Gider ikke starte...
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 06-07-02 20:44

Hej NG,

Min '79 Yamaha FS-1 4-gears DX har det problem, at når den har stået stille
bare 30-40 sek. efter man har kørt en (også gerne mindre) tur, er den
møg-svær at få til at starte igen. Da kickstarterfjedren er færdig, og den
ikke kan ordnes uden at have motoren af stellet (er bestemt meget rookie med
motorer), løber jeg altid dyret igang. Det er normalt ikke noget problem at
starte hvis den bare har stået slukket få sekunder.

Hvad skal jeg gøre? Det kan være et helvede hvis skidtet går i stå ved et
lyskryds... For det er ikke til at starte igen!

"Konfiguration": Std. karb+udst+cyl+topst., eneste ændring er 12t foran.

//Troels

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 08-07-02 16:10

Jeg kan ikke give dig et svar på dit lille problem. Men du kan sakkens
skifte kikstarterfjerderen uden at pille hele motoren. For jag kan de
sakkens sitfte kobling uden at tage den af.. Du skal godt nok have udst. og
fodhviler af. Men det er da hellere ikke noget problem !!

/Brian

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 17:37

> [...]
> lyskryds... For det er ikke til at starte igen!
>
> "Konfiguration": Std. karb+udst+cyl+topst., eneste ændring er 12t foran.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Skift tændrør.... Men start med at kigge på det gamle.. ser det fugtigt ud
så for den for fed blandning.... Så skal du nok skifte dyse i karb'en

MVH
Jon Larsen
Gixxer 250