployment_kit/
>
> og mm's ny side der endeligt er begyndt at blive interessant for os udviklere:

Godt link det sidste, tak for det

Hmm, jow jeg endte med at bruge en javascript detect alligevel, men
det jeg var ude efter var en kode, som kun ville køre i MX ikke i
Flash 5, og bruge den til at sige: Kan du se dette har du Flash MX
installeret.
Den mest simple flashdetect, egentlig.

/Jesper

Fra : Peo

Dato : 10-07-02 17:49

[...]
> Den mest simple flashdetect, egentlig.
[...]

Tja, det er den simpleste måde, men man kan komme ud for at brugeren får nogle mærkelige oplevelser.. mener jeg.

/peo

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 10-07-02 19:31

Mærkelige oplevelser

OK, hvilke ?

/Jesper

Fra : Peo

Dato : 10-07-02 22:22

Ja.. sorry! - Det var vagt.

Noget med at hvis man kommer til din flashfilm uden at have det nødvendige plugin hvad sker der så?
Afhængigt af hvordan brugerens maskine er sat op, vil plugin'et forsøge automatiskt at opdatere sig selv, hvilket forårsager den der
grimme "Stoler du på produkter fra..." nogle gang vil brugeren bare se ingen ting (billed-placeholder) osv.

Jeg er ikke særligt skråsikker på lige præcist dette område, da al den her check for det ene og det andet med javascripts, små film
osv. men har erfaret at trods den umiddelbare komplexitet og u-gennemskuelighed ved MM's Deployment Kit, så fungerer det storartet.
Det er muligt fuldstændigt at styre den oplevelse som brugeren får - det nødvendige plugin eller ej.

Jeg har aldrig rigtigt brugt nogen anden form for detection, men hvis du eller andre mener at have en meget lettere måde at styre
sagerne på så vil jeg da meget gerne høre herom og måske endda se et ex.

/peo

Fra : Peo

Dato : 11-07-02 01:31
Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 11-07-02 09:47

Jeg er bestemt heller ikke sikker på hvad der er bedst.

http://www.brugtdesign.dk endte jeg med at bruge det javascript som
MX
publicerer, og det ser ud til virke i alle browsere på PC og Mac.
Hvis filmen på indexsiden så kører, har den en URL _self til den
egentlige side.

Men det jeg, da jeg stillede spørgsmålet, havde i tankerne var en MX
pendant til
http://www.jspr.dk/saj/saj.html - altså en mere 'pædagogisk' udgave,
hvor brugeren får lidt at vide om hvad det 'drejer sig om..'

At der så kan komme (i IE, vel) denneher 'vil du installere Macromedia
Flash'
popup, tjahh det er måske ikke så smart.